[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kraven du har på dej är dina egna, det är allt. Det är avslappnad stämning och lagom tempo på de flesta turer, du kommer trivas tror jag. Multisportarna driver upp tempot på vissa turer men brukar förvarna så att "fettona" kan stanna hemma i soffan med en påse chips om de inte vill se ljuset i tunneln. :)

Gött att höra att du inte fastnar på mögelholmen med "Putin den allsmäktige". Fast ibland saknar jag det faktiskt, hur märkligt det än kan tyckas...

Ja det låter bra det så att man känner att man kan njuta av turerna med :).

Haha så kan man också kalla det, men det är väl kollegorna man kommer sakna medans vissa personer gör att man inte vill vara kvar...

Konami jag hänger gärna med på lite ultrasvetto hör av dig när det är dags nästa gång.

lördag morgon/förmiddag skall jag och frolicc köra en ultrasvetto om allt går som det ska. inte någon exakt tid bestämd ännu dock

lördag kan jag inte ska hjälpa en granne att flytta. Men det går väl fler tåg!

Hej Thomas..
Nope, det var inte jag isf, bor på tingvalla, men skoj att det finns flera FD:are i stan..
Ja kör på en svart/vit/orange..

Senast redigerad av en moderator:
Trist men jag missade turen igår, vill inte vänta en hel vecka tills nästa gång, så möjligen att jag kan tänka mig att haka på under lördagen.
Måste dock tillägga att rubriken "ultrasvetto" känns skrämmande.. kanske värt att testa?
Frolic vi sågs vid Porsche-butiken förra veckan // Martin

så frolicc skall köpa porsche alltså? nog för att man tjänar bra på bruket men det var sannerligen inte illa ;)

Idag skulle jag bli med skivbroms. När jag skulle hämta min cykel så hade jag tydligen igår kört sönder fälgen. Så det blev ingen premiär tur med skivbroms. Då kom jag på att jag har ju en Bianchi i förrådet. Det var något år sedan jag var ute med den. Så det fick bli en landsvägstur på 34 km med ett snitt på 28,4 km/h. Imorgon hoppas jag vara tillbaka på min MTB!

jordan, visst fungerade länken! Kul med lite GPS-plottande från I2 =)
Går det förresten att justera enheterna till metriskt system?

Trist att höra med fälgen.. Drog du i nån sten för hårt, eller vad?

cyclecomponents...jag fundera om att besöka deras "outlet" i Karlstad för att köpa en neoprene chainstay skydd. Är det bara att åka ditt och köpa direkt eller måste man beställa på nättet först?

Tack för turen på onsdag.

Tyvärr är jag tillbaka i linköping på mondag men hoppas att återkomma till karlstad i slutet av juni.

Den "ultrasvetto" skulle har varit bra på lördag men nu vill fåren har deras ull klippt! Men jag är ledig på söndag om någon har tänkte att cyckla?

Russia skrev:
-------------------------------------------------------
> cyclecomponents...jag fundera om att besöka deras
> "outlet" i Karlstad för att köpa en neoprene
> chainstay skydd. Är det bara att åka ditt och
> köpa direkt eller måste man beställa på
> nättet först?

Klipp upp och linda runt en gammal innerslang och ett par tre buntband som håller det på plats så får du ett skydd som fungerar bättre och är billigare.

På söndag är det hemvärnsövning i hela stan, nån som vet ifall de kommer hålla till i skogarna oxå?
Förresten så har jag SkogsMulle & Knytte med barnen och Mors Dag så för mig blir det inget cyklande på söndag ändå..

"...lördag morgon/förmiddag...ultrasvetto..."

Lite sugen på att hänga med (även om ultrasvetto låter lite tufft...).
Tid?
Plats?

KONAmi, bestäm du tid och plats. Du verkade vara den som hade mest kristisk tid att passa.

Då är jag anmäld till Mörksuggejakten. Är det någon mer som ska dit kanske vi kan dela stuga?

Har ännu inte bestämmt något om suggan än. Om jag bara anser mig ha råd med ett lopp till blir det finnmarksturen.

Jag och Olof kör från racketcentret vid 18:00. En asfalt/grus svettorunda på cirkus 5 mil.

rackethallen kl 18.00 idag. 6 mil plus minus några. asfalt runt trossnäs, kil och forshaga i högt tempo. Jag å frolicc kör, någon mer?

Hemma igen efter 2:14 i sadeln och 6,5 mil tillryggalagda tillsammans med frolicc. Vädret varierade enormt, sol i karlstad och regn/hagel i forshaga. Snittade 28,7 km/h och cyklade i kil om en moped vilket alltid är lika roligt. Skön runda i aftonsolen som man bortser från sträckan mellan dyvelsten och vallargärdet.

Barnen har lovat väcka mig när de vaknar så tar jag en tur före frukost. Kan bli halv sju, kan bli åtta.. Omöjligt att säga.

För mig är morgonen/förmiddagen också bäst. Om du sticker vid 9-tiden är jag på, inte tidigare (10-tiden är allra bäst för mig...). Tar gärna en tur på I2.

Eklund, vi kanske råkas i skogen för jag lär med nästan garanterad säkerhet dra långt före 9. Siktar på halv åtta, åtta vilket är normalt och hemma igen vid 10.

Telnr hittar du i min profil.

Vi fick upp ett bra tempo där KONAmi! Snittet drogs nog ned en smula när vi hade motvind i hagelstormen =)

tiki o jag åkte till kr-hamns mtb o testkörde. den va helt ok! sen körde vi tillbaka o testa stockfallet norrut. vi blev rejält överraskade o hittade mkt happygodis! imorgon kör vi igen vi träffas vid kroppkärrssjön för visning av stockfallets fina stigar .16.00 gäller. Välkommna!!

de va väldigt va de va tyst här nu ra!!!jag avvaktar me stockfallet ett tag

bryngfjordbackens fot kl 19.00 bjuds det på intervalelr om någon känner sig manad. Eget tempo givetvis.

Stockfallet låter som en klockren onsdagsaktivitet till veckan, eller?
kl 18 ca. Samling var? Kroppkärrssjön?

Häpp, det bidde till att cykla ensamen från kroppkärrssjön idag, det dök aldrig upp nån mer..
Kanske var alla ni andra bakis? ;0)
Bryngfjorden hade varit kul men såg inlägget för sent, var ute på tur då.. Hoppas ni alla haft en bra helg // M

Bozz, man kan väl inte ställa in 20 minuter före start?! Tur att nån ledig var vettig nog att ta vara på vädret. Hoppas du fick en skön tur ändå, Full-Dynamix. Får man förkorta det till Full-D? =)

Kom förresten på att jag nog inte kan komma med denna onsdagen.
Schemat är fullbokat hela veckan...

Idag cyklade jag in i dörren på mitt cykelförråd... från insidan =) På något sätt hade bromsvajern till frambromsen lossnat så nu har jag äntligen blivit happykorrekt och kör brakeless... tyvärr är det ju ingen fixie...

Hur blev det försten, var det någon mer än jag som skulle upp och köra långa lugnet till helgen?

Jag kommer åka upp redan på fredag och komma hem på söndag då vi även tar med emmas syskon och besöker(snyltar sängplats och mat) hennes släkt. Inte en millimeter utrymme kommer finnas över i minibilen så erbjuder tyvärr ingen samåkning. Men det kan ju vara kul att snacka skit innan och efter start =)

ja va allt ute på stockfallet men de va ju ingen som svara på mina lockrop!

Jag fick avbryta min tänkta tur 15 min innan start för att ingen verkade cykla.... nåväl får bli i veckan istället.

körde 8 vändor i bryngfjordsbacken och mådde ytterst halvsådär de tre sista. Bra väder iaf och de bästa tiderna upp för backen i år gör träning till ett nöje just nu.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp