Happy Strängnäs [Strängnäs CK]

Tjena,

ska avlägsna en visdomstand på onsdag :-( hoppas jag kan deltaga den 18:e ändå!!Jag förmodar att större delen av mariefreds cyklisterna känner till loppet,jag har i allafall skrapat ihop ett par st. som kommer att efteranmäla sig på plats.Som sagt,hoppas d funkar på sönd. måste ju få lufta nya ramen...den gamla sprack när vi trotsade snöfallet runt skottvång :-)

/Jimmie Furunäs M-fred

Henrik: Perfekt. Ta med nötter! :) Vi åker från SMOL 10 prick.

Jimmie77: Du hänger väl också med på tjuvträningen imorgon? Aj, jobbigt med visdomstanden, vad ska du nu käka styrlinda med?! :)

IndyGlow skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag hakar på, väntar vid Cykelcenter ca 10.10
> /Mats

Mats
Kör rakan bort till rondellen vid Saab istället.. Vi viker vänster där!

/C

Tack för draghjälpen! I Åker var mina lår lite stumma, efter riktigt sköna backar för mina veka ben.
77 km totalt, rullsnitt ca 26 km/h. Nästa gång blir på en ny cykel, ska bli kul att jämföra.

Ja som ni alla vet så stack jag ock Pia ut på MTB.
CA 20 km med Pia med en medel fart på 12,9 kmh
Det var körbart överallt Pia är stark och jag är trött.

PS en banan som ligger och skakar i ca 8 km blir till pure, bara så ni vet.

Bilagor

• clip_image002.jpg
    clip_image002.jpg
    93.2 KB · Besök: 19
Tack får en trevlig tur. Jag fick den till 71,4km,snitt 26,5km.
En riktig stor tack till Mariefreds killen för draghjälpen utan dig
skulle jag inte har klarat det.

Ännu en av världens bästa cykelturer. Min premiärtur för året på racer. Oj, vad lätt det rullade jämfört med feta MTB-däck. Dessutom kalasväder. Fömiddagen var förvisso lite kall, men sen värmde solen upp oss och jag insåg att jag klätt mig för varmt (igen). Det var riktigt mysigt med så många i klungan. Kalaskul. Vem tog flest spurtskyltar? Jag glömde räkna. Jag förutspår att sommaren kommer gå "fort".

Efteråt hängde jag med Mariefredskillarna på fika och sen hem över Stallarholmen igen för att bättra på snittet lite. Det gick väl sådär. ca 11 mil och 27 i snitt. Men min dator mäter lite optimistiskt.

Det enda tråkiga med turen var att vi inte stötte på övriga Mariefredsgänget utefter vägen. :(

Gunno: Det gick väldigt bra för dig tycker jag. Men jag är inte förvånad. Du är ju stark!
Henrik: Bra kört och härlig kämparglöd. Imponerande för att vara så ny på cykeln.
IndyGlow: Oj, när du kommer med smala däck får man nog ta i för att hänga med. Du hade iaf snyggast cykel idag och tillräckligt ben nog att trampa den. Bra kört.
Ebbe: Hehe, jag har sett skyddsfodral till bananer som man kan ha för att slippa mos. Och Ja, Pia är stark, blinkar man kör hon ifrån en lätt som en plätt!!! :)
Alla andra: Tack för turen.

Hoppas alla haft ett trevlig Paris-Roubaix.

Torsdag 18.30 SMOL. Racer.
Tanken är att köra nåt kort, 20-40 km. De som vill köra hårt, kör hårt. De som vill köra lugnt, kör lugnt. Vi kanske bara snurrar två varv Vasavallen-Löt-Malmby-Vasavallen (2x15 km) eller nåt i den stilen. Lampor behövs troligtvis inte, men en nödlampa är smart om man tänker köra längre än till kl 20. Om tiden/dagen/mötesplats inte passar, säg till.

Hallå, jag håller just nu på att vila mig i form (ofrivilligt, febe & halsont) så jag hoppar nog torsdagens begivenheter. Kommer vara superladdad inför vårjakten!! :-D (förhoppningsvis)

Har någon a 50mm eller mindre styrstam liggande( till racern) till ett rimlig pris.
vad bli det för effekt på styrning med en kortare styrsam.

Nja, jag har en 50 eller möjligen 70 mm DH-stam liggande, men dels skulle det nog se rätt skumt ut och dels väger den väl som halva cykeln...
Nu är ju landsvägscykling som bekant inte riktigt min grej, men allmänt brukar en kortare styrstam lugna ner styrningen och göra den mindre nervös, eller trögare om man så vill. Bra för DH, men, inbillar jag mig, mindre bra för landsvägscykling.

Om inte annat får du gärna låna min stam och testa hur det känns. Den är för 1 1/8" styrrör och 25,4 mm styrdiameter.

jesster73 skrev:
> men allmänt brukar en kortare
> styrstam lugna ner styrningen och göra den mindre
> nervös, eller trögare om man så vill.

Öh, va? Tvärtom skall det väl vara?

>
> Om inte annat får du gärna låna min stam och
> testa hur det känns. Den är för 1 1/8" styrrör
> och 25,4 mm styrdiameter.

Landsvägsstyren brukar ha 26.0 mm i diameter.

mytomspunnen skrev:

> Öh, va? Tvärtom skall det väl vara?
>

Ehh, just det, så klart. Det var nog flackare gaffelvinkel (DH jämfört med annat) jag hade i huvudet...

Hej! Vilka trevliga skogar ni har i Strängnäs! Körde efter denna repa igår, hade jag inte varit sån Stockholmare kanske jag hade fattat att erat SCK-spår till stor del följer den röda snittslingen... Istället blev det en halvmil extra i felåkningar.. Men som talesättet säger: det man inte har i huvet får man ha i benen! Kanske lite enkel stig men avstickaren nere mot skjutfälten var bland det roligaste jag kört på länge!
Ska tillbaka till Strängnäs på mer jobb under onsdag får se om det kan bli en ny runda i samband med det.
Trevlig helg på er // Larsa :D
jesster73 skrev:
> http://bit.ly/2ZUcKC
>
> Dagens runda. Blött men kul!
> Liten snutt från dagens extrema DH-run med feta
> drOOps:
>

Tjena Larsa! Kul att du gillar spåret! Ja, den runda jag loggat är i stora bitar vårt tävlingsspår, och vi snitslade upp det i somras. Nu tror jag det fattas snitslar på rätt många ställen, men planen är att göra det mer permanent vid tillfälle.
Hur gjorde du förresten för att följa min logg ute i skogen? Går det att tanka ner andras loggar till sin egen GPS-pryl och sedan följa dem?

Posta förresten i tråden om du vill ha sällskap på onsdag, det brukar alltid vara någon som är cykelsugen.

Hej!
Nu har jag kört en runda i löt skogen snön är nu i princip helt borta.
Tog i lagom i början men ökade till max, efter ett tag kom ett ont i benet igen som jag hade förra helgen.

DVS skall inte köra MTB i morgon. Så om det inte finns några andra frivilliga till att stå vid vätskekontrollen så ....

Hoppas att det lyser igenom att jag inte är så sugen på denna uppgift.

Hej på ett tag/Ebbe

Det är ok Ebbe, du slipper vätskekontrollen. Vill man inte så ska man inte.
Vad som är värre är ditt ben. På vilket sätt gör det ont, muskel eller led?

Det är klart att jag står. jag vill ju inte att du skall avstå tävlingen.

Det jag menade var att sökandet inte skulle avstanna i och med mitt svar ovan. Så räkna med mig om inte det finns någon annan. Syns kl 0950 vid SMOL.

Vi har gäster nu så skriv ett PM vad som gäller så läser jag senare.

PS skador kan vi prata om i morgon. hej på ett tag /Ebbe

Glöm inte räkna hur många som verkligen startar och ringa/messa mig, så jag kan räkna ut när sista cyklist passerat vätskekontrollen i Skottvång. Då drar jag upp till målet med kvarvarande bullar och kollar in målgång för hjältarna som cyklast längst tid.

Jag tror det blir en kalasbra dag. Förmiddagen är kanske lite sval, men värmen kommer nog.
Om det är någon som vill lägga av sig kläder/utrustning i Skottvång så kör jag upp det till målet/klubblokalen sedan.

Alltid jobb tisdagskvällar, men Salkin och jag tog oss en morgontur. Jättehärligt. Kanske torsdag kväll, ska någon köra då??? omkring kl 18.30??? Tänkte mig en runda även i morgon onsdag omkring kl 09.00

Hej!!

Torsdag kväll 18.30 från Smol. MTB, oavsett väder, ni vet, det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder och (nästan) alla har vi ju snygga och bra SCK-kläder!!! Det är snöfritt nu!!

Tveksamt om jag dyker upp ikväll. Har isåfall tänkt att åka 4-5 mil grus/asfalt.

Mina lösa planer för helgen:
Lördag, kanske till Ärla via grusvägar i makligt tempo och käka pizza. 6-7 mil. Åker inte kl 9 utan senare på dagen. Säg till om någon vill med så spikar vi en tid.
Söndag, Först bygga och städa banan. Sen kanske en runda på racer om vädret är ok. Kring 10 mil.

Jag tar med 10 st överblivna små bullar från Vårjakten till banbyggandet så att vi inte svälter. Men man behöver kanske stärka upp fikafronten för att garantera succe.

Senast redigerad av en moderator:
Phija: det är inte snöfritt nu :-) JAg hänger dock på. kl 18.30 SMOL ikväll torsdag.

Jag kommer köra LVG lördag kl 09 från SMOL. Söndag har vi bygg- och städdag. mer info inom kort

/n

Tack Niklasarna för trevligt sällskap i kväll. Jag har jobbarhelg och inte då lyxhelgen, så det blir ingen cykling för mig som det ser ut i dag. Får väl önska er alla trevliga cykelturer, gott fika och inga blåslagna tummar :-D

Tack för en fin tur Pia och Niklas:) När vi hade delat upp oss körde jag grusvägar ut mot övningsområdet. Tanken var att jag skulle köra till malmby och därefter köra asfalt hem , men ett dumt val mellan höger och vänster ledde mig längre bort på okända grusvägar. Det var ju fina grusvägar men visste inte riktigt vart jag var. När lännasjön dök upp då visste jag vart jag var och det var jävligt mycket längre än malmby:). Tog asfalt vägen mot strängsnäs och kom på att mcbreddsladd bodde på vägen. Vid det här laget var jag bra frusen och hoppade in till mcbreddsladd där det bjuds på en kopp te:) sen blev det hemfärd.

Info:40.56km långt
Tid 2.32H

Kör på lördag LVG
/Niklas

Hej alla,

Detta brev
- Tack för tävlingen
- Fixardag söndag 25 april (imorgon)
- Demo på Cykelcenter
- Kommande tävlingar
- Bike park och ungdomsverksamhet
- Kläder

Vårjakten
Tack alla deltagare och funktionärer för tävlingen i förra helgen. 31 startande och nästa lika många som kom i mål. Nästa tävling blir den 8e augusti, då MTB. Mer info på hemsidan.

Fixardag söndag 25 april
Söndagen den 25 april träffas vi för att fixa MTB-spåret, sätta upp skyltar och ta bort träd och bråte som ligger i vägen. Samling kl 10.00 SMOL – söndagsträning sker sålunda senare under dagen.

Demo och leverantörer på Cykelcenter i Strängnäs
Tisdag den 27/4 kommer Scott, Garmin och Craft finnas på plats på Cykelcenter i Strängnäs kl 15-19. Bland annat bjuds möjlighet att prova cyklar oc traäfa experter på GPS. Mer info i annons i Strängnäs Tidning på måndag. Välkommen hälsar Uffe.

Kommande tävlingar
Närmast i tiden Kolmårdsbiken den 1a maj. Kontakta Conny eller undertecknad om du är sugen på att åka med. Tre loopar, 20, 40 eller 60 km lopp.

Bike park
Enligt uppgift är det några som är på gång och bygga en bike park ute vid stora Strängnäsbron. Kanske något engagera oss i.

Kläder
Om du är intresserad av klubbens kläder, meddela storlek och vad du önskar; jacka, byxa, tröja. Vi beställer i slutet av maj.

Väl mött i skog och på landsväg

/Niklas

Tillbaka
Topp