Happy t-shirt

Happy t-shirt
Här kommer mitt bidrag, kom gärna med förslag på förbättringar. Kanske blir snyggare att använda färre antal stygn så att det inte blir så plottrigt men jag orkar inte exprimentera mer just nu.

Ber om ursäkt för att bilderna är lite stora.

happy2.jpg

happy1.jpg

Happy t-shirt
vad hemtrevligt! :) Jag skulle nog gärna ha ett litet "fräckare" tryck på min tröja, dock inget "övercoolt" alá fox lr så, men som sagt ngt stilrent..

Happy t-shirt
Wow, Pontus förslag är ju så klockrent att jag inte kan låta bli att blanda mig in i diskussionen. Riktigt coolt! Jag köper en direkt!

Happy t-shirt
lundatok Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tror att om man skippar bilderna i leos
> senaste bild så får man nog ett ganska schysst
> ryggtryck

Utan bilderna blir det otäckt likt detta:
top_graph.jpg

De hade visst bytt stil lite sedan jag hade femman sist

Appropå förstasidan så ska jag göra nya bilder från Happyrides men har inte fått tummen ur än.

Happy t-shirt
the_TnT Skrev:
> Utan bilderna blir det otäckt likt detta:
>

Huga, där ser man! Så kan det gå när man inte kollar på dokusåpor... ;-)

Pontus logga var ju kanonfräck, helt klart kandidat som tygmärke!

/Leo

Happy t-shirt
Gaaaah. Supertuff Pontus, kanske inte stilren så som jag tänkt mig men helt rätt ändå och radikalt annorlunda jämfört med de andra förslagen.

Undrar om den gör sig som tygmärke. Det kanske är svårt att få den rätta korsstygns-looken?

Happy t-shirt
Jag bokar genast en korsstygns-tröja! Om det nu blir någon.

Ett jäkligt bra förslag. Kan det bli "trevligare" än korsstygn (ett av Happys kärnvärden som jag ser det). Korrstygn är ju så otroligt fel att det blir rätt. Jag vet var jag kommer lägga min röst i tävlingen. Klockrent.

Happy t-shirt
Pontus, hur har du gjort de där? Är det med något speciellt "broderiprogram"? Kan man enkelt få mönster ur det då också?
Går väl iofs att använda bilden, men det hade ju varit enklare med ett mönster!

f - som förövrigt tycker den övre är något snyggare.

Happy t-shirt
Hittade ett program på download.com, sök på sew så kommer det upp fyra olika program, kommer inte ihåg vad det heter men nått med korsstygn.

/Pontus

Happy t-shirt
Haha! Klockrent pontus. Den nedre röstar jag för som tygmärke. Kanske lite väl "hemtrevligt" som t-shirt tryck, men som märke kan det ju bli hur bra som helst. :)

Happy t-shirt
Föredrar korsstygnen som t-shirt framför märke, det är ju där det blir mest "fel".

En kanske inte helt oväntad tanke. Men om vi nu är 1000 medlemmar, kanske det finns utrymme för flera olika motiv...??

Happy t-shirt
Långärmad funktionströja låter fint.

Annars kanske en stickad retrocykeltröja i ull vore nåt? Custommade for Happy! Har för mig att de är gaska dyra. Var väl nått repotage i Kadens om nån som startat upp tillverkning igen.

//jns

Happy t-shirt
Det ena utesluter inte det andra.
En vanlig kortärmad cykeltröja är väl det som man har mest användning för?
En t-shirt skulle sitta bra med.

Happy t-shirt
När det inte är klara färger måste man trycka med "screentryck", det är dyrare och kommer inte hålla lika bra som de happytröjor vi har nu. Om man gör om stygnen till små fyrkanter blir det "pixlad" design istället och kommer mest se ut som alla numera rätt trista tröjor med "retro-data"-tryck..

Funderar över hur det går att realisera korsstygnen, gillar som sagt iden helt klart!

Happy t-shirt
Kom igen Jomper. Make it happend. Jag betalar gärna lite extra (som konstaterat tidigare alla andra tröjjor i Sverige kostar av någon konstig anledning exakt 299 spänn, tycker att det finns lite uppsida på det gamla priset för happytröjjorna, blir vi flera blir väl dessutom kostanden lägre, eller?)

Happy t-shirt
Det kommer, det kommer..

Jag kommer göra det enklare för mig den här gången och beställa hem tröjor utan att ha massa förbeställningar. Sen sker beställning genom att betala in pengar till mitt postgirokonto helt enkelt.

Vill bara ha klartecken från Pontus att jag får använda iden också, har skickat ett PM.

Happy t-shirt
Hör med märkesbroderingsföretag om vi inte kan brodera den där korsstygnshistorien på några sjyssta tygmärken att sätta på ryggan eller camelbaken.

Mårtenssons Föreningsvaror AB hävdar att de alltid har lägsta pris och snabba leveranser. (hört det förut?) :)
www.martensson.com

Happy t-shirt
jomper Skrev:
> Murmeln är förra årets modell :-)

Näe, den är alltid årets modell!

Happy t-shirt
>Om jag ordnar tygmärken, hur stora ska de vara? 10cm breda?

De får ju ej vara för små så att brodyrkänslan försvinner. Pontus borde kanske förstora upp korsstygnen så att de syns vid brodyr på tygmärke, annars loosar man ju hela poängen med den tuffa korsstyngsprylen.

Rektangulärt märke med 10cm bredd låter väl lagom? Eller?

Happy t-shirt
Jag kommer i vilket fall som helst att köpa en happytröja, helt oberoende av material och utseeende.

En sak till:
Bruse, jag har två Murmeldjurströjor. Kanske ska annonsera ut den ena på e-Bay?

Happy t-shirt
bruse Skrev:
> jomper: hade du marmota-loggan som högupplöst, så
> jag akn fixa en t-shirt själv, när han nu är
> avvecklad som ett gammalt regemente?
>

Brand violation!!! Ha ha ha

Happy t-shirt
cal Skrev:
> bruse: kolla tidigare i tråden så hittar du Leo's
> länk till murmeldjuret som högupplöst .TIFF fil.
> :)

Efter mycke söka hittade jag den... men den är svartvit... önskar den i färg.

Markus F skrev:
> Bruse, jag har två Murmeldjurströjor. Kanske ska annonsera ut den ena på e-Bay?
Vad vill du ha för den?

Happy t-shirt
Jag har ett fåtal nya tröjor kvar också som egentligen är bokade, men nu har det gått ganska många månader sen jag köpte hem dem.. Har ingen koll på storlekar men jag tror det är en olivgrön/brun och två vita.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp