Happy VR 2009 Sub 10 03:38

• Trådstartare Trådstartare pMr
  • Start datum Start datum

pMr

Aktiv medlem
Vi är åtminstone tre som startar 03.38, och siktar på sub10. Finns fler som siktar på 10an? Bang, bruse? Fler?

Är vi fler kan vi väl ta ett par rundor innan det är dags.

/Mattias

"Vi tre" är rooth, Jakob och Poppe. Vi bor alla i stockholm om nån vill hänga med på våra rundor. Vi kör nog en sväng imorn kväll f ö.

Jag kommer också att köra för sub10. (Har starttid 03:38). Så jag är intresserad av gemensam träning om det är praktiskt möjligt.
Var ute på en 13 mila runda på Värmdö idag.

Jag har en rätt tajt vecka med weekendresa tor morgon, så jag kommer nog dessvärre bara hinna med en sväng. Det blir omväg på jobbpendlingen imorn, från Jakobsberg till Hammarbyhöjden på något sätt. Kanske via hässelby/bromma/ekerö/slagsta osv.

Jag har också tio timmar som mål men jag har helt tokig starttid, 00:28 i dagsläget. Bang, jag har fått svaret från kansliet att starttid mycket riktigt ändras på torget i Motala på startdagen.

Det tycker jag låter som en bra ide. Det ska dessutom bli fint vder från å med fredag :)

Min starttid e 00:27 så då e det väl inte bara jag som måste ändra???

Jag Voitar fredag eller söndag.

Fredag säger jag med då.

Vi kanske inte behöver köra superduperarlamorgon, med tanke på att jag är svensk och därmed är tvingad att sänka en rackabajsare under torsdagskvällen, för att hedra vårens ankomst?
Start 9-10tiden skulle det kunna funka?

Sjoons: På med långbrallorna med quadrupla knävärmare ända tills det är dags.

/E

Jag tänkte köra en runda ikväll. Startar från Söder vid 18.00 och cyklar via en "omväg" till Duvnäs där det blir intervaller några varv på en kuperad bana . Tänkte mig totalt två timmar ungefär. Den som står ut med min knakande och knarrande cykel får gärna hänga med.

Annars är jag sugen på en valborgsrunda på torsdag eftermiddag/kväll. Ölfika?

Bluecolorado, var cyklar du på Värmdö?

Bluecolorado skrev:
"Var startar vi ?"

Har inte den blekaste aning? Hur är det? De flesta kommer norrifrån och Bang befinner sig längst söderut om jag har förstått det hela rätt. Ngn gyllene kompromiss kanske skulle vara på sin plats typ Farsta/Trångsund är väl hyfsat mittemellan?

/E

Befinner mig också i Linköping och siktar numer också på Sub10. Har varit sjuk av och till sen nyår och behöver träna. Så vi får se hur illa det är nu när man kan komma igång igen. Hoppas komma ut igen någon gång nästa vecka.

Fredag klockan 10 vid:

1,Länna Handelsplats
2,Medborgarplatsen
3,Hortus blomhandel,Larsboda/Farsta

Andra förslag?

Fyll på listan:
Vilka kan Fredag klockan 10?
-Bang

/B

Inte för att jag vill förstöra stämningen men 3:38-gruppen är knökfull. Ändring av tid ska gå via mig om det ev dykt upp ett återbud. Jag har redan ett gäng på reservlistan.

Anders H,

Då får vi väl starta 03.37 då...
Det var därför denna SUB12 grupp kom till då din var just, knökfull.

Det spelar väl egentligen ingen roll när vi startar om vi nu blir en "ny" SUB12 grupp? Vi kan väl lika gärna starta 00:27. Va e det för mening med att starta i SUB12 03.38 om man ändå måste cykla själv? Då är det väl bättre att starta tidigare med sin egna SUB-grupp å komma i mål på 12h?

Oavsett hur starttiderna blir är aldrig gemensam träning till spillo i dessa dagar.

Fyll på listan:
Vilka kan haka på å träna: Fredag klockan 10?
-Bang
-Moody

Varje starttid typ 03.37, 03.38, 03.39 är begränsad med platser (dvs får plats i fållan). Å då tror jag att han menar att den första SUB12 gruppen startar 03.38 å att det inte finns plats för fler som ska byta starttid. Det innebär att man måste starta på en annan utsatt tid där det finns mer utrymme/plats. Sedan kanske han håller i sin SUB12 grupp å administrerar den genom att te.x. samla in alla i gruppen och skicka in en gemensam starttidsändring för alla i gruppen....tror kanske det e så. Eller så kanske han bara råkar jobba där eller känner någon där.

Poppe skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag fattar inte, är Vätternrundans
> tävlingsadministration sammankopplad med Happys
> forum?

Nej VR är inte alls sammankopplad med Happys sub-grupper. Vi sitter här och grupperar i hop oss efter var och ens önskemål. Jag tror ingen happyit blir nekad av andra happyiter att cykla tillsammans med...

MEN............ Man måste ju starta samtidigt (eller väldigt nära) för att kunna köra tillsammans.
Fram till och med förra VR var det enkelt att köpa en start och ändra starttid hos VR's admin. Detta kunde man göra ända fram till tävlingsdagen.

Från och med denna runda är all denna flexibilitet borttagen. Anmälan innan oktober, nämnändring innan mitten april.... VR har fått mycket kritik för detta och det är ganska låga odds på att de skärper sig till nästa år.

Det är alltså VR som inte tillåter fler startande i 3:38-startfållan.

Senast redigerad av en moderator:
Helt rätt ÅL.

Och när Anders H öpnade tråden var det ett oerhört tryck då alla ville cykla med Happy, alla tillsammans. 65 stycken, en full startgrupp blev det på mindre än en vecka.

Men summan av de nuvarande grupperna understiger ganska mycket listan från nästan överteckande startgruppen. Så det bör finnas en och annan som fortfarande inte bestämt sig för vilken grupp de ska vara med i.

Eller också har jag missat något och ett handfull vill cykla i Sub 10 och 12 men resten 55 man cykla belgisk klunga i sub 9.

För det kan ju inte vara så illa att folk anmälde sig utan att veta vad dom gjorde, eller?

Men vi behöver ju inte starta 03.38 som alla andra.
Så det ni påstår inför denna runda alltså 2009 så Går det inte att byta starttid??? Jag har för mig att det går även i år. Men jag kan ha fel.

Det finns åtminstone fyra hugade skåningar också! Vi tar oss en tur på söndag 15.30 (iaf tre av oss), utgår från Malmö. Någon som vill hänga på - hör då av dig!

SÅ hur många e vi som vill köra "NYA" SUB10 då den första SUB10 är överfull!
Starttiden för denna SUB10 är inte spikat än då det skulle ha varit 03.38 men det är tydligen fullt!

Fyll på listan:

1,Bang

Jag hänger inte riktigt med.. Blir det inte lite förvirrat att samla de som inte har starttid 03.38 i en tråd som heter sub10 03.38?

Själv känner jag mig nyfiken på hur många av dem som har starttid 03.38 som siktar på sub10. Utifrån den ursprungliga tråden fanns det ju en del, har de hoppat till andra sub-grupper eller finns här några kvar? Trådskaparen nämnde tre och jag vet att vi är 4 skåningar, då är vi iaf 7..

I samrådan med rooth skapades denna tråd alltså SUB10 #2 då den första SUB10 gruppen var full och det var för många som stod som reserv till den första SUB10 gruppen. Detta var Innan Anders H kom med inlägget att 03.38 startfållan var full pga av hans SUB10 grupp dvs den första SUB10 gruppen.

Så rooth skapade denna tråd som själv har en starttid runt 03.38 med tanke på att vi andra kunde ansluta oss å ändra starttid på plats men det verkar i nuläget inte möjligt då alla i Anders H's grupp har alla platserna. Sedan har väl rooth inte haft möjlighet att ändra titeln på tråden då det nu är osäkert Vilken starttid vi ska ha eller om han i huvudtaget vill vara med i en NY SUB10 grupp och ge upp sin 03.38 tid...

SÅ det är därför jag försöker få ihop en SUB10 grupp där ALLA som ska vara med är villiga att byta sin starttid oavsett starttid för att få gruppen samlad till en egen starttid.

Så på inväntan av rubrikändring av rooth försöker jag organisera denna "nya" SUB10 grupp tills vidare...

Dessa två från stockholm förutom rooth vet jag inte vad dem har för starttid.

Ni i skåne vet jag inte heller vad ni har för starttid.

Då är frågan om Ni som visat intresse för denna Nya SUB10 grupp är Villiga att byta er nuvarande starttid så vi kan bilda en egen SUB10 med en starttid som vi väljer tillsammans (och självklart ska det finnas plats i den startgruppen också).

Det är roligare att cykla tillsammans än själv...

Så med dessa fakta är vi fortfarande åtta som vill bilda en egen SUB10 grupp???

Fyra från stockholm samt fyra från skåne????

/B

Rekordolof skrev:
-------------------------------------------------------
> Allrajt! Jag vill klart cykla där det finns
> sub10-kolleger. Gissar att övriga skåningar
> resonerar på samma sätt..

Även om starttiden inte blir runt 3-4 utan blir den starttiden vi i gruppen kommer fram till?

/B

Varför inte. Men säg att vi samlar ihop ett gäng som vill cykla sub10, hur vet vi att vi kommer få plats på den starttiden vi väljer.. den kan väl mycket väl vara lika överfull som 03.38?

Jag ska kontakta kansliet i Motala imorgon å se vad dem säger. Sedan får vi väl rösta för hela timmar te.x.

1, 23.00
2, 00.00
3, 01.00
4, 02.00

sedan sammaställer vi platserna 1-3

Sedan samlas vi i Motala och försöker gnomföra starttidsbytet då med timmen som fick flest röster. finns det inte plats i den tar vi två osv osv...

Jag kan ju också förvarna kansiet om våra planer och se vad dem har att säga.

Men först MÅSTE vi veta vilka som är villiga att gå med i denna SUB10 grupp.

/B

Stopp och belägg. Missförstånd.
Jag, Poppe och Jakob (Sthlm) startar 03:38. Jag startade denna tråd för att jag vet att det i den ursprungliga anmälningstråden fanns intresse från flera att sikta på sub10 från 03:38-start. Såg sedan att du, Bang, inte hade starttid då men avsåg att försöka byta tid till 03.38 eller däromkring.

Vi kan ju fortfarande träna ihop, om intresse finns, även om vi inte startar samtidigt.

Så, vilka startar 03:38 och kör för sub10?

1.rooth
2.Poppe
3.Jakob

Start 03:38, sub10,

1.rooth
2.Poppe
3.Jakob
4.rekordolof
5.fultysk
6.peter (icke-happyit)
7.bluecolorado (Stockholm)