Happy Strängnäs [Strängnäs CK]

Jag siktar på lite mtb-cykling imorgon. Vet dock inte om jag hinner cykla till åker och tillbaka. Hur lång tid tar det?

Trist Pia! Men det är materiella ting och en ny ram får du på ett par veckor. Jag har en mtb i ungefär din storlek att låna ut om du vill!

Tack mytomspunnen men jag klarar mig, har ju min smäckra cykel åxå!! Jobbar i morgon så jag kommer inte även om jag hade haft en hel cykel :-)

> tänkte mig ett långpas lördag eller söndag ,
> ca 7-8 mil till åker styckebruk , sörmlandsleden
> och tillbaks.

Om man kör denna tur, är det transportsträcka till Åker då eller går man på leden redan i Srängnäs?

Jag hade nämligen tänkte att köra lite Sörmlandsled på onsdag, om vädret och orken tillåter. Jag hade tänkt att bli avsläppt i Läggesta och köra därifrån till skottvång. Men om leden börjar redan i Strängäs utan en lång transportsträcka till Åker så kan jag i så fall hoppa av och börja köra redan där istället.

Vad tror ni ä roligast (störst andel stig per avverkad mil under dagen)?

Om det sista var till mig, så har jag redan varit ute. Blev först läggesta ner till marvikarna sedan 9km rundslingan och sedan till Åker för att fylla på lite dricka hos föräldrarna. Ut igen efter ca 1,5h paus. Asfaltsvägen till skottvång och fortsättning på etapp 16. Hann dock inte hela den utan kom endast till Bredsjön. Då fick det bli grus och asfaltsvägarna tillbaka till läggesta där min fru skulle hämta upp mig kl 16.00. Allt som allt ca 5,5 mil. Helt ok även om jag blev lite seg i armar och ben på gruset vid Ådalskavarn.

Hej!
har börjat spela golf och undrar om någon har golfutrustning till en vänsterhänt att köpa ?
kanske ngn man kan gå nån runda med så man lär sig lite mer :)

/Niklas

Men så synd Pia att jag inte såg detta inlägg tidigare...är hos mina svärföräldrar i S-näs o stack ut på mtb´n vid 10 i morse :( Körde i stadsskogen + lite annat, hittar ju inte så bra...
Du kanske ska ut imorgonbitti?? Skicka ett SMS 0700860983
/Jimmie

Ps. är det ngn annan som ska ut så hör av er..

Lvg på Torsdag? Är och hälsar på föräldrarna och tänkte dra ut en runda. Troligtvis förmiddag, men jag kan anpassa mig.

Efter flera dagar utan cykling var abstinensen svår när vi bilade hemåt sista biten mot Snäs.
Väl hemma, in med väskorna på med cykelkläder och fram med MTBn, öppnar garaget.. Regnar liiiite kan man säga. Skit i det, lite vatten kan ingen skada. 30sekunder senare, helt genomblöt, ungefär som om man badat med kläder och allt! Mot Svältenspåret och resten kan sammanfattas så här:
Vatten överallt, skit och lera som sprutar konstant upp i ansiktet, förfärligt tungcyklat, glasögon som man inte ser något alls igenom, inga besvärliga hundägare i spåret, knaket från vevpartiet borta pga. Lerans smörjegenskaper!! Vansinnigt skitig vid hemkomst. Mao. Helt fantastiskt roligt :) :)
Skitig skogscykling ÄR livet!

/C

Hej!

Jag undrar om det är någon MTB-cyklist här som har gps-filer med mtb-spår att dela med sig av. Jag bor i Laxne och är mest intresserad av skogarna mellan Laxne och Åkersstyckebruk, runt Marvikarna.

Jag körde sörmlandsleden i fredags etapp 16 och 15 :) riktigt fina stigar :P har inte gps rutten dock men kanske kanb förklara bakvägen dit ändå :P

Surt men avverkning pågår på en stig som var så där trång o go.
Det är inte så lång sträcka men jag får väll plocka rent på stigen när de är klara.
/Ebbe

Speciellt etapp 16 gillade jag.

Kanske är etapp 15 lika bra om man inte lyckas komma in på 9km rundslingan och inse att man är på samma ställe som man var på innan när man egentligen ville komma vidare till etapp 16. =)

(En liten OT parentes. (När jag har kört på Sörmlandsleden har jag sätt en del spår efter vildsvin. Är det ett djur man behöver oroa sig för att möta bakom ett krön eller tät snår. Eller hör de att jag kommer och är så pass skygga att det redan har stuckit in djupare i skogen. Om inte är de i så fall aggressiva djur?))

Senast ändrad:
mytomspunnen - jag har bara provat etapp 14 på Sörmlandsleden ännu, och den var till stora delar lite för teknisk för mig. Men då ska jag ta mig i kragen och testa etapp 15 och 16 också när ni rekommenderar dessa. Har tänkt göra det men inte fått ändan ur vagnen ännu.

Chapter 2 skrev:

> (En liten OT parentes. (När jag har kört på
> Sörmlandsleden har jag sätt en del spår efter
> vildsvin. Är det ett djur man behöver oroa sig
> för att möta bakom ett krön eller tät snår.
> Eller hör de att jag kommer och är så pass
> skygga att det redan har stuckit in djupare i
> skogen. Om inte är de i så fall aggressiva
> djur?))
Det är lugnt så länge du inte hamna mellan hona och kulting.
Vi har massor av vildsvin där jag kör som mest. Jag har inte sett ett enda svin på två år, så jag skulle vilja säga att de är riktigt skygga.
/Ebbe

Chapter 2 skrev:
-------------------------------------------------------
> (En liten OT parentes. (När jag har kört på
> Sörmlandsleden har jag sätt en del spår efter
> vildsvin. Är det ett djur man behöver oroa sig
> för att möta bakom ett krön eller tät snår.
> Eller hör de att jag kommer och är så pass
> skygga att det redan har stuckit in djupare i
> skogen. Om inte är de i så fall aggressiva
> djur?))

Om du låter bli att skada dem är det inga problem.

Tillbaka
Topp