[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
skall montera på fettodäcket bak nu när jag fått de större slangarna av CC, kommer bli kanon på lördag

Skoja bara Bozz, klart du ska testa banan.

Körde en timma på racern innan frukost idag och allt känns bra.

Imorgon laddar jag upp med Maia H, Miss Li, och Lasse W i Ransäter innan lördagens stora event i I2-skogen.

har träningsvärk idag känns inte bra.cykla 2 mil o sprang 1 i föörgår körde konungen igår aj aj aj! frolicc fettodäck?ska man inte ha "svettodäck" på lördag?

jag skulle definitivt välje fettodäck framför svettodäck med tanke på alla rötter och stenar på banan. Slog igenom rätt flitigt under testrundan men klarade mig(till skillnad från Frolicc) utan punka.

Jag föreslår svettodäck för alla utom mig (möjligen inte min sekreterare för då får jag laga). Då kan profetian om totalt 5 punkor slår in.

Aj, aj, chefen :)

Ska ut och paddla nu för att vässa formen.. Vem vet, det kanske blir det som avgör utfallet i damklassen, det kan behövas en armmuskel om man måste springa i mål med en havererad cykel.

Här har man varit på semester från datorn från i söndags egentligen, och ni håller på med värsta uppladdningen inför lördagens happening. Kom hem sent i går kväll från Sthlm.

Cyklade nu på eftermiddagen en kilometer eller två och hoppade o skuttade md lillgrabben här utanför. Skönt besked ifrån knäet som sa: "Du mår ganska bra men tat lugnt."

Har lyckats få punktering på mitt bakhjul igen... med cykeln ståendes i ställ (utan att bakhjulet nuddar backen) i lägenheten. Detta bådar inte gott inför lördagen.

Möjligt, eller kan det vara den böjda ventilen när jag pumpade med russias superpump. Skall undersöka mysteriet efter mitt exceljobbande inför helgen.

OK. På tal om datorjobbande... du råkar inte ha lördagens SpecialSträckor uppritade i nån skojjig photoshoppad karta?

Var ute med två andra från MS-klubben igår kväll och lade ytterligare 9 regniga mil till samlingen. Lite lägre tempo än lördagens runda men betydligt kyligare. Kände mig stark och orkade trycka på ordentligt i backarna på slutet.

De där loppet så rätt skoj ut :D
Sen är det nog roligt att åka i andra länder oxå, testa nya skogar och vägar.

[OT] Gör en engångsfuling här i cyklingsforumet.... Utlyser en Happysurfsession med samling kl 18.00 imorgon tisdag på Skutberget. Vi har tre nybörjarutrustningar och kanske någon dräkt, medtag dräkt om du har själv. Solen verkar stråla och det ska bli över 20 grader på kvällen med ca 3-5 m/s västlig vind.

Några har visat intresse:
Jordan?
Russia?
Hanna K
Bozz
Andematt the surferdude
Fler?

Vi träffas vid surfklubbens stuga som ligger 150 meter norr om motionscentralen på Skutberget.

Edit: Deltagarna

Senast redigerad av en moderator:
Jag ska se om jag kan kränga mig ner i min gamla våtdräkt (inköpt 1987), men jag kommer ändå. Fan va kul det ska bli =)

Tror inte jag tar med min egen bräda o segel. Jag har ingen aning om iall jag har alla tampar och tåtar som behövs och det är bara bökigt att försöka jaga rätt på sånt i alla hast. Nästa gång kanske.

Det här blir lattjo. Om det är två som vill visa sig duktiga finns det en ett år gammal tandembräda som går att guppa ut på. Förresten ta gärna med någon fika!

Jag har höga förväntningar på dig Andematt. ;-)

Haha, nån meter kan jag väl kunna glida. Det var ju faktiskt bara 14-15 år sedan jag stod på en bräda senast..

Undrar om jag kan låna grannens fasta 400/5.6 glugg? Känns som om foto mer är mitt gebit ;o)

ska skruvarna till länkaget dras åt stenhårt eller? på min mongoose skruvar dom upp sej och länkaget blir lite glappt.

Har just försökt få tag på en knädoktor men ingen arbetar. Första möjliga tid den 11 aug!

Hela j**la sverige är på semester utom jag.. =(

Dä vá möe fart här på tråden.... Självfallet är du också välkommen Frolic. Ta gärna med den där dräkten Andematt utifall någon ser ut som du gjorde 1987.

Tiki skrev:
-------------------------------------------------------
> Dä vá möe fart här på tråden....
> Självfallet är du också välkommen Frolic. Ta
> gärna med den där dräkten Andematt utifall
> någon ser ut som du gjorde 1987.

Pffhtff! Hallå där, jag ser ut som jag gjorde -87. Eller kanske lite mer på mitten nu men annars är det nog rätt lika. Hoppas ingen har kamera med sig ;o) Vad har man på sig under våtdräkten?

andematt skrev:
> Pffhtff! Hallå där, jag ser ut som jag gjorde
> -87. Eller kanske lite mer på mitten nu men
> annars är det nog rätt lika. Hoppas ingen har
> kamera med sig ;o) Vad har man på sig under
> våtdräkten?
----------
Freedom of choise: Själv köpte jag ett par för små Speedos för ca 15 år sedan på någon sensommarrea. De funkar än.

carlstad alternativmedecin hjälpte mej vid länsstyrelsen, när ja hade problem med knät sen har du sven lindman fotbollsdoktor me egen praktik

bozz skrev:
> carlstad alternativmedecin

Är det Peppe? Frugan går där med ryggen..
Tack, ska höra mig för. Fick tips om KMTI oxå.

Var nyss och körde skutbergets Mtb led för första gången, den var faktiskt väligt bra, mycket med mysig lera :D
Blir det tur till onsdagen eller???

uuu, vilken lyx.
det skulle jag ha blivit med på istället :D
den sträckningen är u bara stört skön

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp