[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
så ska tjurruset vara perfekt o rriktigt roligt!jag hade 1,11 tror jag. idag körde vi brattforsi härligt väder. Känns som livet leker! så gammal man e men cykelsäsongen är väl snart över nu.behöver nog vila ett tag efter en hektisk höst.

Vilken trevlig tur vi hade idag.

Tack Tiki och Bozz för härligt sällskap.

Eva tackar Hanna för lån av cykel.

Nästa tur till Brattforsheden blir om 2 veckor.

Nästa helg är det Svealands lör och söndag för min del.

Tis och torsdag blir det lätta rull pass på racern på förmiddagen.

Finns det intresse bland Karlstadborna att fixa ihop nånting gemensamt?
Tänkte att vi kanske skulle ha lite mys i skogen tillsammans innan vintern lägger en blöt lovikavante över stigarna. Korvgrillning är ju populärt bland naturfolket. Såå...

Happy054 "Värma mat i skogen över öppen eld"-Ride

När?: Mitt förslag är Lördagen den 11:e oktober?
Tid: Vilken tid är lämplig?

stenkolsgrill-kolgrillar.jpg

Förslag på plats enligt bild nedan.
grillplats.jpg ht=610

Låter som en bra idé, ja kommer.

Bestäm tid du Andematt, det är nog enklast!!!

andematt skrev:
-------------------------------------------------------
> Finns det intresse bland Karlstadborna att fixa
> ihop nånting gemensamt?
> Tänkte att vi kanske skulle ha lite mys i skogen
> tillsammans innan vintern lägger en blöt
> lovikavante över stigarna. Korvgrillning är ju
> populärt bland naturfolket. Såå...
>
>
> Happy054 "Värma mat i skogen över öppen
> eld"-Ride
>
> När?: Mitt förslag är Lördagen den 11:e
> oktober?
> Tid: Vilken tid är lämplig?
>
> http://www.text.nu/storage/stenkolsgrill-kolgrilla
> r.jpg
>
>
> Förslag på plats enligt bild nedan.
>

De säger att jag är bra på att elda. Det är nog bara ont förtal...... http://happymtb.org/forum/read.php/1/710246/878607#msg-878607

Det låter trevligt med en höstride. Hoppas att jag kan vara med.

Det känns mer och mer som en bra vald plats mtp janssons "perversioner" i eldandets konst. Nära till mycket vatten. ;o)

Vedtillgången är kraftigt begränsad för en lägehetsmänniska som mig. Så om nån känner att ni bunkrat upp med för mycket vd inför vintern så är nog alla tacksamma för bidrag.

Jag tänkte mig inte detts som nån långride men det klart, är nån sugen på att dra klungan trött och hungrig med vedklampar i ryggorna så är inte jag den som säger stopp.

För de med spångest kan jag upplysa om att den kommer botas om ni följer med.

Jag har aldrig varit där men tänkt ta mig ut tusentals gånger. det kanske är på tiden.

Tycker det låter som ett bra tänk, MM. =)

Det här med cyklingen kontra ätandet gör mig lite kluven. Cykla först och äta sen känns väl mes korrekt samtidigt som i då måste släpa på all utrustning dit vi då eventuellt kör. Ved, yxa, tidningspapper, mat, dryck, tält, kokkärl. Åsikter från deltagaraspiranter på nämnda problem?

Annars gör vi så att vi ses på lämplig plats cyklar till grillplatsen. Grillar, myser och bestämmer sen om vi orkar cykla mer eller ger oss av hemmåt. Deal?

Efter dagens testrunda med två mil på kilene blir det helt klart lidingö på lördag. Vet någon om det går att efteranmäla sig? Folk påstår detta men jag trodde ett sånt lopp blev fulltecknat för ett halvår sedan.

Inte anmäld? Du kan efteranmäla dig på plats
Ordinarie anmälningstid har gått ut. Sista chansen till anmälan är att göra en efteranmälan (i mån av plats) på Sportmässan vid Lidingövallen under tävlingshelgen 26-28 september. Om du har möjlighet att anmäla redan på fredagen (26/9) så är det ett bra alternativ.

Kommer febern jag fick igår tillbaka igen får du mitt startbevis, men jag hoppas innerligt att det inte blir så!

Blocket låter intressant. Det kanske går att fixa en startplatsköp där man nu skall bo

Happy(Happy med stort H)-biljard ikväll på biljardnian, oklart vilken tid men runt 18-18.30 skulle jag tro. Hand upp alla som e sugna!

Imorgon på förmiddagen mellan 10-12 ska jag ut och rulla med racern på Hammarö häng med om du kan???

Bozz idag med posten kom Santana Sacred Fire live in Mexico från 1993. Fick även Die Hard 4.0.

Bra initiativ Andematt kring en grillkväll, räkna med mig om inget särskilt inträffar. Biljardnian ikväll däremot tycker jag var ett uselt förslag ;-) när kvällssolen gassar och stigarna ligger torra. Jag piper ut nu.

Får bara tillägga att jag i möten idag tjatat EU-projekt om cykelleder så mina kollegor (och särskilt min chef) är skitless på mig. Jag tycker bara vi har så oerhört mycket skog och fin terräng som duger till mer än att plocka lingon och svamp i. Alldeles snart skickas en kallelse ut till dig Jansson99 samt en del fler intressenter till ett möte om detta. Det ska bli intressant att se vad som kan komma ut av detta. Time for biking!

santanan e ja g intresserad av ! får man se den. e nån bra på vinterskor?har bara hört om shimanos än så länge.dom ska va bra.

Bozz.
http://www.bikeradar.com/gear/category/clothing/shoes/product/bg-defroster-mtb-shoe-30858

eller

http://www.bikeradar.com/gear/category/clothing/shoes/product/am50-shoes-32197 .

Specialized är visst 100 pund alltså 1300:- och låter som dem inte klarar av vintern lika bra som Shimano AM 50 som kostar runt 1000 lappen och man kan kliva av och gå rätt komfortabelt vid behov! Finns även dem här yttligare lite tuffare shimanos
http://www.bikeradar.com/gear/category/clothing/shoes/product/mt90-hiking-boot-10540 .

"Lake" och "Northwave" gör också vinter skor fast dem fick inte lika bra recensioner.

Lycka till

Tiki skrev:
> Alldeles snart skickas en
> kallelse ut till dig Jansson99 samt en del fler
> intressenter till ett möte om detta. Det ska bli
> intressant att se vad som kan komma ut av detta.
> Time for biking!

+1

Ha, ha! Vilken fin kamel!!

Igår blev det en ny tur på banvallen. Lyckades nog lite bättre med utstyrseln den här gången för när jag tjoande lite för att cykla om några ungdomar som skjutsade varandra och spärrade hela cykelbanan sa en av tjejerna "Nu får vi flytta på oss för här kommer en RIKTIG cyklist". Sög naturligtvis åt mig, kände mig supersnabb och turen gick som på räls..

Dåligt med ivriga cyklister inför kvällstur idag? Blir det inget?
Själv är jag kluven, känner mig inte tillräkligt frisk men har ändå suget..

Har suget men kommer inte att hinna. Måste natta junior och justera bakhjul mm innan jag kan ge mej ut, lär inte vara klar för 20:00 och pannlampan är inte laddad. Dåliga ursäkter, jag vet. Måste lära mej planera mer än 10 minuter i förväg...

Ladda pannlaman.. där sa du ngt.. Det har jag inte gjort sen förra vintern. Kanske borde se över det där batteriet. Det blir nog inget för min del ikväll, oljar altanen istället så det blir klart nångång medan det är hyfsat väder.

HannaK, såg dig på bild i en papperstidning föresten. Inte bara chefen din som är linslus nu för tiden tydligen ;o)

Jaså, det har jag inte sett själv. Om det var nyss alltså. Vilken tidning? Och för att öka den mediala jämställdheten var jag på TV i måndags också.

Aha. Värmlandsnytt. Kommenterade budgetförslaget.. Har tyvärr inte NWT, men förstasidan - coolt!!

Tack en vit kamel är aldrig fel. :-) Fast jag kan inte ta emot den förrän jag åstadkommit något. Mina visioner och önskemål verkar lite tuffa att förankra...

Det var skoj i Brattforsheden i helgen. Undrar om det går att förlänga den turen något? Lite drygt 2 mil är något klent för en helgdagsutflykt.

Tiki skrev:
> Tack en vit kamel är aldrig fel. :-) Fast jag kan
> inte ta emot den förrän jag åstadkommit något.
> Mina visioner och önskemål verkar lite tuffa att
> förankra...

Den var för inlägget, du får en till om du presterar ngt ;o)
(..å vad jag saknar Villa Medusa..)

> Det var skoj i Brattforsheden i helgen. Undrar om
> det går att förlänga den turen något? Lite
> drygt 2 mil är något klent för en
> helgdagsutflykt.

Parkera på Mangenbaden, käka en våffla med hjortron och ta Mangenleden 5 km fram till Brattfors?
Finns det nån GPS-plot på hur ni trampade i Söndags?

Okey gör mitt bästa för att förtjäna två små kameler. :-)

Den sträckningen kan vara intressant Andematt, om inte så är det i alla fall en ursäkt för att kunna äta en våffla. Precis vad jag ska äta ikväll. Jag tror förövrigt Jordan plottade vår färd?

Familjedag Brattforsheden 5/10!!!

Har bjudit in lite vänner till en dag på Brattforsheden söndagen 5/10 samling Mangenbaden kl 11.00.

Det blir en lugn dag för alla. Några går andra cyklar. Vid 2 tiden tänds grillen (kan va bra träning inför den 11/10) innan vi åker hem eller fortsätter att cykla.

Vore kul om det kom lite Happyfolk.

Så ta med din familj och kom till Mangenbaden.

Senast redigerad av en moderator:
Låter skitkul jordan. Söndagar är normalt sett sönderpackade med aktiviteter men vi ska kolla.

Hej Happiers. Jag har surfat en hel del under min sjukskriven tillstånd och så hittade jag det här...

Jag tänkte, det är HappyMTB forum, men det har blivit också HappyRejser, HappyJogga, tom HappyGrilla så vad sejs om det här?... http://broadbandsports.com/node/15501 Happy... (förslag till namn tas gärna emot) Ha det gott. x

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp