Happy Witch Ride -06, nu rullar eftersnacket igång

Eller blir det som med göteborgsbackcyklingen? Jaja, vi får väl se vad de väljer för vapen till dårskaperna.

Seriöst så tycker jag att det är rejält med cred om ni väljer tandemen. Hur coolt som helst. Det bevisar tesen att män behöver inte ett rationellt skäl, det räcker med att "det borde gå"...

Jag hoppar redan nu bastu/öl. Jag skall hem direkt efter expeditionen. Undras om man grejar att cykla hem därifrån...

tandemsonroof.jpg ht=480

Ett sådant takräcke behövs. Det tillverkas inte längre och kostade 350 dollar när det gjorde det.

Notera att saaben på bilden är värd mindre än tandemcyklarna....

Vi kommer ta teambussen till Grovsta. Tess kör :)

Vi har plats för 7 cyklister inklusive cyklar. Fem cyklistplatser är redan tagna (jag och Markus F + LXC*3) samt att en plats är prelbokad (Mathias).

Vi tar cyklistuppsamling vid Södra Station (återkommer med tid) och alla som åker med bidrar till bensinkassan.

Vilka vill ha plats i teambussen?

Senast redigerad av en moderator:
JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag, Fjärdebrunn och Vic åker separat :) Två
> hojar på taket och en bakpå.

Blir det inte kallt om ni sitter på taket och hojar?

Vic skrev:
> Rippa skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Om jag får vara rear gunner :)
>
> Ville skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > jävlar vad öm jag kommer vara i baken

Bandits at 6 o clock. Ville behöver inte oroa sig han sitter kl 12 om mig :)

Bombs away....Horrido!!

Verkar som man får ta med rökmaskinen och flyglarmet ut i skogen alltså... Är det inte jaktsäsong föresten? Det var ju litet spännande första året, man visste inte om man skulle bli skjuten eller inte om man cyklade för långsamt.

Självklart skall jag med i år också. Taktiken blir som förra året. Cykla så långt jag orkar och lite till. Kanske tar jag mig hela vägen i år.

Då var Witchrajddäcken hemma inkl. cykeldator. Beställde i tisdags från Actionsports & framme idag.

Nobbysar.jpg

2.4:or.

Jag börjar bli rejält oroad för mitt deltagande. I helgen havererade luftrören igen och nu har jag snorat och hostat sedan 3:e september. Helst skulle jag velat ha minst två långpass i benen (för att få bekräftat att de funkar) innan nästa vecka men nu vet jag inte...

max 50% på att jag kan vara med :(

Jobbigt... låter litet dystert håller jag med om. Jag kanske ska övertala Johrn att vara reserv?

Alla som vill är i alla fall hjärtligt inbjudna att basta hos oss, det finns dusch också! =)
Första året gjorde vi så att alla tog med en kasse ombyte som fick åka tillbaka hem tills med de som skjutsade ut. Det är ju kul att avsluta tillsammans med en pizza och snacka om dagen istället för att åka åt skilda håll. Det var även ett gäng som lämnade hojarna hos oss och som inte orkade cykla hem. Jag har ett eget cykelrum som bara jag har nyckel till. Här bor jag:
Pm:a Fjärdebrunn om du vill vara med så kan jag planera mellanölsinköpet.

Bastu låter kalas. Måste bara kika lite med logistikchefen.
Tänkte ni hoja till söder?
/J

Hoja, japp. Det är ju bara några kilometer extra fast på asfalt... Om vi kan övertala Tess att köra förbi söder på vägen hem så kanske hon kan ta allas ombyten. <<8-)

Jag förstår inte hur ni orkar hålla på och basta och ha er efteråt. Båda gångerna jag cyklat turen har jag somnat i pizzan hemma i soffan innan jag ens tvagat mig. Är grumt impad av oxr som första året fortsatte och cyklade till söder för att möta upp de som brutit...

Cyklade funktionär på SUM i lördags. Blir alltid lika imponerad över terränglöparna och den fart de håller i skogen.

Har fixat mina mekaniska problem men högerknät känns *sådär*... Måste prova lite hög fart och sträcka innan jag bestämmer mig. Skall man vara med på HWR så krävs det en frisk kropp, ett sjukt sinne och en nyservad cykel. Jag är på två av tre just nu... Nu får gissa vilka

Nu har jag fattat beslut. Jag avstår detta års HWR. Det smärtar men då jag fortfarande hostar och känner mig allmänt sänkt så här en vecka innan och inte har kunnat cykla på 6 veckor känns det meningslöst. Även om jag skulle tillfriskna skulle det bli pannben från Vira bruk och det har inte ens jag lust med :(
JLarsson: Du fick just en plats ledig i bilen
Mathias: Du får para ihop dig med någon annan, nästan så trevlig stridskamrat:)

Hoppas ni får en höjdartur på torra stigar!

Jag fortsätter administrera orginalinlägget i den utsträckning det behövs.

//Oscar

Tog ett kortpass igår och den värsta huggande smärtan verkar vara borta. Skall testa en längre tripp nu i helgen. Efter det så bestämmer jag mig.

mattel skrev:
> jag tror att det är din ninjasnubbe som triggar
> den mollo.. :)

Är han dåligt rå eller!! =D

Trist Oscar! Det finns inget som gör en så sur som när ens kropp inte vill men ens egen vilja är desto mer på hugget. Tänk dig sen när man är lastgammal, ja över 40, och ingenting fungerar och blodet är på väg att koagulera. Vi får ta en trösttur, södertälje->münchen helgen efter eller så!

Mattias, jag tänkte att om du också får förhinder så slantar jag gärna upp en 100ing eller så för att Tess ska skjutsa oss ändå. Men kuligast är förstås om du är med också!

Kommer det fler bastuanmälningar eller väntar alla in i det sista med att bestämma sig?

edit: OsCar.

Mathias skrev:

> Kommer det fler bastuanmälningar eller väntar
> alla in i det sista med att bestämma sig?

Jag är anmäld redan väl? =D

Jag räknar med att jag kan hänga på i helgen. Ansökan har delvis gått igenom här hemma. Planerar att ta racerfården och ställa den vid Grovsta. Hämtar den någon gång under veckan efter. Kan nog trycka in 4 st cyklister (förutom mig) med tillhörande cyklar upp till Grovsta. Kan tänka mig att åka på en uppsamlingstur på morgonkvisten in till stan isf.
/E

Vem vill cukla med mig och vem lånar ut lampa isf ?

//Skogling, påtagligt intoxikerad och inne i ett svagt ögonblick...

Tillbaka
Topp