Happy Strängnäs [Strängnäs CK]

För de som inte hört det ryktesvägen så är det ny träningstid på lördagar.
Kl 10.00 är den nya tiden. Precis samma tid som på söndagsträningarna.
Det lär snart stå som nyhet på www.strangnasck.se och kanske på den där SCK-infotavlan som ska upp utanför klubblokalen. *hint, hint*

Idag var det 50/50 om jag skulle följa med "snabbgruppen" eller mysa med huvudklungan. Det fick bli det senare med tanke på dagens förutsättningar. Mot slutet av rundan skickades en cyklist i förväg på rekognosering för att se om Granbecks hade öppet. Huvudklungan gjorde ett strategist vägval. Förvisso en liten omväg men genomtänkt för att få vinden så mycket i ryggen som möjligt. Vi kunde lägga upp på stora kakan och hålla god fart utan överdriven ansträngning. Dagens höjdpunkt och riktigt trivsamt!

Saknade ett flertal cyklister idag. :(

Tack för en trevlig (!?) tur idag. Sällskap och ledning var av ytterst hög kvalitet, vinden däremot kunde faktiskt varit lite mindre aggressiv. Nåväl, runt kom vi även om undertecknad genade i en kurva (eller körde rakt fram istf över Hässelbyholm).

Ser fram mot morgondagen. Kl 10 vid SMOL (LVG för min del)

/n

Hej!
Imorgon eftermiddag blir det ett längre MTB pass på ca 3h med start ca 17:30 - 18:00.
Ser gärna att fler hänger med ut och åker stig:)

/Niklas

Senast redigerad av en moderator:
Salkin911 skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej!
> Imorgon eftermiddag blir det ett längre MTB pass
> på ca 3h med start ca 17:30 - 18:00.
> Ser gärna att fler hänger med ut och åker
> stig:)
>
> /Niklas

Ok. Då kör vi kl17.30 från SMOL (MTB). Ta med dryck och tilltugg..

/C

Hej!!

Tänkte mig en runda i morgon (onsdag) kl 18.30 från smol. LVG. Kanske inte kan köra torsdag.

Tippar på att det blir fyra eller fler som drar i västerled för lite skön cykelkultur. Tror inte det blir regn, men vinden kommer nog vara lite elak. Ingen nyhet direkt.

Hej cyklister,
Under våren har aktiviteten i klubben ökat successivt. I söndags var vi närmare 15 cyklister som träffades vid SMOL kl 10, blandat MTB och LVG. Hoppas vi blir ännu fler. Slut gärna upp vid SMOL lördagar eller söndagar kl 10. Inför Vätternrundan kommer det vara blandat MTB och LVG.

SCK kläder
Vi kommer göra en beställning i slutet av maj för att hinna få kläderna innan Vätternrundan. Maila mig eller Conny om du är intresserad. Byxor, tröja eller jacka. Storlek samt Dam/Herr.

Träningstider
Vi har valt att flytta fram lördagstiden en timme till kl 10 då det verkar passa de flesta. Aktuella fasta tider är:
Torsdagar kl 18.30, LVG, kortare runda, eventuellt med inslag av tempo eller intervall
Lördagar kl 10.00, LVG, vi anpassar runda och tempo efter vilka som är med. Alla välkomna.
Söndagar kl 10.00, MTB och LVG. Inför Vätternrundan kommer vi köra lite längre rundor på söndagarna, 70-120 km

Medlemsavgift 2010
Om du vet med dig att du inte betalt. Så går det bra att göra detta nu.
Medlemsavgiften för 2010 är 100 sek. Betala till BG 402-8205

Tävlingar under 2010
Under året har vi en tävling i klubbens regi kvar:
Stadsskogsturen, MTB, söndag 8 augusti. Mer info kommer på hemsidan och i nästa nyhetsbrev

Vi har valt att samordna vårt deltagande på fyra tävlingar i år, två LVG och två MTB:
Energitrampet, LVG, Västerås den 29 maj
Vätternrundan, LVG Motala, den 18 juni
Finnmarksturen, MTB, Ludvika den 28 augusti

Anmälan sker individuellt, men vi samordnar transport och eventuellt uppehälle. Hör av dig om du har frågor, funderingar eller om du planerar åka till någon av tävlingarna.

Jag hoppas att vi får en kul och framgångsrik säsong med många nya och engagerade cyklister. Väl mött i skog och på landsväg.

//Niklas Zandelin, ordförande Strängnäs Cykelklubb

Jag visste inte vad kärlek var. Jag visste inte vad cyking var. Jag visste, och märkte, vad ha-begär är. Nu vet jag. Resultatet blev... Crescent Valkenburg 1948! Vi får se om jag kommer på denna eller Scotten imorgon.

Imorgon torsdag tänkte jag köra LVG kl 14. 3-4 mil, samling SMOL. Någon som är på?

Bilagor

• Y0C_321_01_Valkenburg.jpg
    Y0C_321_01_Valkenburg.jpg
    41.7 KB · Besök: 38
Å nå så grymjävla snygg den är, nills. Pax för att ligga bakom och titta!
Fem fula fiskar till som fixar fina fixie och vi kan köra cykelpolo. Men du har frihjul på den där läckerbiten, va? Så du kan glida utan att röra en fena.

Vi får se vad som händer på dan imorgon. Det var grus beställt och sen partempo på kvällen. Men tar du Valkenburgaren så kommer jag nog.

Frihjul är för möss säger Dr J - låst nav skare vara. Att ha dig bakom mig skulle då vara första gången det händer - jag tror att jag alltid legat bakom dig.

Hon (för det är en hon) har just fått en ny sadel. Svart Brooks med handslagna kopparnitar. Dä bar å åk! /n

Missa inte 15 km partempo kl 18.30 idag från SMOL.
Vi kör på en ny bana ikväll och som vanligt kör vi oavsett väder.

nills: Är det styrlinda i läder också? Finns inget som slår känslan av läder.
Jag kommer tyvärr inte in till kl 14 idag.

Borta ikväll så det blir eftermiddagen kl 14. Nästa gång lördag kl 10. /n

McBredsladd: suveränt initiativ och engagemang kring träningstävlingen. Kul att några åkte i går. Låt oss se till att få igång Sörmlandscupen MTB

/n

Är det bara ok väder lördag så cyklar jag till jobbet t.o.r. startar kl 9.00 hemmifrån om nu någon skulle vilja göra mig sällskap blir dryga 3 mil, brukar cykla Vansö, Fogdö, ev Hässelbyholm, Björsund, Sundbyholm och Ica-Maxi ........... Hem lär jag nog cykla själv...slutar kl 17.00

Lördag kl 10.00

Förslag på rundor:
Alt 1:
Strängnäs-Åkers-Skottvång-Gnesta (fika)-Järna-Tvetavägen-Nykvarn-Läggesta-Strängnäs
Längd: ca 130 km

Alt 2:
Strängnäs-Åkers-Skottvång-Gnesta (fika)-Björlunda-Blacksta-Laxne-Läggesta-Strängnäs
Längd: ca 110 km

Alt 3:
Fram och tillbaks till fiket i Gnesta.
Längd: ca 100 km

Tid: Beror på hastighet, tippar på drygt 4-4.5 timmar + fikatid.

Väder: Strålande sol, lagom varmt så man varken fryser eller blir svettig, medvind och nedförsbacke hela vägen.
You wish!!!

Edit: staf-fel

Det går såklart att ta kortare runda, t ex svänga av vid Laxne. Då får man ca 60-70 km om det känns mer lagom.

Sent omsider...

Resultat SCK Vårjakten, 2010-04-18

Harrar
1. Johan Wase
2. Robert Malmström
3. Magnus Andersson
4. Per Spåre
5. Håkan Andersson
6. Fredrik Gustavsson
7. Peter Andersson
8. Anders Enström
9. Martin Premberg
10. Tomas Fränden
11. Johan Andersson
12. Inge Pettersson
13. Magnus Wallin
14. Magnus Ramberg
15. Conny Andersson
16. Krister Johansson
17. Stefan Mann
18. Henrik Jansson
19. Mikael Jansson
20. Åke Eriksson
21. Henrik Landerholm
22. Paul Gunning
23. Göran Karlsson
24. Herbert Böttcher

Damer
1. Lena Karlsson
2. Karin Enström
3. Pia Hammarfeldt
4. Jenny Andersson
5. Janna Andersson

Schysst tur idag, gemensam start - målgång i tre olika täter (om alla är i mål än vill säga). Jag kör LVG imorgon söndag. /n

Instämmer att dagens tur funkade bra. Klubbträningar är alltid de roligaste träningarna. Bästa förbättring gjorde Elisabet som fick upp fin kadens och tog backarna med bra fart. Bra jobbat! Kul med nya cyklister också. Hoppas vi inte avskräckte. Efter några träningar när man börjar bli samspelt så blir det enklare att hålla ihop klungan. Ofta är det inte mycket som behövs.

Eftersom vi inte körde så långt idag så provade jag att köra varmt istället. Det var 25-26C ute och jag klädde mig i skoteroverall som om det skulle vara vinter. Skyller på att det inte var sååå varmt när jag gav mig av hemifrån tidigt imorse. Vi fyllde på kaffe och tog en macka på Nellies i Gnesta innan vi fortsatte runt Frösjön. DuraAce-Peter körde taktiskt i motvinden och höll bra hela vägen hem. Mycket trivsamt sällskap, tack för det. Det var inte pjåkigt gjort att hänga med två spattiga stollar som spurtar på var och varannan skylt. Vi kör lite träningar mitt i veckan också. Det är bara att komma om du är härikring. Cykeldatorn, aka glädjemätarn, stannade på 135 km.

Landsvägsrundan gick mot Kjula-Ärla. Conny norpade den prestigefulla spurten vid Ärla. Kaffet i kiosken var allt annat än gott, men gjorde sitt jobb och var enda anledningen att jag överlevde dagens etapp. Hem åkte vi via älskvärda riksväg 55. Helt klart mest lämpad som snabb transportsträcka på tidiga morgonrundor innan trafiken vaknat.
Kul att se den uppenbara förbättringen hos Team-leader Zandelin som behöll den gul-gröna ledartröjan genom att sitta med i klungan och bevaka alla spattiga utbrytningsförsök.

Nästa evenemang är EIKs träningstävling på onsdag. Denna gång 30 km tempo, start kl 19 i Kjula.
Anmälan sker till johannes.mattisson@bredband.net senast måndagskväll innan tävlingen.

Vill bara meddela, ifall någon glömt bort känslan, att MTB fortfarande funkar bra i Stadsskogen. Eftermiddagens tur på 25,4 km med perfekt väder, inte för varmt och inte för kallt - underbart!!

Et tu, Brutus? ;)

McBredsladd skrev:
-------------------------------------------------------
> Landsvägsrundan gick mot Kjula-Ärla. Conny
> norpade den prestigefulla spurten vid Ärla.
> Kaffet i kiosken var allt annat än gott, men
> gjorde sitt jobb och var enda anledningen att jag
> överlevde dagens etapp. Hem åkte vi via
> älskvärda riksväg 55. Helt klart mest lämpad
> som snabb transportsträcka på tidiga
> morgonrundor innan trafiken vaknat.
> Kul att se den uppenbara förbättringen hos
> Team-leader Zandelin som behöll den gul-gröna
> ledartröjan genom att sitta med i klungan och
> bevaka alla spattiga utbrytningsförsök.
>
> Nästa evenemang är EIKs träningstävling på
> onsdag. Denna gång 30 km tempo, start kl 19 i
> Kjula.
> Anmälan sker till johannes.mattisson@bredband.net
> senast måndagskväll innan tävlingen.

Undrar hur långt före jag hade varit om jag också haft rakade ben? ;-)
Pia och jag skarvade på en snutt på slutet och fick ihop 94km, VR närmar sig..
Imponerande idag Big Z!
/C

Klubbaktivitet:
Onsdag den 26/5 kl 19 kommer EIK gästa Strängnäs med träningstävlingen i 10 km tempo.
Det skulle behövas fem friska frivilliga från SCK som kan hjälpa till med tidtagning osv. Det handlar om att engagera sig i ca 60 minuter för klubbens räkning. Som motprestation lovar jag att köra MTB två söndagar i rad. Om man inte vill hjälpa till kan man delta i tempot istället. Eller komma och heja på de som kör. Det går precis lika bra.

2 st personer med koll och tidtagarur. (Måste vara på plats till sista cyklist gått i mål ca 20.00)

1 st stark och stabil person vid starten (Detta är den minst tidskrävande uppgiften, du räkna med att vara klar med jobbet ca 19.30)

2 st synliga personer i reflexväst vid vändpunkt (markera för cyklister vart de ska vända samt varna för bilar. Jobbet bör vara klart ca 19.45.)

Helst ska det vara två reservresurser också om någon får akut förhinder. Och det är såklart bra om de frivilliga verkligen är frivilliga och att de tycker det är askul med cykel oavsett grovleken på däcken. Men världen är inte perfekt.

Conny: Med rakade ben hade du antagligen hunnit beställa pizza åt oss innan vi kom fram. Det hade varit gott.

Hej, anmäler mig som frivillig. Arbetar till kl 18.00 bör vara i S-näs senast kl 18.45. Kanske bäst att åka direkt, var är det???

Glömde berätta att jag har hel jobbarhelg, alltså ingen cykling dagtid för mig varken lörd eller söndag. Tänkte mig en tur torsdag kl 1830 från smol. Lvg, någon som vill göra mig sällskap??

..och för den som vi köra lite LVG finns det också ett alternativ!

Jag har blivit ombedd att hålla ett teknik på racercykelpass.
Vi kör ikväll (tis) kl19.00 från SMOL i lugnt tempo ca 1,5tim

* Sittställning
* Rundtramp/teknik
* Klungkörning
* Ligga på rulle
* Hushålla med krafterna
* Backkörning

Tänker mig att vi kör en uppföljare någon gång nästa vecka också.

Vi ses!
/C

Tillbaka
Topp