Happy Witch Ride -09

• Trådstartare Trådstartare Vic
  • Start datum Start datum
Happy Witch Ride -09
Skulle någon som körde "tänkt" väg (Arons gäng låter som de gjorde det?) med GPS-track kunna tänkas lägga ut den t.ex. här: http://www.stigoteket.se/index.php ? Så har man något att gå efter när det gäller specialsträckorna om man får för sig att köra det här någon gång när det inte är Witch. :)

Happy Witch Ride -09
mamme1 skrev:
-------------------------------------------------------
<->
> Jag och Jerker rullade också asfalt, dock i bil
> och ända från Karby Grillen (särskrivningen är
> inte min, det står så på skyltarna).
> Vi kom dit nån gång runt halv4-4, och främst
> jag hade div. krämpor som inte längre gick att
> negligera, så i stället för att köra sönder
> sig så valde vi att bryta där.

Det var rätt skönt att sitta inne på Karby Grillen och smaska på en hamburgare. Tyvärr så missade vi de riktigt fina stigpartierna efter Angarn. Men dem ligger ju kvar till nästa år.

> Att efter en dags cykling i det vackert
> höstskrudsklädda Roslagen anlända hemmet med
> nytvättad cykel strax efter 18 kändes okej det
> med, dessutom så är man till skillnad från i
> fjol människa dan efter!

+1

:-)

Happy Witch Ride -09
På något sätt känns livet lättare idag.

Ett tips till alla som har funderingar på att haka på Ricky nästa år.
Låna ut en korv till honom några veckor innan så får man tillbaka 2 st kokta med bröd vid Domarudden, en jävla bra deal typ 100% ränta.
Det enda jag hade problem med var att svälja dom hela, kan vara lättare om man kör utan bröd och mer ketchup. Bilden "fika på Domarudden" är precis när jag sväljer.

Glömde tacka för lunchen, Tack Ricky.

/J

Happy Witch Ride -09
börjar så smått vakna upp ur koman efter gårdagens äventyr. när jag pinnade i förväg hade jag redan passerat Karby när Schture ringde och meddelade att gruppen med honom, Skogling & Co stannat vid bron vid E4an för cykel mek. Trodde att ni var hack ihäl så vände tillbaka mot Brottby men då ingen syntes till insåg jag att gruppen befann sig på en annan plats, vid den första bron istället. Beslöt då att fortsätta på egen hand så långt det gick. Dumt. Det gick åt skogen kan man säga, tappade spåret efter Angarn och irrade runt där en bra stund. Började bli rejält sliten och såg inte fram emot att köra sista biten i mörkret ensam. Letade mig ut till en väg och körde asfalt till Upplands Väsby där hustrun plockade upp. M a o nu måste jag köra nästa år igen och fullfölja hela sträckan. tack alla som var med, det var både roligare och jobbigare än jag hade trott. Instämmer i lovorden om Schture, vilken prestation på den cykeln !

Happy Witch Ride -09
Vi var på macken 200 meter i från dig och tog en cola. Det var lite skönt att värma sig i 10 minuter efter att Beofred bytt växelöra. Synd att du ej hittade oss...

Vi tog fel på en grusvg. Det tog kanske 7 minuter extra. Sedan körde vi fel i skogen. Det var svårt att fölla markeringarna och jag mindes ej exakt hur vi skulle hoja. Det tog nog 20 minuter extra.
det var skönt att vi hittade rätt. Rätt jobbigt psykiskt om man skulle hamna där själv.

Du var grymt stark Clabbe. :)

-Skogling

Happy Witch Ride -09
nisseson skrev:
> Skulle någon som körde "tänkt" väg (Arons
> gäng låter som de gjorde det?) med GPS-track

Ingen av oss hade GPS. Men det är absolut inga problem att hitta. Ta till vänster vid den nedfallna ladan och följ markeringarna. Hela den sträckan var väl utmärkt. Vi tog faktiskt inte fram kartan en enda gång under hela dagen. Första halvan behövdes den inte alls och sedan förlitade vi oss på Vic´s okuvliga minne för att hitta vägen. Och hans obarmhärtiga benstyrka för att hålla tempot...

För övrigt blev jag omkörd av en tant med cykelkorg när jag kämpade mig uppför Skanstullsbron på väg hem i går kväll. Hon såg lika förvånad ut som jag.

Happy Witch Ride -09
blött, mycket blött !

Bilagor

• PA240254 (2).jpg
    PA240254 (2).jpg
    158.8 KB · Besök: 71
  • PA240255.JPG
    PA240255.JPG
    167.8 KB · Besök: 71
Happy Witch Ride -09
Klabbebabbe skrev:
> blött, mycket blött !

Ha ha... Ja fy fan. 2 saker gillar jag inte när jag cyklar; 1) rötter och 2) surhål. Perfekt då att köra tio mil rötter och surhål :)

Happy Witch Ride -09
Ja, då kommer lite bilder från starten, tyvärr lämnar kameran o fotografen en del övrigt att önska, men håll tillgod ändå..

Dags att vakna, nu är vi framme vid starten
S6300841.JPG ht=725

Få se nu, har jag med mig allt jag behöver... banan, vattenslang o drickheroin, check!
S6300842.JPG ht=725

Fan! Den skymmer framlampan!
S6300843.JPG ht=725

Här står creme dela´ creme o väntar på att få dörna iväg.
S6300846.JPG ht=544

Det här var allt de flesta fick se av Ricky när han lade iväg
S6300847.JPG ht=725

Sista kontrollen, sedan iväg in i....
S6300848.JPG ht=725

..mörkret! Följ bara pilen..
S6300849.JPG ht=725

Själv så tog jag o MAH en tur på leden mellan Karby mot Domarudden..
S6300853.JPG ht=544

fi f.n vilka surhål!
S6300854.JPG ht=725

Happy Witch Ride -09
Shit Skogling du ligger i en egen division i topsning, den som köper den kommer inte kunna klaga på att den inte har tagits väl omhand om.
Vad blir det för nåt nu ?

Fina bilder Micke kul med en filmsnutt också.

Happy Witch Ride -09
Efter en lång familjesöndag kan man summera lördagens äventyr. Ett lätt ömmande högerknä och läpp + framtand. Det var min OTB strax före Dommarudden där framhjulet fastnade mellan två plankor efter en bro och jag landade med hjälm och mun först. Knät slog jag nog i styret på vägen runt. Jag fick ta i allt jag kunde for att få loss cykeln från plankfällan. I övrigt mår jag inte så tokigt bortsett från en allmän trötthet i kroppen ;-)

Jag vet varför Road_Runner hade extra bråttom i år. Han ville absolut inte ha Schture före sig p.g.a. den förhöjda risken att bli indragen i eventuella krascher :-)

Skogling skrev:
> Jag hade aldrig orkat genomföra loppet på den hojen. :o

Det hade du visst orkat, inga problem. Sen ger jag dig 3 minuter, 19.33 ringde jag min fru, man ska inte fara med osanningar :-)

Rippa skrev:
> Rajdens hjälte måste nog ändå vara Schture. Visserligen laggade han lite, men vem fan hade inte
> gjort det på en en GT Ruckus!!!

Håller tyvärr inte med. Ni kunde satt Schture på den finaste cykel som går att uppbringa och det hade inte hjälpt, han hade laggat ändå. Mera skogsträning är enda receptet. Måste minska antalet onödiga stopp, komma igång snabbare efter stopp, ibland var jag 20-30 meter efter, eller mer, när jag äntligen kom igång och tittade upp. Måste också våga köra lite snabbare där det går utför och inte är helstökigt.

Det enda jag kan klaga på/gnälla över är att jag inte kunde använda tyngre växlar på transporterna därför att framväxeln hade lagt av. På den längsta asfaltsbiten la jag i den tyngsta växeln som gick, där det började skrapa och låta, och trampade så fort att hela cykeln både hoppade och svajade och ändå tappade jag decimeter för decimeter. Jag provade att växla ner men då lät det så mycket att jag var rädd att något skulle gå sönder.

Det var synd att du inte sa något om skjuts Rippa. Jag kunde ju skjutsat dig, åtminstånde en bit, så hade du sluppit hammaren.

Klabbebabbe: Det var synd att vi tappade varandra vid Brottby. Tyckte det var en utmärkt idé att snabb stanna på macken och ringa dig, skönare att packa upp säcken inomhus och så gick det som det gick. Du hade ju lätt klarat resten om du inte hade varit själv.

Det märkliga är att jag redan ser fram emot nästa års runda :-)

En Turbo-Ruckus:

IMG_0227_ruckus.jpg ht=488

Senast redigerad av en moderator:
Happy Witch Ride -09
:-) Då är vi fler som är sugna vi kanske skall köra en retur redan iår :-)
Jag var tydligen den enda som körde hela sträckan med GPS så jag vidhåller att sträckan är 9,3 mil
Om ingen annan kan ta fram en gpx fil på sträckan som säger något annat.
så lever jag med tron att min GPS fungerar och att jag inte genade.

