Happy t-shirt

Happy t-shirt
Ett murmeldjur som ser ut som en alldaglig räv????
Murmeldjuret är unikt eftersom happy är unikt!!! Skall vi ställa in oss i leden helt o hållet?

Happy t-shirt
rikard:

Det låter som att du är sugen på en skön FOX hoodie, men vill komma undan med happy-pricing. ;-)

Jag tycker murmeldjuret ser rätt tamt och fjantigt ut. Sen får det vara hur "übercoolt" eller "ocoolt" som helst att bära en sån. Tycker jag inte att den e snygg åker den inte på i alla fall.

Nej, en mer stilren tröja nästa gång tack.

Happy t-shirt
rikard Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag måste säga att jag mycket hellre går omkring
> med en tshirt med Jesus på än med en hamster.....
>
>
> Så sant som det var sagt!!

//Jesusfreak
>
>
>

Happy t-shirt
FFHHB = Föreningen För HappyHamsterns Bevarande

Sött, coolt, ocoolt, fult eller ej. Det är ändock "instant recognizable".

Fast en tröja med mer diskret tryck skulle komplettera bra.

Ang. cykelkläder kanske den här firman kan vara något:
http://www.bromal.se/

Märket B.E.S.T., vet att Harri/42Hz har ett par byxor från dem och de verkar iaf. bra? Minorder 25 ex. och 50/50-betalning. 5-6 veckors leveranstid. Osäker om de har bruna tröjor (hej lagombra) som vi kommit överrens om tidigare.

Har inte någon student bra koll på firmor som gör broderade tygmärken? Det vore något för Kamelbaken det.

Happy t-shirt
Vad har folk emot murmeldjur egentligen? De är väl fina :) sen om man inte tycker att de är coola så får man väl väga upp det själv eller??

Men visst om det går så skulle ju det vara kul med olika designade tröjor, där en av dom då kunde ha ett murmeldjur och en ett lite mer "mainstream"-happytryck..

Men..blir det bara en(1) design så har jag inget emot å gå runt med diverse gnagare på mig.

Happy t-shirt
Klart att murmeldjuret skall finnas kvar sedan kan det kanske vara en diskret logga på ena ärmen och ett coolare tryck på bröstet eller ryggen (så säger diplomaten i mig). Annars skall det vara ett större murmeldjur på bröstet eller ryggen liknande den första generationens T-shirts, gärna på en olivgrön cykeltröja.

Happy t-shirt
Vad jag tänkte på var mer att man skulle kunna göra en lite mer stiliserad murmeldjurslogga. Kalla det travserti på foxloggan om ni vill men jag tror att man skulle kunna göra en tröja som är både snygg OCH har ett murmeldjur på sig. =)

/rikard

Happy t-shirt
Varför inte utlysa en happy design tävling där vinnande bidraget resulterar i en T shirt. En kul och community skapande aktivitet måhända. Bara att vässa Photoshop skillsen o sätta igång.

Happy t-shirt
Jag kör med cykeltröjan från B.E.S.T. Fungerar utmärkt, sitter som den ska och framför allt går den att få med HEL dragkedja. Tål många, många tvättar utan att vare sig tappa färg eller form.

/Anders

Happy t-shirt
Här är den första konceptskissen på mitt förslag. Tänk er den i vitt på svart bakgrund eller brunt på rosa.
happy.jpg

Om fox har sin räv på DHgrejjer kan väl vi ha ett askoolt murmeldjur på våra happyepicprylar. =)
/rikard

Happy t-shirt
Jo visst har fox coola designer- no doubt about it, men känns det inte lite tråkigt att "kopiera" dom?
Obs! Inget ont om ovanstående konceptskiss- bara en liten tanke. :)

Happy t-shirt
Daniel Skrev:
> Jo visst har fox coola designer- no doubt about
> it, men känns det inte lite tråkigt att "kopiera"
> dom?
> Obs! Inget ont om ovanstående konceptskiss- bara
> en liten tanke. :)

Trasha den bäst du vill, det är helt ok. =)
Jag vill bara försöka insinuera att en murmeldjurströja inte behöver se så scoutmässig ut. :_i

/rikard

Happy t-shirt
the_TnT Skrev:
> Har inte någon student bra koll på firmor som gör
> broderade tygmärken? Det vore något för Kamelbaken
> det.

<http://www.mera.se> har gjort våra årskursmärken, blev riktigt bra!

Happy t-shirt
> Har inte någon student bra koll på firmor som gör
> broderade tygmärken? Det vore något för Kamelbaken
> det.

Kamelbaken? Studentoverallen måste du väl ändå mena Tobbe! :)

Happy t-shirt
Rippa Skrev:
> Varför inte utlysa en happy design tävling där
> vinnande bidraget resulterar i en T shirt. En kul
> och community skapande aktivitet måhända. Bara att
> vässa Photoshop skillsen o sätta igång.

Bästa inlägget i den här tråden hittills. WORD rippa! :)

Den som lyckas skapa den snyggaste och mest stilrena loggan
med murmeldjur och allt vinner. Och det vinnande bidraget röstas
förstås fram i en tråd här på forumet.

(fefffe: dags att implementera en funktion för omröstningar?)

Happy t-shirt
Är också helt inne på att en tävling vore på sin plats!
Dra upp lite regler, ett datum, samla förslagen och lägg ut dom för jämförelse och omröstning.

Första pris blir lämpligen en eller två tröjor i vinnarens egen design.

Behöver det dikuteras mer???

//__a

Happy t-shirt
Håller också med om at vi ska behålla vårat lilla djur, den gamla varianten är ju mer inbjudande och lite mjukare medans den nya har en tuffare attityd men båda är klart användbara.

Skulle gärna se att det fanns även dekaler (vad heter det på modernt språk?) med djuret och text och inte bara text!

Bosse, som gillar alla djur utom ormar och spindlar ;-)

Happy t-shirt
the_TnT Skrev:
>...koll på firmor som gör
> broderade tygmärken?

Min tjejs mamma driver en brodyr-firma som kan göra tygmärken.

Brodyrmaskinen klarar upp till 12 färger, och man kan göra om bildfiler till brodyrfiler som man sedan laddar maskinen med. Det går att göra både lösa märken och brodera direkt på kläder.

Jag tycker att det skulle vara skitkul med ett märke att sätta på ryggan! Är vi många som vill ha så tror jag att priset kan bli hyfsat.

/J

Happy t-shirt
Det som gjorde happyloggan extra barnvänlig eller kanske överlastad kan ha varit den ljusblå bakgrunden med gul happymtb-text.

Man kanske kan göra murmeldjuret och texten mer enhetligt på något sätt så det går ton i ton.

Var det begripligt?

Happy t-shirt
Vad sägs om de här då, varningsskylten är lite skrikig kanske? ;-) Det går ju att rama in den i en annan färg av skylt med, påbud kanske i blått? Fast den röd/gula är fräckare tycker jag...

/Leo

happy_new.jpg

happy_new2.jpg

Happy t-shirt
Leo: jag tycker om båda två faktiskt! För stunden lutar jag mer åt "påbudsdesignen" men varningstriangel-typen är inte fel den heller... =)

Happy t-shirt
mono Skrev:
> Blev riktigt förtjust i Jesus T-shirten i början
> på tråden... vet någon vart den finns att köpa?

Bilden avslöjar källan, du skall till <http://www.onfire.co.uk> vandra och lyckan finna! ;-)

/Leo

Happy t-shirt
Gillar också varningstriangelvarianten skarpt, tog mig friheten att ändra färgen på hjälmen så det blir (tycker jag) lite mer harmoniskt:
happy_new1.jpg

Edit: variant (gult bytt mot vitt)
happy_new12.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Happy t-shirt
Är det någon som kan lägga upp original-maskoten i annat format än JPEG så man kan lattja lite med god kvalité?

Happy t-shirt
Plocka den från sidan 1 av den här tråden, den duger att lattja med lite. :-) På tröjtryck så funkar även lägre upplösning. Kan fixa en större bild på murmeldjuret annars, har originalfilen.

/Leo

Happy t-shirt
Du får gärna maila en större version till mig om du har lust Leo.

<osx (at) bredband (punkt) net>

Senast ändrad:
Happy t-shirt
Lyckades bara få fram murmeldjuret i en svartvit version, men det är bara att gå loss på den med lämpligt redigeringsprogram och färglägga den. :-) Filen är lite stor, 4.7MB, TIFF okomprimerad, men det är bara att ladda ner. <http://leo.happymtb.org/Happymtb_maskot_sv.tif>

/Leo

Tillbaka
Topp