Happy t-shirt

Happy t-shirt
De vita är L och den grön-bruna är XL.

100:- styck + 30:- i frakt (oavsett antal).

Betalning sker till mitt postgiro efter överrenskommelse via PM.

Happy t-shirt
Jag kan hålla med om att murmeldjuret är fruktansvärt uncool.

Men om man inte vill ha en attityd så är väll det en attityd i sig?

Bästa sättet på att ha attityden att inte ha någon attityd måste ju då vara att inte trycka upp någon tröja alls?

eller har jag fel?

Happy t-shirt
Nej, jag tror att den bästa attityden för att hitta en attityd som innebär att ej ha någon attityd innebär ett borttagande av murmeldjuret som ändå saknar attityd i sig. Det handlar inte om attitydlöshet ville utan om att hitta attityden med rätt attityd. :)

Happy t-shirt
>jomper skrev:
>
>De vita är L och den grön-bruna är XL.
>
>100:- styck + 30:- i frakt (oavsett antal).
>
>Betalning sker till mitt postgiro efter överrenskommelse via PM.

Något som var oklart där? L = Large, 1-manstält, XL = Extra large, 4-mannatält. ;)

Happy t-shirt
cal Skrev:
-------------------------------------------------------
> Nej, jag tror att den bästa attityden för att
> hitta en attityd som innebär att ej ha någon
> attityd innebär ett borttagande av murmeldjuret
> som ändå saknar attityd i sig. Det handlar inte om
> attitydlöshet ville utan om att hitta attityden
> med rätt attityd. :)

Kan du utveckla det där ytterligare? :-D Dagens bästa "långa mening som biter sig själv i svansen"!

/Leo

Happy t-shirt
Leo:
Ville bara retas lite grann med Ville och hans attityd-teorier. Högironi med andra ord även om det kanske inte var alldeles uppenbart. :)

Happy t-shirt
Som alternativ till mer eller mindre subjektiva "attityd/feeling" koncept som tröjmotiv kan man ju oxå titta på vad vi faktiskt gör och även uttrycka detta visuellt. Inom happy communityn diskuteras och ryms en rad olika dicipliner inom MTB. Det är ofta högt i tak och många olike typer av cykling är representerade. Det är väl främst det som SKILJER happy från andra cykelforum. Det är ju det unika man vill uttrycka ett motiv.

Konceptuell bild:

-----------------W W W . H A P P Y M T B . O R G------------------------
[xc img] [DH img] [Trail img] [Freeride img] [Trial img] [lvg img?]
------------------------------------------------------------------------

www.happymtb (kan vara loggan) är ramverket inom vilket ingår ett flertal olika diciplener. De olika cykeldiciplinerna kan representeras i text- och/eller bild. Kanske som siluettbilder eller ikoner el dyl.

Kanske kan vara nått för någon slick designer att leka med.

Happy t-shirt
Ja, kolla skatemärket Saint som har en siluett, mycket stilrent och snyggt. Nu kanske jag daterar mig iofs... ;) För jag hittar ingen bild på nätet. :D

Happy t-shirt
Leo Skrev:
> En tröja som utstrålar "Don't worry, be
> happymtb!", det är väl lösningen? ;-)

:D Hmm , jag känner igen det där :P

Rippas förslag var faktiskt en väldigt cool ide!

Happy t-shirt
Tjena
Jag jobbade lite på Rippas ide om en siluett....här är resultatet.
HAPPYLOGO_small.jpg

/all konstruktiv kritik är välkommen!

//Matte

Happy t-shirt
Är det bara jag som ser en dublett av någon med en Santa Cruz Bullit och Gul Girohjälm *host*leo*host*. ;) Annnars är bilden helt klart cool som logga, bäst hittils. Skulle ev behöva göra den mindre plottrig för att den ska göra sig på tryck. Just det, skivbromsarna är inte centrerade i hjulet heller...

Edit: Stavar som en kratta. Skyller på tangentbordet. ;)

Senast redigerad av en moderator:
Happy t-shirt
Ser klart intressant ut, och på vissa av våra medlemmar kommer det att uppstå en extra 3D effekt också ;-) Något vi killar inte duger till att åstadkomma (inte så många av oss iaf) bra att det är lite olika discipliner med på bilden så att alla känner igen sig.

Bosse

Happy t-shirt
jomper Skrev:
> Det kommer att komma en officiell happytröja, var
> så lugna. Jag har bara sagt det ungefär 100 gånger
> :-)

Jo, du har ju det, å vi har frågat ungefär 100 gånger: när kommer dom? (nu duckade jag).

Happy t-shirt
Folk på happy har inte uppfattat att det faktiskt ska komma. Antar att alla är ivriga att få bära en sådan.
Det är allafall jag.. :-)

//Max

Happy t-shirt
Bara att hoppas att Jomper har kontakt med nån riktigt formgivare, för de förslag som hittills kommit upp i den här tråden är ju patetiskt dåliga.. ha ha ha. Nåja, med tanke på hur kåta alla verkar vara på den här tröjan så lär look´n feel inte spela så stor roll.

Happy t-shirt
jomper Skrev:
> Det kommer att komma en officiell happytröja, var
> så lugna. Jag har bara sagt det ungefär 100 gånger
> :-)

Har du en design utarbetad då? :P

matte: Jag ser gärna att pelarna där uppe är träd samt att url:en står med små bokstäver i rätt font.

Happy t-shirt
Jag ser inga träd på Mattel´s bild MTB = mountainbiking ?!?! Inte så lyckad...
Jag gillar JTExploders...

//Skogling

Senast redigerad av en moderator:
Happy t-shirt
bruse Skrev:
> Snyggt Mathias... men var e murveln?
>
> --------------------------------------------------
> -----
> Mensch und Fahrrad in perfekter Harmonie!

Kan du aldrig glömma din murvel ? ;-)

/M

Happy t-shirt
Mathias Skrev:
> Murveln dog tyvärr i en tragisk trafikolycka på en
> liten stig i närheten av Davos för några dagar
> sedan.
>

*ASG*

Happy t-shirt
Mathias skrev:
Murveln dog tyvärr i en tragisk trafikolycka på en liten stig i närheten av Davos för några dagar sedan.

Hoppas att du inte är den skyldiga till denna tragiska händelse, att mörda våran maskot bara för att slippa den på nästa års tröjor är ju fruktansvärt !!

Bosse som tycker murmeln är tuff.

Happy t-shirt
Man mördar inte en maskot! Det betyder ju otur. Man ska ha samma maskot hela tiden jö... men det utesluter ju inte exempelvis Mathias fräcka förslag. Marmotan kan ju vara exempelvis som en bröstlogga! Typ föreningssymbol. Inte går väl föreningar å byter loggor arje år, vad är det för röra?

Happy t-shirt
Mathias Skrev:
> Fick litet lust att göra något, så här är fem
> utkast.

Stiligt!

Liksom Pelle Hå gillar jag nummer tre bäst. Frågan är väl bara om så tunt tryck håller i längden? Det brukar spricka upp :( Kanske bättre med tvåfärg ändå?

bruse: Murmeln är sååå 2004!

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp