Efter en lång familjesöndag kan man summera lördagens äventyr. Ett lätt ömmande högerknä och läpp + framtand. Det var min OTB strax före Dommarudden där framhjulet fastnade mellan två plankor efter en bro och jag landade med hjälm och mun först. Knät slog jag nog i styret på vägen runt. Jag fick ta i allt jag kunde for att få loss cykeln från plankfällan. I övrigt mår jag inte så tokigt bortsett från en allmän trötthet i kroppen ;-)
Jag vet varför Road_Runner hade extra bråttom i år. Han ville absolut inte ha Schture före sig p.g.a. den förhöjda risken att bli indragen i eventuella krascher :-)
Skogling skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag hade aldrig orkat genomföra loppet på den hojen. :o
Det hade du visst orkat, inga problem. Sen ger jag dig 3 minuter, 19.33 ringde jag min fru, man ska inte fara med osanningar :-)
Rippa skrev:
-------------------------------------------------------
> Rajdens hjälte måste nog ändå vara Schture. Visserligen laggade han lite, men vem fan hade inte
> gjort det på en en GT Ruckus!!!
Håller tyvärr inte med. Ni kunde satt Schture på den finaste cykel som går att uppbringa och det hade inte hjälpt, han hade laggat ändå. Mera skogsträning är enda receptet. Måste minska antalet onödiga stopp, komma igång snabbare efter stopp, ibland var jag 20-30 meter efter, eller mer, när jag äntligen kom igång och tittade upp. Måste också våga köra lite snabbare där det går utför och inte är helstökigt.
Det enda jag kan klaga på/gnälla över är att jag inte kunde använda tyngre växlar på transporterna därför att framväxeln hade lagt av. På den längsta asfaltsbiten la jag i den tyngsta växeln som gick, där det började skrapa och låta, och trampade så fort att hela cykeln både hoppade och svajade och ändå tappade jag decimeter för decimeter. Jag provade att växla ner men då lät det så mycket att jag var rädd att något skulle gå sönder.
Det var synd att du inte sa något om skjuts Rippa. Jag kunde ju skjutsat dig, åtminstånde en bit, så hade du sluppit hammaren.
Klabbebabbe: Det var synd att vi tappade varandra vid Brottby. Tyckte det var en utmärkt idé att snabb stanna på macken och ringa dig, skönare att packa upp säcken inomhus och så gick det som det gick. Du hade ju lätt klarat resten om du inte hade varit själv.
Det märkliga är att jag redan ser fram emot nästa års runda :-)
En Turbo-Ruckus: