Happy VR 2009 Sub 10 03:38

• Trådstartare Trådstartare pMr
  • Start datum Start datum
Om det finns någon skåning som är sugen på en tur så är vi ett litet gäng (5) som utgår från Malmö imorgon kl 09.00. Vi träffas i korsningen Regementsg. - Major Nilssonsg. alldeles i närheten av Fridhemstorget.

Tack för racet idag. Synd bara på det vidriga vädret som smög sig på oss :/

Vi skulle ha hojjat nu istället :) men det är svårt att rå på vädrets makter.

Nu Girot med lite kaffe.

/B

Den regnskuren sög musten ur oss. Kallt som fasen.
Poppe och jag fick en fin hemresa dock, det torkade undan fort som bara den.
Två mils partempo med snabba sträckor. Kul.

Största nackdelen med blöta är ju dock inte att man fryser, utan att det tar lika lång tid att få rent åbäket efteråt som det tar att cykla.

/E

Tack för turen killar! Vi fick ju till ett bra flyt fram till Västerhaninge trots vädret. Tur att solen tittade fram på hemvägen för det var kallt ända in i märgen. Hoppas att man inte går och blir sjuk nu.

Denna gång var vi tre st. Distansen var planerad till ca.12-14 mil. På grund av det vidriga vädret som uppstod tre mil in på rundan bröt jag efter drygt fyra mil då jag var genomblöt & kall. Poppe och Moody fortsatte hemmåt vid Västerhaninge.

/B

Ser trevligt ut, jag är med om fler från sub 10 hänger på...

Om någon är sugen på att köra på lördag också jag tänkte ta en lugn runda på 5-7 mil. Tips på ngn sådan sväng som börjar och slutar i bromma?

Fredrikshof kör en passande träning på onsdagskvällar. Men vi kan ju lika gärna cykla på egen hand om vi blir ett par stycken.

Tjena

Letar just nu efter en klunga som vill köra sub10 så ni kanske inte har emot att jag är med? Har starttid 04:30 men det går väl förhoppningsvis att byta..

Har anmält mig till Carrera Vårklassiker på söndag så det vore najs om vi kunde köra då om nån är sugen? Kan va bra att få lite tävlingsträning tillsammans.
Sista anmälningsdag är idag. Annars går det att efteranmäla sig.

Kör gärna ett lätt kortpass onsdag eller torsdag den här veckan som "inkörning" inför söndag.

- Mattias

Jag cyklar i morgon kväll och eftersom jag verkligen behöver klungvana så verkar det lämpligt att smyga med i Fredrikshovs mellangrupp från Farsta. Moody, Rooth, ska vi mötas upp efter Globen?

Rullen rullar 18:15.
Det är ju iofs alltid trevligt att vara där ngra minuter innan och prata lite strunt.
/E

Senast redigerad av en moderator:
Jag cyklar också med Hofvet imorgon kväll, cyklar från Hornstull till Farsta. Har vi nåt hemligt tecken så vi känner igen varandra?

ps. Ligger i förhandling om vårklassikern på söndag. Vore skoj att vara med på.

Senast redigerad av en moderator:
Men är det inte bättre å lära känna varandra mer samt varandras cykelteknik inför VR så vi vet hur alla cyklar? Ju mer synkade vi är som grupp ju bättre kommer det också att gå för oss när det gäller att hålla ihop gruppen så den inte splittras efter 8 mil pga av att vissa har tränat med andra?

Bor man inte i stockholm så gör man inte det. Men dem gånger vi kan cykla tillsammans tycker jag vi bör ta vara på. Hovfet cyklar inte bara onsdagar utan det finns gott om andra dagar man kan cykla med dem.

Att svetsa samman gruppen tycker jag e prio ett just nu då det bara e några veckor kvar. Själv har jag bara träffat två av många som ska cykla i denna grupp å att träffa alla från stockholm innan vi ses i Motala vore grejt.

Vi blir väl 4-6 pers om vi cyklar tillsammans nu på onsdag eller?

/B

Jag börjar hålla med dig Bang! VR är ju prio ett och det är inte långt kvar. Men om vi ska köra i morgon med SUB10-gruppen så ska vi ju vara så många som möjligt för att få liote klungträning. Följande har anmält intresse för att cykla i morgon kväll:

Poppe
Bang
Moody (kan du skippa hovet?)
Rising
Bluecolorado
Rooth
MattiasA

Jag föreslår att vi satsar på samling 17.45 oavsett om det blir Hovet eller på egen hand.

Vad tror ni om helgen?
Jag kommer till Stockholm från Mariestad på söndag.
Jag är med på Carrera-loppet om majoriteten vill köra det, men jag skulle föredra en gemensam långtur för att kunna lära känna så många som möjligt.

Strax söder om rondellen, men likväl under den!

G/C banan går under rondellsystemet. När man kommer ut på södrasidan av rondellen kan man sluta cykla för det är föreslagen mötesplats.

Jag ska försöka komma loss till kvällens bravader.
/E

Bilagor

• globen.jpg
    globen.jpg
    131 KB · Besök: 33
Härligt väder och härligt sällskap. Tack för dagens tur.
Hoppas att hemresan gick bra.

Jag tänkte att vi kanske skulle kunna ha en sådan här ovanpå hjälmen när vi kör. Då syns vi i allafall.

mexican-sombrero.jpg

/B

Tack för kvällens runda! Jag börjar faktiskt tro på det här med att cykla VR under tio timmar. Fartdjävulen grep mig vid Hökarängen men jag skyller på hemlängtan :)

Jag kör helst en vanlig runda på söndag så vi får ännu mer klungträning i lugn och ro.

Bra runda ikväll, Bang coachade föredömligt! Solskensrunda på söndag med sombrero! Jag kör gärna vårklassikern på Ekerö, men är flexibel.

Hehe.
Japp, så är det. Paxat, bokat och klart. Jag finns till vänster om rising i tredje led.
Vid 298km går jag och rising fram och drar igång slutspurten som tack för hjälpen.
Jag ska starta en lobbycampaign mot personer det berör ang mitt deltagande på söndag.
/E

Tillbaka
Topp