Happy Witch Ride -09
Tja, hrmm [host] kan man få lite betänketid :-)

Road_Runner skrev:
> :-) Då är vi fler som är sugna vi kanske skall
> köra en retur redan iår :-)

Happy Witch Ride -09
Ja det är så sant men just nu är jag cykellös, min käre far är på besök, flera middagar inplanerade, så den långa helgen går åt. Hoppas få tid till ett par kortrundor på väg eller i skogen. Oj oj vad många ursäkter jag lyckades hitta :-)

Road_Runner skrev:
> Schture det är ju långhelg nästa helg HWR
> ver2.0

Happy Witch Ride -09
Kul med lite bilder. Filmen upptäckte jag först idag, fattade inte vad Skogling menade :-)

Mickelino skrev:
> Ja, då kommer lite bilder från starten, tyvärr
> lämnar kameran o fotografen en del övrigt att
> önska, men håll tillgod ändå..

Happy Witch Ride -09
Mycket bra fråga JLarsson!

Ärligt svar. Jag hade aldrig startat med en helful-SS-lösning.

Efter ditt inlägg och Skoglings +1 skönk förhoppningar/ambitioner med 50% i ett nafs. Hade, A) killarna i butiken kunnat fixa en fungerande SS-lösning, och B) en lyckad provtur, fallit väl ut hade jag förhoppningar om att kunna köra till Domarudden själv och sedan meddela mig att allt var ok. Sen beroende på tiden kanske jag provat en deletapp till.

Som fredagen utvecklades, att lill-schture blev sjuk, hade jag lämnat återbud på kvällen p.g.a att jag inte skulle hunnit med B), en provtur.

JLarsson skrev:
> Hur hade det gått med ful-SS tror du Schture?

Happy Witch Ride -09
Ah det gör du visst det, luras inte nu ;-)

citat:

> Jag vill inte skrämma bort dig men att köra Witchen på en helt oprövad fulhoj är bara dumt.

Skogling skrev:
> Jag fattar ingenting. :)

Happy Witch Ride -09
Är det bara jag som varit konstant hungrig sedan i lördags?

Mina kollegor börjar bli sura för att jag rensar fruktkorgen varje dag och kastar trånande blickar på deras lunchlådor.

Happy Witch Ride -09
Jag botade min hunger redan på måndagen genom att äta mig medvetslös på gris och aioli.

Vilka fina bilder Skogling! Jag ser äcklig ut. :)

Happy Witch Ride -09
Var också hungrig söndag och måndag. Botades med jätteportioner raclette (sön) och pasta (mån). Sen la jag locket på genom att ta 5 bakelser till morgonfikat på jobbet igår, sen dess är all hunger som bortblåst :-)

Happy Witch Ride -09
Skogling 3ggr är ingen gång :-)
Du måste med, glömmer aldrig första året jag var med så sjukt trött som jag var i Vallentuna har jag nog aldrig varit på en MTB förut :-)
Nu har du ju en ny MTB som aldrig har åkt witchriden :-)

Happy Witch Ride -09
Vi får se nästa år...

Jo 07 var du helt trött. Du åt upp mina nötter i Angarn.(Inte "dom" nötterna utan nötterna jag hade i en påse... fan vad konstigt det blev nu) Det har gått bättre senare år. Otroligt bra kört i år. :)

Om jag är med nästa år så skall jag ge fan i att slå knät i styret efter 1500 m. :o

Senast ändrad:
Happy Witch Ride -09
Skogling skrev:

> Om jag är med nästa år så skall jag ge fan i
> att slå knät i styret efter 1500 m. :o

Knäskydd o Big Betty - gorilla style ;)

Happy Witch Ride -09
Har aldrig smakat godare nötter än dom som du halade fram vid angarn :-)
Tackar jo det rullade ganska lätt iår (jämfört med 07)

Fördelen med den mänskliga hjärnan den har en bra förmåga att förtränga jobbiga/tråkiga delar. så om ett år står vi nog där igen :-)

Happy Witch Ride -09
+1.

Road_Runner skrev:
> Fördelen med den mänskliga hjärnan den har en
> bra förmåga att förtränga jobbiga/tråkiga
> delar. så om ett år står vi nog där igen :-)

Sen är det ju alltid gott med välhängda nötter som skogsmörats ett par mil :-)

Happy Witch Ride -09
Rippa skrev:
> > > sista halvmilen.
> > > Skogling drog upp ett furiöst asfaltstempo
> > Det här förstår jag inte riktigt.., det är
> > väl ingen asfalt i Rinkebyskogen? ;)
> >
> Njae.. nånstans i trakterna kring Rösjön så
> drog vi ut på danderydsvägen/edsbergsvägen
> istället. Vi hade kört en del vilse i skogen i
> morkret innan så det blev lite pressat tidsschema
> för de som hade väntande familjer och färdiga
> middagar hemma. Skönt att avsluta med 5 km TT
> lopp och blodsmak i munnen. Fick nästan tinnitus
> av BigBetty's ylande mot asfalten.

Sweet memories. Man var ju "uppvärmd" i påkarna efter den rundan. ;)

Tillbaka
Topp