Happy t-shirt

Happy t-shirt
JTExploder: Den var snygg! Fast hjälmen och glasögonen vore snyggare i en annan färg än ramen, kanske gult/blått? :-9

happy_new5.gif

/Leo

EDIT: utan ögonbryn? :-P

Senast redigerad av en moderator:
Happy t-shirt
Den JTExplorer gjorde var riktigt snygg.
Har förslag på att ta bort vecken ovanför glasögonen, tycker den blir mer Happy och mindre kaxig attityd då.

/Eric.

Happy t-shirt
Snygga förslag, men jag tycker som feffe, att de inte riktigt är så stilrena som ett tryck på en tröja skall vara. Som märke skulle de göra sig utmärkt.

Happy t-shirt
Den här då? Stilren i svartvitt, kanske billigare att trycka än färgtryck?
Happymtb_maskot_3.bmp

Happymtb_maskot_4.jpg

Inverterad

/Leo

Senast redigerad av en moderator:
Happy t-shirt
Här med lite mer svart omkring, vita fält för att få fram maskoten och texten:
Happymtb_maskot_5.bmp

Nu får det räcka för ikväll...dags att duscha av sig all lera man fick med från skogen idag... :-)

/Leo

Happy t-shirt
Tycker att alla bidrag ser mycket bra ut, men att dom svart/vita nog passar bäst på en tröja.

Det är väl bara Jomper som ska ha en läderväst med ryggtryck och ett litet märke på
framsidan där det står "president", vore nåt va??
Ett garv skulle det vara i alla fall.

Nä, se till att det blir tröjor av alla goda idéer så tror inte jag att det skulle vara något problem
att sälja dom, speciellt om kvaliteten e juste.
Skulle lätt kunna pröjsa en 150:- bagare för en t-shirt, det e ju vad alla t-shirts kostar ändå,
och om pengarna går till att driva detta forum vidare e det ju glasklart, för om happy skulle försvinna,
vad skulle jag göra på kvällarna?

Happy t-shirt
Leos gillar jag, blir för mycke rött annars. Å det blåa å gula frå väl va svenska flaggans färger.
Vit triangel är ju mer europeiskt, bara vi å norge som har gult.

En hand för Leo!

Happy t-shirt
Murmeldjuret var 2003 års modell, nu är det dags för något nytt som sagt. Och var så lugna, det kommer. Antingen som en blixt från klar himmel eller via en liten tävling.

Happy t-shirt
Rippa, kom med ett seriöst förslag istället. :-P Visst, vi har(eller hade?) murmeldjuret som maskot, men det innebär inte att det _måste_ vara med på en tröjlogga med happymtb. En snygg happylogga kan vara mer än tillräckligt, med något cykelrelaterat med i bakgrunden kanske? Kom igen och posta lite förslag, ifall det gamla murmeldjuret inte duger.

/Leo

Happy t-shirt
Kan man inte kolla vad det skulle kosta med en långärmad tröja i funktionsmaterial, som inte är i lycra utan lagom att dra på över underställströjan så här när det börjar bli lite kyligt ute? Behöver inte vara gummidräktspassform utan något lite ledigare.

Happy t-shirt
Rippas bild var ju inget förslag på en tröja, bara ett statement.

Ja, en tröja i funktionsmaterial vore extremt trevligt. Jag kan fixa Endura-cykeltröjor men då kommer dom kosta ca 500:-.

Happy t-shirt
Men det kostar ju nästan alla cykeltröjor, sen e det ju för en god sak.
Helt ok pris för mig i alla fall.
Jag har ju bara en cykeltröja och kommer behöva fler iaf.

Happy t-shirt
Leo, Jag försöker bara röra om lite i den kolletiva happygrytan. Mitt förslag på designtävling utlyste genast ett gäng förslag där den där happy-råttan återigen dök upp i olika skepnader. Min terminering av pälsdjuret torde underlätta för diverse happydesigners att tänka utanför ramarna en smula. :D

Happy t-shirt
500 med tryck för en långärmad cykeltröja låter helt ok om inte bättre. Men då får det inte vara nåt lekismurmeldjur på tröjan utan något stilrent.

/rikard

Happy t-shirt
Rippa: Jovisst, men "Happy-råttan" är faktiskt rätt skön även om vissa inte gillar den. Men kom gärna med nya snygga förslag, med eller utan "råttan"(som är ett MURMELDJUR). :-P

/Leo

Happy t-shirt
Well.. om murmeln är skön eller inte låter jag andra avgöra. Problemet med den är att den signalerar en "community within the community". Den baserar sig på upplevelser från Verbier som ett fåtal cyklister besökte tillsammans i Happys begynnelse. Murmeldjuret tillsammans med alla Verbier referenserna på både startsidan och happy loggan/bannern skickar ju bara igenkännande signaler till de som var där.

Inget fel i det egentligen då många av "happygrundarna" var med på den resan (som jag förstått saken) men jag tycker personligen att när nu Happy har växt till ett rikstäckande mtb forum med 1000 medlemmar så borde även dess varumärke återspegla det på ett bättre sätt.

Iofs skulle jag aldrig kriga för saken eftersom det funkar bra som det gör. Se det som my 2 cents bara. Flummiga branding diskussioner får jag nog av på jobbet ändå :D

Happy t-shirt
Det ligger något i Rippas reflektioner över happymtb och murmeldjuret. Det osar rätt mycket yttersta happy-grädda. Kan tolkas: hade ni varit en riktig elithappyist så skulle ni åkt med till Verbier men nu får ni nöja er med läskande bilder från alperna, ganska många förstasidor är ju ickesvenska.

Happy t-shirt
Det verkar ju faktiskt finnas både konstnärer och konstiga på detta forum. Kanske någon av Er kan prestera ett Murmel-inspirerat tryck? Det måste ju finnas massor att göra i Photoshop eller vad det nu heter.......
Jag köper gärna en cykeltröja men gärna lite mystiskt linjär så att det inte direkt syns vilken nörd jag är.
dp

Happy t-shirt
Så har jag faktiskt inte sett på saken tidigare. Men visst kan det ge intryck av en happy-grädda som fått se äckliga murmeldjur, tvingats stuva hojjarna och få dem misshandlade ombord på flygplan, och haft en massa jobbiga klättringar uppför alpsluttningar på sina tunga överdimensionerade cyklar som bara är för tunga för att släpa runt på vanliga happyepics osv. (ironi). ;)

Nej, men det är väl kul med något nytt och fräscht. Även om det var mycket "verbier på tapeten" när happy grundade så handlar ju happy om så mycket mer än den där fåniga veckan nere i de franska alperna som ett fåtal utsätter sig för varje år. Låt det då återspeglas i trycket på tröjan också. :)

Happy t-shirt
Låt det faktum att happy handlar om så mycket mer, än alptoppar och murmeldjur, återspeglas i trycket på tröjan. Förstod du nu? :)

Happy t-shirt
Njae.. nu uttryckte jag mig iofs aldrig i termer som "elit" eller "grädda". Jag skall dessutom hålla min trut då jag för flera månader sedan lovade feffemannen att ge lite input i dylika frågeställningar, inklusive usability etc (ingår i mitt vardagsjobb), men jag har f-n i mej inte fått tummen ur arslet och producerat något sådant. Så det är fritt fram att sabla ned mig. Det är alltid lättare att säga hur det inte borde vara än att faktiskt komma med alternativa förslag....

Happy t-shirt
Ok, här en logga utan murmeldjur och utan Verbier associationer. ;-) Tanken var lite att happy spränger gränserna... Samt att vi gärna förmedlar både text och bilder. Happy-pappan är med på bilden, ursäkta om det är anstötande men det var en fin bild och den kanske passar där? :-P Kanske blir det för mycket info på ett tröjtryck...

happymtb3.jpg

/Leo

Happy t-shirt
Leo:
Du kan nog vara inne på ett bra spår, men personligen skulle jag föredra att lägga texten nedanför bilderna alltså under elipsen så att bilderna framträder bättre!

Men vete sjutton om det går att få tillräcklig skäpa med så många smådetaljer (skärmdumpen) på ett tröjtryck, men går det så vore det kul, det visar att vi är aktiva både i vekligheten och faktiskt cyklar och inte bara härjar i cyberspace.

Bosse, som gärna skulle komma med förslag om jag bara klarade av att publicera bilder :-(

Happy t-shirt
Jag tror att om man skippar bilderna i leos senaste bild så får man nog ett ganska schysst ryggtryck, nu får ni bara hitta på något mindre, stilrent i samma anda att ha fram på t-tröjan... ;)

Tillbaka
Topp