Lystring! ; ) Nej, men allvarligt, så att inte detta ballar ur fullständigt. Kreativ och anarkistisk demokrati i all ära, men vi kan väl styra upp lite nu i alla fall? Den kreativa anarkin brukar lösa sig under loppet senare. Jag har tänkt till lite (fast det värkte i fontanellen)...
Först ang. stoppen och pinkelipink-pausen:
Det råder ju lite olika meningar nu. Jag har ju pinkat både i Brunstorp och Gränna (vilka meriter, va?) och anser att det är aningen bättre i Brunstorp, tids- och även platsmässigt, på krönet där efter uppförsbacken. Så jag pekar här med hela handen (får jag det) och präntar in:
1. Brunstorp 105km, pisspaus 2 min
2. Fagerhult 140km, depåstopp(vätskepåfyllning/energi) 5-7 min
3. Boviken 232km, depåstopp(vätskepåfyllning/energi) 5-7 min
Har funkat bra tidigare, vill inte ändra på det. OK?
Andra synpunkter på det så fyller ni i det i nedanstående ruta (skriv tydligt!)
[ ]
; )
Så dom stoppen kan vi skriva ner på bannern / fusklappen på ramröret etc.
Farten och klockslagen då:
Sven C:s lapp ovan stämmer för att köra precis på 9h. Sen funkar den ju för alla oavsett om man vill åka 8:30, 8:45 eller 9:00, bara att ha morsvarande marginal mot hålltiderna. Jag tänker ha min lapp också mot 9h, men har siktet på lägre tider. Bara att kolla diffen mot hålltiderna för önskad måltid. Men 34,4 km/h är inte den farten vi ska hålla i tåget, då kommer det inte funka, utan farten ska hållas enligt bannern, 36-37 km/h. Då får man marginaler.
Hur gör vi sen angående målsättningen? Det finns som jag uppfattat det nästan tre läger vad gäller tider:
1) Siktar mot 8:45 - 09:00, d.v.s. bara man kommer under sub9 så är det OK.
2) 8:45 - 09:00
3) sub 8:30
Jag tror att det kommer bli pannkaka av alltihop om vi är 34 man som är oense, och jag tror även att 3 grupper är orealistiskt att formera. Jag vill gärna putsa mina 8h54min, men jag tror mig realistiskt ha chans på allt mellan 8:30-08:45. Så, ska vi formera oss i två gäng eller inte?
1) sub9
2) sub8:30 Finns ju en tråd för 8:30, alla sett den eller?
Personligen vill jag nog helst vara ett enda stort sub9-gäng som kör på bra och får bra marginaler mot sub9 tidigt, som försöker köra belgisk kedja etc. Därmed av bara farten kanske några klarar sub9 med råge, och dom som bonkar klarar det precis... men jag inser att vi bör ha hyfsat samma målbild.
Hur gör vi?