[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
kan köra en sväng till om du vill- FULL D-efter handbollen lite lugnt som du vill!

Holy schmoly! Vi har verkligen haft en toppendag i Sunne med torra fina spår. Kroppen har fått bekänna färg men inga större incidenteras har protokollförts. No pix, vi fick skjuva på fotandet till imorgon. Det var alldeles för roligt att spilla tid på sånt. Backen är en enastående skatt i Sunne, hoppas de har kraft att fortsätta och förädla området.

Jag hakar på till Sunne imorrn. Har inte fått tag på Björnen ännu så jag vet inte om han vill med. Finns det plats i er bil för mig? möjlighet att få med hojen? Jag ringer om jag vill med, annars tar jag egen bil.

Skoj om du kan med och höja tempot i skogen Thomas. Imorgon är det Eknor som är chaffis och som får avgöra om det finns plats i bilen.

Då är man tillbaka i soffan på Hammarö. En trevlig bana men lite väl tuffa backar på sina håll. Det varmt varmt idag också ca 27 grader i skuggan. 4 km längre och 41 minuter snabbare än Kolmården. Nu blir det en halv timme på spikmattan.

Det är klart det finns platts!
Den här gången är taktäcket med hela vägen, så gräv fram en takhållare.

Hmm, jag får ta bilen själv för jag har lovat Bast att följa med tillbaka. Björn ska inte med dock.

Bozz - jag var ute i 1½ timmar i värmen igår så jag var helt färdig när jag kom hem, såg inte ditt senaste mail förrens nu men hade ändå inte orkat mer igår... Tog milen runt tyrstugan och lite avkrokar..
Får se när jag drar ut nästa gång, hade inte varit fel idag heller men flickvännen sätter nog stopp för såna planer när båa är lediga ;0)

Nån som inte kört ihäl sig i Sunne idag och han tänka sig göra sällskap med mig ikväll?
Ca 19.00 rullar jag hemmifrån, passerar förbi rakethallarna och vidare in på I2 för ca 2 timmars irrvirrande.

Tempot blir lugnt och trevligt och jag kommer försöka undvika grusvägar.

Tillbaka från en finfin dag i härliga Sunne! Solbränd, mör i benen och med ett leende från öra till öra sitter jag nu här och är på väg in i vattenstrilen. En eloge till Sunnefolket som fixat och donat så det blir så bra!

Dessutom har jag fixat ett drev till SSC setupen. Gött! En bra dag helt enkelt.

En helt underbar dag - min första men absolut inte sista i Sunne, två panikstinna åk, en massa bilder och störtsköna människor :-)

Kommer igen för flera bilder.

Dagens skörd finns på http://www.synbart.nu/index.php?x=browse&category=10

20080601_Canon-EOS-1D-Mark-III_0248-204.jpg ht=600

/Anders - fotografen :)

En helg att minnas. STOR cred till de som riggat allt i Sunne.

Kanonfina bilder där Anders. Hoppas man ser dig mer i backarna framöver. ;-) Jag blev ertappad med bakvikt på bild också. Inte bra dé! Håll utkik så kommer det upp bilder från min kamera under kvällen också.

Konami är det intervaller på tisdag?

Idag blev det lite rehab på Kilene, sprang 5:an i kväll.

På onsdag är det kl 18.00 som gäller? Kanske ett genrep på SSC08 nu när den är uppmärkt?

Intrevaller på tisdag låter inte helt fel... =)

Långa lugnet var skoj. Lyckades köra fel trots bra skyltning överlag. Brännde rakt ned för en jävligt brannt backe, fick gå tillbaks upp och välja rätt väg. Sadeln rasade ned tre gånger i ramen trots att jag drog upp ett sår i handen när jag drog åt snabbkopplingen runt sadeln. Kanske dags för loctite? I övrigt gick det rätt lugnt, benen pigga vid målgång... det var dock inte ryggen som fortfarande mår piss. Inga fler snabba stökbanor denna vecka.

Ser ut som ni hade riktigt roligt på berget! Jag ser en åkare som umärker sig med en speciell stil på Tikis bilder. Tur för Dig att inte jag var med för då hade du inte varit så unik, Bozz ;o)

MINI-RR SöndagsSolo:
Själv kliade jag några för mig nya I2-stigar på ryggen under söndagkvällen. Jo jag hittade faktiskt några sträckningar som eliminerar en bra bit grusväg/motionsspår långt nere i söder.. Nån som vet på rak arm var det hänger en trave taggtråd i ett staket mitt i skogen och inte långt därifrån ett punkad slang i et träd? Där cyklade jag nu iaf. Innan det hittade jag en för mig övermäktig nefförslöpa som säkert Thomas o Co kör i sömnen...

Hoppas jag hinner med på onsdag..

hahaa visst va re roliga bilder de kan ja bju på mogen man som man e!! men hopp o skutt e nog inget för mej fast på sikt kanske de kan bli nåra svettobanor däruppe oxå. dom har ju möjligheterna.juniorskatearna i happy verka ju nöjda i alla fall själv hade jag överskottsenergi efteråt o sprang milen på kilene. o de gick riktigt bra lite ont i knät idag bara.;)

intervaller är på onsdagar för min del iaf om det gäller cykel, tisdagar är löpintervallernas dag. Dock blir det nog tunnt med träning närmsta dagarna då jag flyttar (och blir nu granne med Bozze) idag/imorgon.

Paddlade imorse, det var underbart i det sköna sommarvädret. Hamnade dock i vattnet en gång efter att ha valt att prova en lite smalare modell denna vecka.

Det är det säkert jordan, men inte jag. Thomas kör DH träning i morgon för Rimbusers räkning:
"Första träningen 3:e juni, samling 19:00 vid den blivande skate/bmx-hallen brevid tingvallastadion."

Tänkte bara uppmärksamma er på att det igår rörde sig en gevärsskytt inne på I2 som roade sig med att förstöra informationstavlan i stora Sannakorsningen strax före skjutbanan. Jag la märke till att den var rätt illa åtgånen när jag passerade förbi. En bekant såg även en person som siktade på henne med gevär vid huset vid skjutbanan runt 4-tiden igår (söndag).. Håll ögonen öppna.

Andematt, skojar du? Vad i helvete är det för folk i skogarna?! Om nån riktar ett vapen mot mej så blir jag nog jääääkligt förbannad. Och kanske lite rädd förstås. På vilket sätt förstördes tavlan? Jag kommer ta med kameran varje gång jag är därute framöver.

Tavlan är pepprad så att våxnäs är borta. Blyhagel ligger kvar på marken under tavlan..

Kameror är nog inte fel att ha med sig - och kevlarväst.. ;o)

Oh la la. Kamera och kevlarväst alltså. Får modifiera rejsdressen tills på fredag till att bli kravallutrustning...

Ringde din kompis polisen efter att ha blivit siktad på?

gevärsskytt på I2? Dags att ge upp ensamma kvällsturer...

Jag kan tänka mig att köra imorgon kväll.

Har funderat lite. Det enda rätta är ju att mobilisera och rusta upp! En bazooka monterad på ramen med buntband kanske? kulsprutsfäste på styret? granatkastare i ryggsäcken. Försåtsmineringar och splitterminor med fjärrkontroll. Luftvärnsrobotar. Clusterbomber. Kanske inte, jag föredrar den pacifistiska vägen men om nån siktar på mej så ringer jag polisen ögonaböj...

Hmm man kanske ska övervinna svettångesten och ta sin 661 pressure suit imorgon ändå. ;-)

Thomas skrev:
-------------------------------------------------------
..
> Ringde din kompis polisen efter att ha blivit
> siktad på?

Jag vet faktiskt inte... Blev för paff för att komma på den frågan.

Tycker det låter som att farbror slider får lasta hagelbrakaren och komma till Karlstad
och rensa upp lite :)
Det där är ju riktigt otrevligt. Hoppas dom får tag på personen i fråga.

Såg skylten i lördags, och den var inte speciellt fin, låter inget vidare om man ska behöva oroa sig för att någon kan lägga av en salva mot en om man cyklar därute :s

Körde 2 timmar stig+berghäll igår ute på hammarö med tjejen, finns mycket fina vägar därute.

Senast redigerad av en moderator:
Ikväll är det som bekant DH-träning utför för den som vill fläska på lite. Tänkte däremot höra om jag imorgon onsdag får med mig fler på en uppladdningsrunda inför fredagens tävling.

Trevligt! Vi säger väl raketcentret kl 18.00 i vanlig ordning som samlingspunkt. Sedan ger vi oss ut i den lummiga om än något skadeskjutna Harlem-miljön även kallat I2.

jordan, skall vi säga 17:00. Om det är för tidigt 18:00?

Mina förslag är test av SS bana, intervaller på bryngfjorn och hangaround runt downhillfolket. =)

17.00 passar mig bra. Även avslutning med DH låter kul!!

Imorgon är jag också med.

Shit, 17:00 kan bli tajt för mig. Är fortfarande kvar på jobbet... Behöver nog en timme för att ta mig hem, få något i magen och byta om. Skriver åp forumet så snat jag är klar här.

Är det rackethallen som gäller? Om vi hinner till 17:00 så kan vi ju svettas en timme innan DH folket samlas.

For man be om en detaljerad GPSplot av er tur ikväll jordan?
Jag håller på att kludda sönder min Sanna.pdf... ;o)

Vad ni ser är:
Vita Slingan = ljusgrå (Stigoteket)
SSC 07 = mörkgrön (www.subculture.se)
SSC 08 = röd (www.subculture.se)
Min söndagstur i helgen som gick = mörkblå (Ur skallen)
En solotur för nån vecka sedan = Typ rosa (Ur skallen)

Högst upp i mitten av kartan, vid Rydalsberga återfinns branten som vi körde onsdagsturen för ett par veckor sedan...

Bilagor

• Clipboard01.jpg
    Clipboard01.jpg
    150.7 KB · Besök: 37
Lämmnar jobbet om cirkus 20 minuter. Hinner ut till raketbasen till 17:15 som tidigast.

Jordan, bestäm mer exakt tid du. Jag kollar forumet när jag kommit hem.

Hallå, Jordan & Frolicc..
Jag är lite sugen på att hänga med och lära mig I2-området, hakar på om ni inte har nåt att invända mot.. Vad gäller för tid, 17:30 Lr 18:00? // Martin
P.s snälla inget VM-tempo väl?

Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp