Happy Strängnäs [Strängnäs CK]

Jag är fet, trött och förkyld. Dessutom har jag dåligt samvete för att jag inte varit med och cyklat på mycket länge. Bättring utlovas. Men - var är alla? Micke, Jesper, Conny, Robban, Tina...?

Dags att aktivera (öka) tråden. Dr J: du får i uppgift att skriva minst en inlägg om dagen. Om du sedan kommer ut och cyklar oxå är det bra :-)

/n

Ääsch.. jag tycker det är kallt, förresten har jag redan cyklat.. i söndags. ;-)
På söndag är jag iof tveksam till att jag är med, ser ut att bli 11-12 grader kallt och risken för förfrysning är ganska stor.
Tar nog en tur på gymmeti stället eller också stannar jag här i mitt gryt tills våren kommer.
Träningsläger på Mallis?

/C

Phija: Vi kör väl kl 10 som vanligt, men är det inga som ska med så utgår jag från Åkers och är flexibel med starttiden.

Alla har bangat ur! Och vädret verkar bli prefekt
svinkallt.jpg ht=237

Edit:
Mallorca verkar inte så pjåkigt heller så här års... Men det är så backigt där. :D
mallis.jpg ht=240

Senast redigerad av en moderator:
Jag skall ut i morgon mitt på dagen (men som vanligt kör jag i Löt).

Preliminärt blir det även kvällskörning i Löt måndag, onsdag och fredag.

phija skrev:
härlig vintrig cykeltur!!
Vad använde ni för fortskaffningsmedel MTB?

Det var inte så tokigt i skogen heller i dag.
Jag var ute och följde upp små stigar som gående trampat upp. Hittade en ny trevlig avstickare.
Nu får man hoppas att den är lika trevlig i vår när snön är borta.

Jag kommer inte till SMOL i morgon. Skall ut men inte så tidigt så jag hinner till kl 1000

Julbord i kväll = INTE Smol kl 10.00 i morgon........:-)

Ebbeilöt, såg du inte Mcbredsladds sladdspår hemma hos dig??? Jag hoade på någon med barnvagn på din tomt!! Mao cyklade vi förbi dig ca 10.30-45. Vi tog även en tur och sladdade på Henkeboys uppfart :-)) Efter att vi lagat (vi, läs Markus) bytit slang på min cykel efter en punktering på Lötrakan. Efter Henkeboyssladden fikade vi på Markus Café, underbart goda lussekatter (årets första) Sedan via Bråtorp hem. Mcbredsladd fortsatte dock rundan....skulle gissa minst en timme till :-)

För att ni ska få lite träningsmotivation så tycker jag att det är dags att utlysa en Juldagsride! Bjud in oss gamla strängnäsbor på en bränna-julmaten-ride. Gärna juldagen.

Jag kommer troligtvis, men vill gärna låna cykel om det går går att ordna.

Har det så bra, God "hjul" och gott nytt år till er alla.
Go´n downunder for awhile. My old Mum is turnning 80 so we are going to have a Xmas birthday party for her and all the rellies.I hope to do alot of MTBing with the local bike club who are also going to lend me a bike for the duration of my stay. They have a Sunday ride as well "but alittle different" they ride moontain tracks up in the rainforest and finish the ride with a dip in one of the mountain creeks. "Hope I´ve made you all jealous"
See you all aroud the end of Jan 11.
I´ll try to post some picts and let you know how its going.
Paul

Hjulcykling
-----------------
Nu lackar det mot hjul. Kransarna är upphängda på stången och en skiva knastrar stillsamt i bakgrunden. Bara hårda paket väntar under granen. Nere i källaren sitter tomtefar och kör trainer. Alla faktorer stämmer och, minsann, är det inte loj hjulefrid som sänkt sig över SCK?
För att maximera den religösa upplevelsen och stimulera cykellusten ska det på självaste hjuldan trampas runt i snön och stojas i gemenskap.

Ingen kan missa den _obligatoriska_ hjulcyklingen. Alla är varmt välkomna!

När:
--------
25/12 kl 10.00 (passar det inte så får du rösta för en annan tid)

Var:
---------
Klubblokalen vid SMOL

Vart åker vi:
-------------------
Jag tror att minst 2 st av de 125 st föranmälda vill cykla i skogen och några vill säkert bara cykla på plogade vägar. Vi löser eventuella dispyter om färdväg på plats. Känn dig välkommen att lämna förslag på checkpoints redan nu. Nåt fik borde t ex ha öppet. Annars blir det varmdricka hemma hos mig.

Hur länge:
-----------------
Beror på temperaturen och när folk vill hem.

Föranmälan:
------------------
Om du inte hunnit föranmäla dig så är det hög tid att göra det nu. Efteranmälan kan göras på plats, men man får räkna med att ställa sig sist i glöggkön.

Efterlysning:
------------------
* Glöggsponsor

Vilka kommer:
---------------------
clnr
oxr
Mytomspunnen
Jesster73
McBredsladd
Du
och ca 119 st till.

missa heller inte den tredje adventscyklingen nästa helg. Då vi tidigare adventshelger kört på lilla- och mellanklingan är det nu dax att köra storklingan fram. Sist hem är en skit ;)

Juldagscykling låter 3-vligt!
Om det handlar om MTB är jag på. Företrädesvis i skogen.
Egentligen är min kondis utmärkt, men jag kommer ha legat i influensan hela veckan innan, vara bakis, samt ha gett blod kl 8 samma dag. Bara så ni vet varför jag halkar efter.
Har förresten en extracykel stl L att låna ut.
Offret kan ramla förbi Eskilstunavägen 21 typ 10 min innan.
Jag ska försöka komma ihåg att stänga larmet, fälla ner vindbryggan och ta in vår aids-sjuka pitbullterrier innan. Vi är f.ö. hemma hela julen, om någon undrade.

phija skrev:
-------------------------------------------------------
> Vi tog även en tur och sladdade på
> Henkeboys uppfart :-))

Trevligt! Hade ni stannat hade bjudit in era frusna fötter till att värma sig med lite glögg och pepparkakor!

Vädret denna helg ser ut att bli repris av förra helgen, mildväder på lördag och kallt på söndag. På lördag utgår jag från Åkers och kör 3-3.5 timmar på lite småvägar söderut. Det finnas plats för några cyklister till. Häng med och gör en bredsladd på nåt fint ställe. Det kan aldrig bli fel.

För min del så ser det ut att kanske bli lite skidor innan jobbet, jobbar även söndag dag.......hm inte så kul men nu i juletider så är mina gäster väldigt trevliga, kom och hälsa på mig i Ica-Maxis Delikatess om ni vill, det är där jag ska tillbringa min tid i helgen :-()

Nu så har det äntligen hänt. Vinterdäck på, nya skoöverdrag inköpta, alla vinterkläder framtagna och kontrollerade. Alla förberedelser inför morgondagens cykling sålunda genomförda. Om ingenting extremt oförutsätt inträffar kommer jag vara vid SMOL kl 10 imorgon söndag.

/n

Jag förstår att dagens uteblivenhet är en hämnd för de gånger jag sagt att jag skall , men uteblivit. Nåväl, själv stretade jag i nära en timme i 15 cm djup snö på oplogade vägar. Underbart :-)

Hej på er!
Nu börjar det bli svårt i skogen.
Jag har börjat höra mig för efter en snöskoter.
Det råkar inte vara så att det är någon av oss i klubben som har en?

Tanken är att platta till på de stora stigarna för MTB och gående.

Eller är det någon som har en skaplig snöslunga så kunde vi anlägga en slingrig is-slinga vid Ulvhäll.

Fundera! Vi kan ju inte gå i ide!/Ebbe

Hi, how are you all doing in cold old Sverige. I just thought I should let you know Iam doing it hard down here 30c days 10-15c nights green and beautiful. My Mums 80th birthday party was great two days and one BIG hangover. Ive borrowed a very old Giant yukon done about 60k on it,I miss my GF FS
Going to do a Sunday ride with the local MTB club, should be fun. Some pictures from around here.
See you all soon.Visa bilaga 144150

Bilagor

• Pauls Pictures 030.jpg
    Pauls Pictures 030.jpg
    192.5 KB · Besök: 41
  • Pauls Pictures 032.jpg
    Pauls Pictures 032.jpg
    163.2 KB · Besök: 43
  • Pauls Pictures 031.jpg
    Pauls Pictures 031.jpg
    125.7 KB · Besök: 38
  • Pauls Pictures 007.jpg
    Pauls Pictures 007.jpg
    97.8 KB · Besök: 47
Härligt Paul, njut av din varma goa jul. Här har vi det underbart vackert med allt insvept i ett vackert snötäcke och mer snö i luften, i dag!! ca -16grader, friskt och myggfritt!! Skidåkning, cykel på plogade vägar är väl det som jag varit ute på och självklart spinning, pump, stepp mm på Hälsoskaparna!!

Passar på att önska alla en riktig god jul och ett hejdundrandes fint nyårsfirande!!

Nu blir det bara ljusare och ljusare, snön smälter och de smäckra vackra läckerbitarna till cyklar kommer fram för att ta oss runt i det vackra vårvädret.....:-))Men vi trampar ut vintern med våra trogna arbetscyklar i skog o mark :-)

God jul o gott nytt år!!

När juldags morgon glimmar
Jag vill på cykeln va
:/:När snön har vräkt i timmar
jag ropar glatt 'Hurra' :/:

För dubbdäck har jag bytt till
och nya skoöverdrag
:/:det enda som jag nu vill
är att ta nya tag:/:

God Jul! Ses imorgon

/Niklas

När juldags morgon glimmar
Jag vill på cykeln va
När snön har vräkt i timmar
jag ropar glatt 'Hurra'

För dubbdäck har jag bytt till
och nya skoöverdrag
det enda som jag nu vill
är att ta nya tag

God Jul! Ses imorgon

/Niklas

Jag får ställa in med. Har åkt på en förkylning så jag vill inte riskera något. Jesster73, tack för erbjudandet i alla fall.

Tack alla för en helt fantastisk juldagscykling. Vi träffades kl 10 vid SMOL. Efter en stunds väntan på några klubbprofiler som Dr J, Mr E, McB, MeraLera, Pia och LillNiklas, uppvärmande åkarbrasor och provsmakning av den glögg som meningsvis skulle serveras efter genomförd cykling gav vi oss av. Turen gick genom skogen bort mot Lunda, vidare Kjula, åter mot Strängnäs, Löt, Stallarholmen, Mariefred, Åker, Malmby och därefter SMOL. Uppvärmande glögg och några åkerbrasor senare visade det sig att några av våra gäster gärna ville ha sällskap hem mot Eskilstuna - vilket vi givetvis ställde upp med. Hem i S:t Eskils fotspår på den gamla vandrarstigen mellan Eskils Tuna och Strengnes.

Så, tack till alla glada, tappra och uthålliga cyklister som trotsat juldagsdästhet och kyla. Imorgon annandagen kör vi igen - då en lite kortare tur: 55an, Sanda, stora bron, Lunda, Biskopskvarn och åter.

Väl mött

Eder tillgivne /n (i Juletid - en tid fylld av fabler och sagor)

Tack alla för en helt fantastisk juldagscykling. Vi träffades kl 10 vid SMOL. Efter en stunds väntan på några klubbprofiler som Dr J, Mr E, McB, MeraLera, Pia och LillNiklas, uppvärmande åkarbrasor och provsmakning av den glögg som meningsvis skulle serveras efter genomförd cykling gav vi oss av. Turen gick genom skogen bort mot Lunda, vidare Kjula, åter mot Strängnäs, Löt, Stallarholmen, Mariefred, Åker, Malmby och därefter SMOL. Uppvärmande glögg och några åkerbrasor senare visade det sig att några av våra gäster gärna ville ha sällskap hem mot Eskilstuna - vilket vi givetvis ställde upp med. Hem i S:t Eskils fotspår på den gamla vandrarstigen mellan Eskils Tuna och Strengnes.

Så, tack till alla glada, tappra och uthålliga cyklister som trotsat juldagsdästhet och kyla. Imorgon annandagen kör vi igen - då en lite kortare tur: 55an, Sanda, stora bron, Lunda, Biskopskvarn och åter.

Väl mött

Eder tillgivne n (i Juletid - en tid fylld av fabler och sagor)

Satansförbannadeskit!!!

Vilken flopp! Idag gjorde jag skäl för namnet: B.
Jag var sen till att börja med, så jag har egentligen inga ursäkter. Motvind och snödrivor gjorde allt för att sinka mig. Tungt lastad med glögg och pepparkakor slet i 1.5 mil jag för att hinna in till klubblokalen i tid och bjussa på lite förfriskning innan det roliga skulle börja. Dagen till ära hade jag tagit tungtrampad skogscykel som inte fått tillräckligt med kärlek senaste tiden. Halvvägs framme blev jag tvungen att stanna och dra av mig underställströjan för att inte dö av värmeslag, vilket inte bättrade oddset att hinna. Oplogade vägrenar gjorde att jag kände mig tvungen att ta den säkrare/långsammare vägen genom stan.

Jag kom 12 minuter sent. Det enda jag såg var herr ordförandes grova spår i nysnön där de åkt fram till rondellen och vänt. Så jag insåg att starten hade gått och loppet var kört.

Varför, VARFÖR har vi inte en UPPLÅST klubblokal som folk kan slinka in i och värma sig och sitta och ljuga lite under tiden de väntar på mig. För alla vet ju att jag kommer sent. De enda gånger jag kommer i tid är de gånger ingen annan dyker upp, enligt lagen om alltings jävlighet. På vintern är de kallt att stå och vänta 5 minuter, när man redan trampat 1.5 mil och är lite lagom fuktig på kroppen, så jag optar alltid att komma fram prick. Ibland floppar det.

Nåväl, åkte iallafall förbi Jesster73 och sladdade.
Åkte förbi ordförandens hus och sladdade.
Åkte förbi Phijas hus och sladdade.
Åkte förbi Wase och sladdade.
Åkte förbi Ebbeilöts hus och sladdade.
Åkte förbi Henkeboys hus och sladdade.
Sen blev jag kall och åkte hem över skogen. Det blev en fin runda, dryga 2 å 30. Och jag kände mig glad och stolt över att det iallafall var en cyklist förutom mig som körde idag. Sen var det jävligt klantigt av mig att komma sent. Jag kan tänka mig en straffrunda vilken dag som helst.

Imorron blir det en tur i Åkersskogen om det är nån som har stake nog att hänga med.
Chip!

Ber om ursäkt att jag inte varit tydlig, jag mår tillfälligt inte så bra så alla aktiviteter får tyvärr vänta....men lugn lugn jag kommer igen, vet bara inte när...... :-))

nills skrev:
> Tack alla för en helt fantastisk juldagscykling.
> Vi träffades kl 10 vid SMOL. Efter en stunds
> väntan på några klubbprofiler som Dr J, Mr E,
> McB, MeraLera, Pia och LillNiklas, uppvärmande
> åkarbrasor och provsmakning av den glögg som
> meningsvis skulle serveras efter genomförd
> cykling gav vi oss av. Turen gick genom skogen
> bort mot Lunda, vidare Kjula, åter mot
> Strängnäs, Löt, Stallarholmen, Mariefred,
> Åker, Malmby och därefter SMOL. Uppvärmande
> glögg och några åkerbrasor senare visade det
> sig att några av våra gäster gärna ville ha
> sällskap hem mot Eskilstuna - vilket vi givetvis
> ställde upp med. Hem i S:t Eskils fotspår på
> den gamla vandrarstigen mellan Eskils Tuna och
> Strengnes.
>
> Så, tack till alla glada, tappra och uthålliga

> cyklister som trotsat juldagsdästhet och kyla.
> Imorgon annandagen kör vi igen - då en lite
> kortare tur: 55an, Sanda, stora bron, Lunda,
> Biskopskvarn och åter.
>
> Väl mött
>
> Eder tillgivne n (i Juletid - en tid fylld av
> fabler och sagor)

Ok, ok jag kommer.. Snöskor på! Finns uppställd kl10.00 vid SMOL.
/C

Helt ok idag. -5 och oplogade vägar!
-SMOL - Härad - Vansö - Stora bron - Lilla bron - Ulvhäll och hem, 1tim och 20min, men jag är ändå avundsjuk på Paul..

/C

Hej Jag försöker få mina barn att gilla MTB.
Jag tror det funkar.
De tycker att det är skit kul. Lite svårt att fota (man vill ju ha lite fartkänsla på bilden)
Gott nytt på er alla!

Bilagor

• HPIM2592.JPG
    HPIM2592.JPG
    73 KB · Besök: 39
Tack detsamma Ebbe, det är bara att kämpa på!! GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLIHOP!! Syns vi inte i skidspåren så syns vi väl i vår på våra tvåhjuliga vänner!! Haré bäst

Skogs-MTB, nja. Jag passerar SMOL kl10.00. idag. Det blir mest småvägar på rundan jag kör, tror att det är lite trixigt i skogen fortfarande.

Häng på vet ja!
/C

MeraLeraConny skrev:
tror
> att det är lite trixigt i skogen fortfarande.
>
> Häng på vet ja!
> /C

Trixigt, Menar du att det är smala upptramadae stigar som blir en balansövning så passar den typen av cykling mig bra.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp