Happyride i Finland

Happyride i Finland
Inget sällskap så jag gav mig ut själv - inte lätt för en svenne-farbror att hitta skogskompisar i muminland. Enda vännen på stigen var idag Hans Dampf, han fick slita, det var blött, rotigt och hala hällar... Hans svek inte ;-)
Är efter dagens tur övertygad om att jag för 99% av alla situationer klarar mig med singelklinga 32T - kommer snart.
Turen nedan tog drygt 2 timmar, om det varit torrt och med sällskap som pushar på kanske man kör på 1h45m utan stopp.
Om det är någon som är sugen att hänga på en liknande tur en annan helg är det bara att höra av sig.
Juvan10maj.png

Happyride i Finland
DeermarK skrev:
-------------------------------------------------------
> Inget sällskap så jag gav mig ut själv - inte
> lätt för en svenne-farbror att hitta
> skogskompisar i muminland...
>

Du är för långt österut. I Egentliga Finland skulle det nog vara lättare.

Happyride i Finland
Säkert så. Nu är det inte så illa som det kanske låter, kör med mtbcf en gång i veckan - men ingen svensktalande har varit med där när jag varit där ännu. Hur som, inbjudan står kvar om det är någon i huvudstadsregionen som känner för att hänga på någon helg eller kväll nu i vår/sommar. Det finns fina möjligheter att knåpa ihop en mer XC orienterad runda i norra Espoo också, Juvan-Serena-Luuk-Nuksio-Oitan-Niipperi t.ex.

Happyride i Finland
Efter en riktigt go tur med en annan exilsvenne här i huvudstadsregionen tidigare idag tänkte jag att det är dags att se om det finns några nya eller gamla happyiter som kanske vill hänga på oss någon dag. Hör av er i så fall!

Happyride i Finland
Jag trodde det inte var någon vidare cykling i Noux (Nuuksio)? Typ grusade stigar och totalförbud mot att cykla i terrängen?
Själv vågar jag mig nog inte ut på cykeln i det här vädret :S
Förresten, varför använder alla bara finska ortnamn när de svenska är så fina, och rätt ofta även de ursprungliga? Det låter konstigt, hälsar en born and raised finlandssvensk.
Tack o gonatt

Happyride i Finland
God morgon! Håller med, Noux har kanske inte den bästa utmanande stigcyklingen men om man är sugen på lite lugn XC i fikatempo kan det vara riktigt trevligt. Rätt klädd och med sällskap så kan det vara riktigt kul trots kylan. Igår körde vi en runda i centralparken på drygt en timma.

Tillbaka
Topp