bozz skrev:
-------------------------------------------------------
> hanna- vad var de som gällde för tyrtävlingen?
Jag har fått en pdf-fil med inbjudan, har inte kollat om den finns med på Tyrs hemsida. Men jag kopierar in infon igen. Det går säkert alldeles utmärkt att maila eller ringa och fråga lite.
Det var ganska avslappnad tävling förra året. När jag och min partner anlände till start fick jag frågan "Ska du köra på den där city-biken..?" (Det var innan jag fick tummen ur och köpte en riktig cykel). Ett tag irrade vi runt i en myr med cyklarna på ryggen och när vi skulle ge oss ut på den avslutande orienteringen hade ju de snabbaste (typ Pütsep och några andra mega-multisportare) redan gått i mål och frågade "har ni passat kartan rätt" när vi stack iväg åt helt fel håll. Vi var faktiskt inte sist i mål, fast det berodde nog på att vi hade missat/cyklat förbi några kontroller på cyklingen, men en sämre insats är nog svårt att göra, så man behöver inte känna nån press :) För övrigt var det så jag firade min 30-årsdag. Riktigt kul var det! Hade jag haft en hel höft hade jag gärna varit med i år igen!
MULTISPORTTÄVLING I KARLSTAD 6 SEPTEMBER
Plats: TC kommer att vara beläget i skogsdungen norr om LLA i Karlstad.
Tid: Starten går klockan 11.00. Samling för genomgång 10.30
Banor: Lång variant innehållande kanot, mountainbike och orientering (i nämnd ordning).
Segrartid cirka 3 h.
Kort variant innehållande mountainbike och orientering. Segrartid cirka 1,5 h.
Enklare orientering på samtliga moment. Stämpling med SportIdent. Pinne kan lånas.
Avgift: 200 kr/lag. Eventuellt överskott går till OK Tyr´s ungdomsverksamhet. Betalas på plats.
Anmälan senast 30/8 till 96gustavsson@telia.com eller på telefon 054-101548.