HappyMTB och HappyLVG

BigC.se

Medlem
HappyMTB och HappyLVG
Nu kanske jag rör upp en massa känslor här, men jag gillade gamla Happymtb (även om det var jobbigare att säga) som passade mig och mina intressen bättre. Även om jag cyklar en del landsväg på ett gammalt vintage-ök så är mitt intresse till 90% MTB. Jag tycker det är grymt att det finns så många som är så engagerade i cykling överhuvudtaget, om det så är MTB, lvg, pendling, låd- ligg- och vikcyklar, men när hälften av trådarna handlar om tubdäck, kadensmätare, Di2 och balansvikter på dischjul så har jag märkt att mitt intresse för happy som helhet har svalnat.
Mitt stilla önskan är alltså att dela upp happyride i ett MTB-forum och ett LVG-forum. Är jag den enda som tänker så?

HappyMTB och HappyLVG
Det är nog bara loggan och namnet som ändrats, trådarnas inriktning är blandad som det alltid varit.
Snart handlar alla trådar om lampor eller trainers :-)

HappyMTB och HappyLVG
Bra tråd, bra bete :-)

hugger.jpg

HappyMTB och HappyLVG
Alltså även gamla Happy hade ju sin beskärda del lvg-trådar, och det hade jag inget emot, men jag tänker mest att det känns smidigare att dela upp disciplinerna för att få mer aktiva diskussioner. Känns som mycket intressant drunknar i sånt som inte är intressant för endera sidan. Och OT-trådar är alltid välkomna!

HappyMTB och HappyLVG
marr sa:
Henrik_E sa:
marr sa:
Men var ska vi då diskutera kabinväskor? Happybag?
Sjukt jobbigt med folk som vill diskutera ryggsäckar när man bara är intresserad av kabinväskor.

Just fan ja. Happycabinbag

Ja fy faaan för sånt tramsande.
Kan vi dela upp forumet i en del för kabinväskor för ryggen och en för kabinväskor med hjul samt en för traditionella kabinväskor med handtag.

HappyMTB och HappyLVG
heklamama sa:
marr sa:
Henrik_E sa:
marr sa:
Men var ska vi då diskutera kabinväskor? Happybag?
Sjukt jobbigt med folk som vill diskutera ryggsäckar när man bara är intresserad av kabinväskor.

Just fan ja. Happycabinbag

Ja fy faaan för sånt tramsande.
Kan vi dela upp forumet i en del för kabinväskor för ryggen och en för kabinväskor med hjul samt en för traditionella kabinväskor med handtag.

Kanske ett separat forum för karriärräddningar?

HappyMTB och HappyLVG
Jenny W sa:
En fredagstråd. Kul.

Skriver upp chips på inköpslistan.

Vilken smak?
Jag föredrar HappyVickning och HappyHolidayDipp alternativt HappyGrill och i undantagsfall HappySourcreme. Men en påse HappyOstbågar vid sidan av är obligatoriskt. Och ett par kalla HappyIPA.
Synd att det inte är fredag förrän i morgon.

HappyMTB och HappyLVG
CX då? Var får man prata det? Är det bredden på däcken som avgör eller är det mönstret? Eller är det formen på styret som avgör vilket forum? Pendlartråden, var ska den ligga? Det är ju jätteblandat vilka cyklar som används på vägen till jobbet. Vi måste nog ha ett pendlarforum oxå.

HappyMTB och HappyLVG
MarcusS sa:
CX då? Var får man prata det? Är det bredden på däcken som avgör eller är det mönstret? Eller är det formen på styret som avgör vilket forum? Pendlartråden, var ska den ligga? Det är ju jätteblandat vilka cyklar som används på vägen till jobbet. Vi måste nog ha ett pendlarforum oxå.

Tja, jag tycker ju inte att någon fråga är tabu i någon del alls, annars skulle man ju inte kunna starta trolltrådar...
Lite mer seriöst är dock att ha t.ex. en mtb-del, en lvg-del, en pendlardel, en lådcykel-del osv allteftersom det finns nog intresse. På en hel del forum så finns det separata OT-sektioner som ofta är de mest välbesökta :)

Jag vet att detta har varit uppe förut dock, så jag förväntar mig ingen större förändring, det här är fortfarande den bästa samlade källan av kunskap och skratt på nätet och det enda forumet jag besöker regelbundet. (F5-F5-F5...)

HappyMTB och HappyLVG
Ny lösning, nu lobbar vi inte bara för kategorier på forumet, utan även för att få in forumet i en kategori...

Pendlarstråden till Happycommute...
Lyktstolpe till Happytroll
Bengt-Re till e-Happymtb
...

HappyMTB och HappyLVG
BigC.se sa:
Alltså även gamla Happy hade ju sin beskärda del lvg-trådar, och det hade jag inget emot, men jag tänker mest att det känns smidigare att dela upp disciplinerna för att få mer aktiva diskussioner. Känns som mycket intressant drunknar i sånt som inte är intressant för endera sidan. Och OT-trådar är alltid välkomna!

Ja, var är alla aktiva diskussioner?

Sen tror jag att ett rent MTB-forum hade blivit ganska dött. Hur många fler varv kan MTB-mupparna egentligen dra diskussionerna om vilket däck, vilket tryck och vilken gucka? Och dessutom allt det bara för att cykla lite i skogen.

HappyMTB och HappyLVG
me.I.am sa:
BigC.se sa:

Ja, var är alla aktiva diskussioner?

Sen tror jag att ett rent MTB-forum hade blivit ganska dött. Hur många fler varv kan MTB-mupparna egentligen dra diskussionerna om vilket däck, vilket tryck och vilken gucka? Och dessutom allt det bara för att cykla lite i skogen.

troll.jpg

HappyMTB och HappyLVG
#OT #BigC #Fredagstråd #Troll #mataintetrollen #Mtb #lvg #pendling #Däckavtagare(gällerintealiide) #kabinväskamedhjul #kabinryggsäck #Di2 #etap #FSA #stravahets #flowride #Problemsolved

HappyMTB och HappyLVG
Rattnalle sa:
Stewe sa:
Det är nog bara loggan och namnet som ändrats, trådarnas inriktning är blandad som det alltid varit.
Snart handlar alla trådar om lampor eller trainers :-)
Typ så. Det enda som försvunnit är 42Hz "OT" inlägg i alla lvg-trådar :-)

Ja, blev nästan arbetslös i ett enda slag! Tur det finns muppar som fortfarande inte fattar vad som är off-topic!
Det var bättre förr! ;)

HappyMTB och HappyLVG
I vilket forum ska lika som bär tråden ligga?

Happypendlarcxmedskärmarochdubbdäckochbyttstyrlinda?

Bilagor

• bachologo.jpg
    bachologo.jpg
    48.9 KB · Besök: 35
  • hugger.jpg
    hugger.jpg
    15.6 KB · Besök: 35
HappyMTB och HappyLVG
Masjevel sa:
Mini_me sa:
Fast alla vet att LVG är en förutsättning för att få bra fart i skogen. ;)

Forumfördelning är för bakåtsträvare :)

Aj fan, är det därför jag har varit så kass i skogen i år... Funkar CX för att få mer fart i skogen?

Självklart , CX är nästan optimalt på alla sätt. Ett helt eget forum för CX vore på sin plats.

HappyMTB och HappyLVG
BigC.se sa:
Mitt stilla önskan är alltså att dela upp happyride i ett MTB-forum och ett LVG-forum. Är jag den enda som tänker så?

Ja! Du är den enda. Så sträck på dig och känn dig speciell, unik, utvald och allt det där.

Själv så är min stilla önskning att man datummärker trådar, så att men inte svarar TS att han ska köpa en 29" FS istället för en 26" HT på frågan som ställdes 2005. :p

HappyMTB och HappyLVG
JockeP sa:
Jenny W sa:
En fredagstråd. Kul.

Skriver upp chips på inköpslistan.

Vilken smak?
Jag föredrar HappyVickning och HappyHolidayDipp alternativt HappyGrill och i undantagsfall HappySourcreme. Men en påse HappyOstbågar vid sidan av är obligatoriskt. Och ett par kalla HappyIPA.
Synd att det inte är fredag förrän i morgon.

Jag tror att det blir HappyGrill + HappyIPA.
Du kan vara lugn. Låt den gro bara. Tråden kommer att vara lagom mogen imorn eftermiddag.

HappyMTB och HappyLVG
Neeej, inte HappyIPA! Blä! Vill jag ha grapefruktsmak i munnen så äter jag grapefrukt. Mycket bättre. Så kan man dricka riktig öl när man dricker öl.

HappyMTB och HappyLVG
Sen tycker jag att det är lite diskriminerande att det endast är Happy-trådar. Vi som inte är så himla glada jämnt, men ändå cyklar har liksom ingen naturlig samlingsplats som det är nu.

Tillbaka
Topp