Happy VR -09 sub 9 03:38 [Nu är det kört]

• Trådstartare Trådstartare Anders H
  • Start datum Start datum
Daner, jag tänker som du. Även om det blir tufft att klara tidsmålet finns goda förutsättningar att förbättra sin placering. Många kommer att vika ner sig och köra fikarunda istället, men inte vårat gäng, vi krigar på.

Sky is the limit...............vi gnuggar på så får vi se hur långt det räcker. Det blir VI mot vädergudarna & ingen kommer hjälpa oss. Inte har vi lagt ner all ledig tid till träning för att sen vika ner oss. Vi kommer säkert i den berömda "bubblan" då allt flyter på & man inte ens tänker på hur jobbigt det är. Vadå blåst?? Vadå regn?? Vi ska under 9!!!!!!!!!! Ju fortare det går ju mindre blöta blir vi ;-).......man kan ju inte bli mer än genomblöt.

Norrmän ska man aldrig lite på..........

Upp med humöret nu grabbe!!!

Rätt inställning pöjkar!!

Kör på så får ni se hur långt det räcker. Skulle det vara så illa att sub9 blir tufft, så försök ändå så mycket ni kan så kommer ni ju i alla fall få en bra totalplacering.

Det brukar ju vara så att dom åren då det varit bra förhållanden så har min totalplacering nästan alltid varit sämre än dom åren med sämre förutsättningar, trots bättre tid totalt. Det är ju helt enkelt flera som viker ner sig då. When the going gets tough, ni vet : )

Själv cyklar jag hellre 30 mil i regn och motvind än att sitta här och vara sjuk.
Det är ju lätt att säga när man sitter här, torr och varm men med huvudvärk - men så känns det just nu.
Morgondagens form får styra hur jag gör. Är halsen OK, vilopulsen bra, ingen huvudvärk...ja, då känns det ju fånigt att avstå. Snacka om att man varken vet ut eller in nu.
Dock tycker frun att det är vanskligt (eller idiotiskt, sa hon) att köra även om jag är bättre imorgon. 2006 körde jag med något i kroppen, och det resulterade i att jag var sjuk nästan hela sommaren. Hon blr nog sur om jag gör likadant i år. Jag med.

Alla med dagisbarn, familj, jobbarkompisar etc, läxa till nästa år:
Åk upp/ner till Motala två veckor innan VR, campa och lev ensam, isolera er, träffa inte en själ.

Hur får man dom där klistergubbarna att fästa ordentligt? Satt på två nu men de är nog inte så att dom kommer sitta kvar i 30 mil.

gör hål i dem och dra fast dem med buntband tex? Annars kan man ju dra i sig en uranstav och bli självlysande och köra runt med ett smil.

Toxy skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur får man dom där klistergubbarna att fästa
> ordentligt? Satt på två nu men de är nog inte
> så att dom kommer sitta kvar i 30 mil.

Konstigt. Min sitter kvar sedan förra året.

Kanske sitter bättre än va jag tror då.

Räcker de med en fram och en bak? Inga på sidorna?? Jag satt en på sadelväskan ifall att ;)

Senast redigerad av en moderator:
Halloj!
Måste tyvärr meddela att j inte kan köra VR i år, har åkt på en rejäl förkylning. Så j har samma dilemma som Stisse. Lycka till nu så kör vi nästa år ännu bättre tränade!

Så ja! Vädret har bestämt sig för att bli bättre!

Efter alla diskussioner om tempo och klungor tycker jag att vi redan på fredag kl 18 delar upp oss i 2 grupper, en som vill köra på i något högre tempo för att ha lite marginal att gå på om något händer, och om inget händer kanske klara en tid runt 8.30! Den andra gruppen får bli dom som bara vill klara sub9. Tycker att tongångarna stundtals har varit lite för mycket gnäll.

För att det inte skall bli arga miner under loppet så är det lika bra att dela upp oss redan före start. Det vore tråkigt om det är glada happyiter som lämnar oss för att åka med andra klungor (något det hintats om). Vi måste väl kunna hålla sama och hålla ihop, men målsättningarna spretar lite för mycket. Spretar vi för mycket under loppet kommer alla förlora.....

Vad tycker ni andra?

Patric

paprikan skrev:
> Efter alla diskussioner om tempo och klungor
> tycker jag att vi redan på fredag kl 18 delar upp
> oss i 2 grupper, en som vill köra på i något
> högre tempo för att ha lite marginal att gå på
> om något händer, och om inget händer kanske
> klara en tid runt 8.30! Den andra gruppen får bli
> dom som bara vill klara sub9. Tycker att
> tongångarna stundtals har varit lite för mycket
> gnäll.
> >
> Vad tycker ni andra?
>
> Patric

Fast så kan man väl iofs göra, de som vill köra snabbare får väl komma överens om det då och sedan köra iväg lite snabbare, valet är fritt :).

Hmmm, jag trodde oxå att allt var bestämt........

Jag tror peronligen att det blir svårt att dela upp sej i 2 grupper från start, möjligen lättare vid Fagerhult när man vet hur kroppen funkar denna dag. Jag tror att jag har ben för 8,5 som det känns idag framför datorn........men i regn & blåst??? Som sagt det hänger på vädret.

Anders H,
Angående samlingen 18:00, vi kommer senare, kan man få tag på dej via mobilen för att veta var ni är & få reda på vad som bestämts???

Jag tycker de som vill köra på "runt 8.30" ska göra det. Lycka till!

Vi andra håller ihop enligt planen. Trist om några som har kapacitet att köra på strax under 9 ska bli avhängda för att några vill köra snabbare än vad som krävs för det.

Samlingen är kl 18!

Jag skulle helst av allt vilja att vi körde ihop alla hela vägen, men jag vill absolut inte att någon blir avhängd ovh får köra själv för att det kanske finns folk som inte har ro utan drar sönder klungan. Alla skall kunna genomföra VR med en tid man är stolt över och framför allt, har en skön tur till mål. Givetvis ger vädret förutsättningarna.

Och jag märker att det finns folk som har olika målsättningar och just därför kan det uppstå oenigheter under vägen, något ingen tjänar på.

Sub 8 gruppen föll förra året pga man inte hade en tillräckligt bra struktur som jag har förstått det. Det är något vi måste ha!

Men vi kan ta allt det där på fredag när vi vet väder och är samlade. Jag ommer alla förutsättningar vara supernöjd med allt under 9 timmar. Men vill gärna ha lite marginal att gå på om det skulle hända något på slutet.

Patric

jag kommer inte att vara med på en samling kl 18, har redan bokat upp mig på en pastamiddag då.
Vad har ni tänkt bestämma då som inte kan bestämmas i förväg?

Kan man få ett sms om ni kommer fram till nåt viktigt? Annars lär man väl få reda på det i startfållan iaf...

Stisse skrev:
> En sak kan vi kanske enas om va? Mötespunkt 18:00
> för dom som vill ses lite innan, nordöstra
> hörnet på nummerlappstältet:
>
> Ser ni en tunnhårig snubbe på 175 cm som står
> och ser förvirrad ut med en påse energikakor i
> handen så är det jag : ) Tar väl med mig en
> sub9-banner i handen också som kännetecken.
>
> Bara för att säga hej och sådär, och sen
> försöka sätta oss ner på något ställe och
> slafsa i oss pasta eller liknande. Var beror ju
> på hur många vi är och så, men det finns ju å
> andra sidan inte brist på pasta-hak i Motala den
> kvällen.
>
> Jag kommer sen stå vid insläppet vid
> startfållan 20 minuter innan start, och om inget
> annat så ses vi i startfållan.

Finns "karta" på sidan 6, vet inte hur du lyckades missa detta ;)

Hur gammla/unga och hur många rundor har ni kört innan?

Jag är på väg mot 25 år och kör min 6e runda

Ok, så här gör vi: mötesplats som föreslaget 18:00 vid nrlappstältet (kan själv få svårt att hinna dit i tid men gör ett försök). Hjälm med smileygubbe kan ju identifiera Happys niosubbor.
Stopp strax efter Gränna, Fagerhult och Boviken. Samlad körning till Fagerhult, vid behov där uppdelning i "så snabbt det går"-klunga och 9:59-klunga. Helkrokig cyklist står över förningar och säger till när han viker ner sig.
Jo, förresten, jag är 54 bast och det här blir min nittonde runda. Tjugonde start. Mitt mob nr om det är något: 070-177 66 92.
Jag kom på att jag kan ta en eller två pers i bilen mot soppapengar. Hem söndag. PM:a!

Senast ändrad:
44 år, andra omgången för min del.

Jag tar många extra smileys med mig till mötesplatsen.

Klistermärken, inte Smiley från Happy.

;-)

Stabilt! Jag ska försöka memorera in kartan och ta mig dit till 18 jag med, jag får använda gps:en i värsta fall ;)!
Jag är 36 men pga all cykling ser jag ut som 25. Det här blir min 5:e runda.

Anders H skrev:
>
> uppdelning i "så snabbt det går"-klunga och
> 9:59-klunga. Helkrokig cyklist står över
>

8:59 hoppas jag att vi är överens om.
Jag kommer inte till mötesplatsen, kommer direkt till starten, ca 03:00.
49 år och 7 rundan

Jag är 40 och det här är min 2a och sista runda. Ska hänge mig åt cykelkorgstouring sedan. Har med mig en 42- åring som kör sin första. Vi kommer till 18-mötet.

edit: slant på åldern där...

Jag är snart 55 (nästan 60 som en kompis uttryckte det :))och skall göra min 4:e runda. Kommer till mötesplatsen kl 18 och hänger gärna med och äter något. Alltid roligt att få ett ansikte på nicken.

Härligt nu är vi på gång, det ska bli kanoooon. 41 år 13:e rundan. Kommer inte hinna till 18, vi hör av oss så får vi se var ni är.

"Helkrokig cyklist står över förningar och säger till när han viker ner sig"
..........& tar dubbla extra lååååånga förningar när han är på gång igen *ASG*

Hörs snart

Ok, glöm inte det viktigaste (förutom cykel,cykelskor,hjälm och allt annat), S-t-a-r-t-b-e-v-i-s-e-t. Sådär, nu kommer jag inte att glömma det själv heller hoppas jag.

Däckbyte.

Japp, nu börjar känslan infinna sig. Här ska betvingas sjö. Dyker upp vid 18 och tycker att pastmiddag ihop låter perfekt.

36 år, två tidigare rundor.

Fyller 38 på söndag, femte rundan, 8.57 i fjol. Vi hinner inte till 18 men ringer och kollar var ni är när vi kommit fram.

Meckat, och upptäckte att det var ngn halv cl vatten i varje fälg, fascinerande. Nu är det dock borta och cykeln några gram lättare ;).

Jag är 31 år, blir min andra runda, körde förra året på 10,25 med 45 minuters paus och helt oorganiserat, ser fram emot lite mer organiserad körning i år.
Jag kommer som sagt inte med kl 18, men vi ses i startfållan, smiley-gubbarna är monterade...

Surfade runt lite och hittade följande info på cykla.com ( http://www.cykla.com/Default.aspx?module=4&content=25&lang=SV&fwsite=1 )

"obs! Vätternrundan blir 2,2 km kortare när starten 2009 flyttas ner till Motala hamnområde!"

Är det sant? Eller om det är det, säg att vi har ett mål på rulltid på 8.45 då ska vi hålla ett snitt på 34,6 km/h och om vi håller det så får vi alltså 3 min 50 sek till godo gratis på slutet då.

Hum, iofs så är det väl inte så stor skillnad, så det är väl bäst att inte sitta och tänka på det under loppet då ;).

Tillbaka
Topp