[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hejsan. Ha jag missat att ni ska ut ikväll KONAmi o Frollic, eller pratar ni om nåt annat träff på toyota ingång på I2? Skulle vlilja hänger med om det går bra.

just det, det var så sent. Men jag är på.

Toyota är alltså vid skatehallen?

Det är träning med multisportklubben så det lär bli hårt. 6 x 10 minutersintervaller skall det tydligen bli.

Thomas va det något drag på BMX???

Ska se lite imorgon bitti innan jag åker till jobbet!!!

Thomas: Vill gärna hjälpa till men på söndag är jag i Skåne på ett bröllop så vi får ta ett snack om att försöka göra en insats en annan dag. Hjälper gärna till vid tävlingen också. Min medverkan i själva tävlingen är måttligt viktig, men visst åker jag gärna. :-)

har missat all BMX i OS, det går ju mittinatta! Ska leta lite klipp på nätet, jag gissar att freecaster kan ha.

Okej då förstår jag mycket väl.
Den såg inte så dumm ut den. Riktigt nice faktiskt.
Och du skulle ju behöva en sån cykel du :P
Yes till veckan är jag med om du skall ut.

Najs Ratman den kommer göra jobbet på I2:s svulstiga rötter.

Ja självklart så kan jag följa med på det.
vilket tempo tar vi ditt. så jag vet vilken cykel jag skall ta.

Senast redigerad av en moderator:
bozz skrev:
-------------------------------------------------------
> hanna- vad var de som gällde för tyrtävlingen?

Tor-tyrtävling =)

Markus imponerade på gårdagens cykling och hängde i bra. Såg kanske inte så bra ut när han rammade en kille som kört av vägen men i övrigt gick det fint. Det dök även upp en kille som hette Jonas(inte tiki) som jag inte vet vem det är här på forumet. Han trodde det var happyride innan det gick upp för honom att det var intervaller. Men han tog det bra och hade bra fart i pedalerna...

bozz skrev:
> hanna- vad var de som gällde för tyrtävlingen?

Jag har fått en pdf-fil med inbjudan, har inte kollat om den finns med på Tyrs hemsida. Men jag kopierar in infon igen. Det går säkert alldeles utmärkt att maila eller ringa och fråga lite.

Det var ganska avslappnad tävling förra året. När jag och min partner anlände till start fick jag frågan "Ska du köra på den där city-biken..?" (Det var innan jag fick tummen ur och köpte en riktig cykel). Ett tag irrade vi runt i en myr med cyklarna på ryggen och när vi skulle ge oss ut på den avslutande orienteringen hade ju de snabbaste (typ Pütsep och några andra mega-multisportare) redan gått i mål och frågade "har ni passat kartan rätt" när vi stack iväg åt helt fel håll. Vi var faktiskt inte sist i mål, fast det berodde nog på att vi hade missat/cyklat förbi några kontroller på cyklingen, men en sämre insats är nog svårt att göra, så man behöver inte känna nån press :) För övrigt var det så jag firade min 30-årsdag. Riktigt kul var det! Hade jag haft en hel höft hade jag gärna varit med i år igen!

MULTISPORTTÄVLING I KARLSTAD 6 SEPTEMBER

Plats: TC kommer att vara beläget i skogsdungen norr om LLA i Karlstad.

Tid: Starten går klockan 11.00. Samling för genomgång 10.30

Banor: Lång variant innehållande kanot, mountainbike och orientering (i nämnd ordning).
Segrartid cirka 3 h.
Kort variant innehållande mountainbike och orientering. Segrartid cirka 1,5 h.
Enklare orientering på samtliga moment. Stämpling med SportIdent. Pinne kan lånas.

Avgift: 200 kr/lag. Eventuellt överskott går till OK Tyr´s ungdomsverksamhet. Betalas på plats.

Anmälan senast 30/8 till 96gustavsson@telia.com eller på telefon 054-101548.

DH till helgen? Vad sägs? Är någon sugen på Gesunda på söndag eller Sunne på lördag?

Dagens happyspoting(tror jag): blev omcyklad av MiaMaria efter gubbholmsbron när jag var ute och sprang. Såg ut som det var bråttom hem i regnet.. ;)

Stämmer KONAmi. Tänkte ta ett fint lugnt återhämtningspass efter gårdagens långpass löpning men tyvärr var mitt sällskap rädd för lite vatten så jag fick inte mysåka i den takten jag ville. Alternativet kan vara att han och jag inte har samma uppfattning om vad som är lugnt.

Lätt löpsteg verkade du ha i alla fall!

Tjena!
Är ny både här och i skogen. Har iallfall kört en tur med Vispers för ett par dagar sen. Det tackar jag för. Så nu kanske man kan våga sig med nån mer gång...för det är väldigt roligt!
Körde tydligen förbi en springande Happy-människa förrut också...

Tja.
trevligt att du skapat ig ett konto nu.
Ja det är klart du skall med ut i skogen och åka.

Snart dags för alla att ha namnskyltar på sig så man kommer ihåg alla namn i skogen ;o) Hoppas bara jag kan komma att ha nytta av det nån gång. Onsdag 18.30 låter som ett sånt tillfälle även om det krockar med frugans favoritspinningpass *suck*.

På bara ett år har skaran av happy-aktiva i Karlstad mer eller mindre exploderat. Fantastiskt. Vi sänder en tanke till Elin som drog första strået till stacken men sen drog vidare.

håkan holm ska bygga på g-klaven!!! se vf idag!!katastrof dags att mobilisera!!

553
bozz skrev:
> håkan holm ska bygga på g-klaven!!! se vf
> idag!!katastrof dags att mobilisera!!

Hittar inget om det i nätupplagan.. har du länk?

Nu artikel på VF men det står inget om G-klavens område.. Visst sitter där en röd lapp men jag kanske ine kan namnen i stan tillräkligt bra.

http://vf.se/Nyheter/Karlstad/2008/Augusti/Vecka-34/Lagkonjunktur-hotar--Karlstad-bygger-vidare.aspx

Edit: Däremot är det här skrämmande! Fyy fan..
STOCKFALLET: Området mellan 63:an, Stormyrsgatan och Edsgatevägen planläggs för villor, handel och flerfamiljshus. Kommunen räknar med cirka 400 villor där många kan släppas till tomtkön.

Mer av Vita Slingan försvinner inom kort:
GUSTAVSBERG: En detaljplan som tillåter ett 30-tal villor och ett 50-tal lägenheter har vunnit laga kraft efter regeringsbeslut. Kommer att exploateras inom kort.

Senast redigerad av en moderator:
MEn alltså räcker det inte med bostäder i denna stad nu, de kan väl bygga nån annan stans än att förstöra våra fina slingor vi har, samt alla de som vill springa eller vandra där.
det är otroligt att de orkar.

jag tänker fortsätta cykla där, kan säkert bli fin teknisk åkning över häckar och småbarn där sen

Va kul det va att se BMX. Om fyra år ska jag vara på plats i London.

Det känns lite pirrigt inför morgondagens lopp. Hoppas att Fredrik får till det och tar en medalj.

Nu är det natt. Ska upp 0300 för att se damernas lopp plus bordtennis.

verkar bli spansk seger i OS konami!!!!!!ORBEA!!! kessiakoff glömde nog skruven va? han ledde allafall i 4 minuter. backträning vid 14.00 visper?

Yes Bozz, de kan vi köra.
Så får vi visa grabbarna sen vart skåpet skall stå ;)

nu har jag avverkat 10 mil mestadels grus/skogs-väg på cykeln. Lyckades även snatta en tvätt på OK/Q8 på våxnäs på vägen hem. Vilken pangdag!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp