[Happy-Sloppy-Ride] - Göteborg i veckan/helgen?

Cakeman

Ny medlem
Tjenare.
Ny på mountainbiken sedan ett litet tag och tänkte kolla om man kunde fånga upp lite "nybörjare" i en skön tur i inte alltför jobbig terräng. Med Sloppy-Ride menas att minst två av följande bör vara uppfyllt hos cöklisten:

*SPD-pedaler känns som ett dödens instrument
*Du kommer bakfull
*Du har inga fina tajts eller snajsig tröja
*Rysk roulette känns lika dödsföraktande som ett enmetersdrop
*Camelba....what?

Tanken är att viljan att bli stadigare i skogen är större än stadigheten i skogen och att vi har roligare än att vi tror vi kommer dö. Sign up, om det låter som en bra idé ;-)

Jag vill cykla i skogen, är nybörjare, skulle komma i jeans-shorts om det är varmt, jag vet knappt vad SPD är och jag vill inte dö. Gör inte det mig till en självklar medåkare? :D

"*Camelba....what?" Vad betyder det?

Vart vill du åka någonstans? Här uppe ovanför Kviberg verkar det finns mycket stigar att åka runt ibland men jag har inte utforskat tillräckligt för att kunna lova något. :D

vilken tur hade du tänkt köra?
Har lust att hänga på om det passar tidsmässigt. Kan inte köra max pga skada - men vill gärna känna lite på kroppen och hur den svarar...

Antar att det är Göteborg vi snackar om också... annars orkar jag inte hänga på ;)

/e

Jag hänger gärna på om det passar med tid och plats. SPD behärskar jag, men flåset är inte på topp, så jag platsar nog.

/Erika

Jag skulle gärna hänga med. Jag anmäler mig till punkt 1 o 4...minst ;)
Får man föreslå dag? Bra. Lördag nominerar jag ;)

-

Jag skulle vilja slå ett slag för söndag för störst uppfyllnadsprocent från iaf min sida, bakis, sleten av ett visst långt löplopp, oskuld på spd(mao en viss oro för mitt eget välbefinnande), ingen vattenrygga och jag har inga alltför tighta kläder..

/Patrik

Jag tror jag får besök av min bror och hans MTB i helgen också så har vi tur kanske ci båda två följer med! :D
Jag tror vi båda kan fixa fredag kväll, hela lördagen eller söndag 10-13 start.

Kul med uppslutning!
Ett litet förtydligande: ALLA får vara med, självklart :-)
Jag är inget ess på att slänga ihop en hel tur och guida- vi kanske kan kopiera en gammal [Happy-easy-ride]? Torrekullaleden runt körde jag i veckan, och den var underbart fin! Eller så ber vi någon av proffsen här snällt att hålla oss i handen. Å sen kan väl inte en "sloppy"-ride starta tidigare än 10.00? ;-)
Förslag: 10.00, scoutstugan Sisjön, Torrekullaleden?
Edit: Dag: Söndag.
.Anders

Senast redigerad av en moderator:
Detta låter som något man gärna varit med på, men för mig är det tyvärr tufft att ta sig någon annanstans än runt norra Gbg, om jag ska ha någon form av energi kvar innan start. ;)

Detta på grund av avsaknad av bil (och körkort också för den delen, fast det är iaf på gång), och flås. :)

Låter som nått jag är grymt intresserad av. Tyvärr ser det tajt ut till helgen.
Bra initiativ så jag kommer hålla utkik efter mer Sloppy Rides.

Äger förövrigt både Gamelack och SPG men ingen fancy shirt och tycker enmetersdropp är överskattat ;o)

Cakeman skrev:
-------------------------------------------------------
> Kul med uppslutning!
> Ett litet förtydligande: ALLA får vara med,
> självklart :-)
> Jag är inget ess på att slänga ihop en hel tur
> och guida- vi kanske kan kopiera en gammal ?
> Torrekullaleden runt körde jag i veckan, och den
> var underbart fin! Eller så ber vi någon av
> proffsen här snällt att hålla oss i handen. Å
> sen kan väl inte en "sloppy"-ride starta tidigare
> än 10.00? ;-)
> Förslag: 10.00, scoutstugan Sisjön,
> Torrekullaleden?
> Edit: Dag: Söndag.
> .Anders

Jag tycker det låter som ett bra förslag, kan du lova regnfritt också? ;)

Hmm sisjön går nog tyvär inte för mig och min broder då vi kommer utgå ifrån Gärdsås ovanför Kortedala och inte har bil. :(
Det lär ju ta över timman att cykla dit och med min kondis så skulle ni få ha med mig på bår under turen efter det, haha.

låter mkt intressant, men ja lägger min röst på att samlas vid Torrekulla Vandrarhem!
då detta ligger 5min på cykel från mej:)

Haha det enda problemet med torrekulla är väl kanske att det ligger på andra sidan världen om man bor i norr. :D

Nej inte riktigt men för någon med kass motion är det ingen höjdare att cykla 2.1 mil innan man ger sig ut i skogen. :/

Hmm vilka av er har tillgång till bil? =)

ja har tillgågn till bil, jag som sitter o försöker lura er närmare min lya. men ja kan ta en uppvärmingsrunda bort till sisjön... :=)

Varför samlas ni inte vid delsjön? Många som vet om platsen, och en hel djungel med stigar att utforska?
Bara att inse att alla bor på olika platser, trots rätt kompakt stad.

Mvh

-M-

Blir det något i Delsjön så är det inte helt omöjligt att jag hakar på. Sisjön ligger för långt borta för tillfället.

Ja alltså både sisjön och torrekulla är en för stor resa för nybörjarna som utgår ifrån norr.

Delsjön ligger i princip mitt mellan norr och mölndal så jag tycker vi satsar där. :D

Dessutom kanske Miche hänger på då och det vore ju såklart trevligt.

jag är så sugen på stigar och fräs :P

Delsjön...Sisjön....same, same ;-)
Tycker vi kör på Delsjön om någon känner till en bra runda där uppe. Ska vi byta till klassikern Franssons klockan 10 istället?
Vad kul, min första Happy-ride på G :P

Jag skulle gärna följt med, sloppy låter passande :-) Men jag är bortrest precis hela helgen, typiskt. Är det inte det, så är det sena arbetstider som sätter käppar i hjulet..
Hakar på nästa gång! (Speciellt om någon vill köra sent en vardag, start 19 c a?)

Detta låter ju mysigt. =)

Jag kanske hänger på.
Jag får se, men jag kommer troligen ner mot Göteborg till helgen.
Vad gäller dina punkter så finns det ett gäng där som passar in på mig, annars hade ju punkt två gått att ordna. :)

/Roger

Vardagskvällar kan nog i många fall passa. :P

Jag var precis ute på min livs andra skogsrunda! Nu lyckades jag hålla mig i skogen hela vägen ner till kviberg och jäklar va kul! Det var ganska kul men lite tuffare att ta sig hem, tog en lite hårdare väg med rätt-fram-vad-som-än-är-där-taktiken så det blev en del konkande på cykel för liten gosse i bergen. :D
Äntligen fick cykeln smaka på lite skump och bump!

Ny känns det som att jag håller på att åka på en förkylning men den skall jag bekämpa!

Delsjön röstar jag på då jag har för långt till Sisjön. ^^

Sloppy-Ride-Delsjön:
Plats: Franssons.
Tid: Söndag 13/5 10.00
Organisation: Kaosåkning tills folk blir trötta

Tar någon med champagne för att inviga ett nytt event? ;-) Jag kommer oavsett väder...

Cakeman skrev:

> Tar någon med champagne för att inviga ett nytt
> event? ;-) Jag kommer oavsett väder...

Nytt event?,..ja i polen kasnke. Men här upp i sthlm har vi sysslat med sånt där i fler år.

ytterligare ett bevis på att polen är 5 år efter.

=D

Dööhhh, tror inte ni cöklar omkring i jeansshorts på heldämpade hojjar nerför Avvvveeennnyyyyyn och kallar varandra för Glenn. Sånt funkar bara i Polen.

Jeanstex och fullgung har varit optimal klädsel på frostningar rätt länge. Men dte e klart. nu var det väll tuyp 5 år sedan det forstades...=D

När skall ni gräva ner tunnelbanan på avenyyyyn då?

Skumpa i skogen har även det averkats här uppe. Oj oj oj vad vi är svårslagna och bra, Fan, det rä ju lite kul att vara dryg sthlmare..=D

Men hade jag bott lite närmre så hade jag nog hängt med på er tur:)

Haha ja ni.

Bra att det blev söndag, visade sig att min rivstart i fysisk aktivitet tänker ta ut sitt pris i en fläskförkylning. Jag käkade 3 klyftor vitlök innan jag lade mig igår så jag hoppas det skall hjälpa. :P

Har jag tur är jag frisk tills dess, hoppas på detta. :P

/Rickard

Hade jag varit frisk kunde jag följt med för att försöka hänga med dig medans du cyklar mellan de tekniska och vila medans du skuttar runt. :D
Förhoppningsvis var dagen "toppen" av min förkylning och morgondagen slutet, då borde jag kunna köra på söndag igen (lördag med lite tur).

Ville skrev:
> När skall ni gräva ner tunnelbanan på avenyyyyn
> då?
>
Jag har hört att vi skall få snabbtåg i katakomberna mellan Kungsportplatsen och Nils Ericsson terminalen samt flyg mellan Nils Ericsson terminalen och centralstationen. Men jag vet inte säkert, det är kanske bara ett rykte ;-)

ööööh... klockan 10... och detta skall vara en "sloppy" ride... bah! :/

varför inte klockan 13 eller något sådant?

E-beth skrev:
> ööööh... klockan 10... och detta skall vara en
> "sloppy" ride... bah! :/
>
> varför inte klockan 13 eller något sådant?

jag tänkte ju komma bakis men det blir svårt om jag måste upp redan 10:00. får väl åka direkt från efterfesten då :)

någons om kommer cykla från majorna/masthugget/centrum som har lust att agera vägvisare? Det är väl iofs inte svårt att hitta, men för att vara på den säkra sidan så...

Haha....ni är för goa.
10.00 tänkte jag var en bra tid...ska vi hinna runt en slinga innan det blir mörkt så måste vi starta tidigt (om man räknar i ölstoppen,rökpauserna och helikopterambulanserna ;-) ).
Ska vi göra ett nytt försök:

Sloppy-Ride/Polsk riksdag-Delsjön:
Plats: Franssons.
Tid: Söndag 13/5 12.00
Organisation: Kaosåkning tills folk blir trötta

umm...kan man inte tänka sig en kompromiss kl: 11:00 ist?
Kanske finns några som vill hinna med nåt annat på eftermiddagen/kvällen också? :)

Hur lång räknas den bli då? Tills alla har stupat? Jag känner inte till terrängen där alls, kan man åka hem enkelt när man vill?

Det blev Delsjön för att det låg bättre till för dom flesta. Jag kan inte området speciellt bra (har varit där och kört, men har ingen större koll på en bra runda). Hoppas därför på lite hjälp med guidning men ska även kolla upp lite leder/kartor innan så det inte blir totalt kaos.
Förvirring kring Delsjön-Bohusleden till Norra Långvattnet, kanske? Finns det ork så kan man ansluta via Gunnebo till Södra Långvattnet och köra asfalt hem. 3-4 timmar, kanske?

men 11... hur länge hade ni tänkt cykla egentligen. Det blir ju inte mörkt förrens 22 någonting ju... komma här och säga 10 eller 11 :P

ni är inga riktiga sloppysar för böfvelen!

Jag kör mycket ogärna innan klockan 12 ;)

Cakeman skrev:
> Det blev Delsjön för att det låg bättre till
> för dom flesta. Jag kan inte området speciellt
> bra (har varit där och kört, men har ingen
> större koll på en bra runda). Hoppas därför
> på lite hjälp med guidning men ska även kolla
> upp lite leder/kartor innan så det inte blir
> totalt kaos.
> Förvirring kring Delsjön-Bohusleden till Norra
> Långvattnet, kanske? Finns det ork så kan man
> ansluta via Gunnebo till Södra Långvattnet och
> köra asfalt hem. 3-4 timmar, kanske?
>
Får jag ihop det med övriga familjen så hakar jag på och då kan jag guida i området och samtidigt visa lite tidigare 'okända' och roliga stigar beroende på var vi är för någonstans. Delsjöområdet kan lite slarvigt delas upp i västraområdet med stig-grusväg-stig cykling, mellerstaområdet med getryggen, svart/vit och golfbaneslingan samt östra delen som är rätt tekniskt med grön/vita och bohusleden mm. Själv trivs jag bäst i mellersta och östra delarna. Medan i det västra delarna så finns det kul FR-möjligheter. FR-möjligheter finns fö. överallt i delsjöområdet om man vet var man skall leta.

Imorgon blir det paradiset iaf. för min del, ett område som jag gillar mer än delsjön.

Tillbaka
Topp