Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Såja, ännu en skojsig cykeldag till ända. "Pumpbanan" var en trevlig överraskning, får nog öva lite mer bara för att klara av att pumpa mig runt på den :). Några bilder togs under dagen.
Klassisk vy.
Efter lite stigfinnande kom vi ner till stenbrottet där några var mer hungriga efter spänning i tillvaron än andra. Vad jag vet kom alla därifrån med livet i behåll.
Då det fortfarande kliade i Gerrys o mina cykelben styrde vi söderut längs med leden motsols. Efter påfyllning av vatten vid Eriksberg trampade vi vidare genom öde betesmarker.
Ahh!
Vi har det rätt bra va?
Oxelbacken, en pärla. Teorierna flödade om huruvida konstruktionen en bit därifrån var en strandad brygga eller en förkrympt dansbana.
Som sann svetto så hade jag inte med nån kamera men jag fick en teckning av min dotter Sofia, 4 år, som jag tycker sammanfattar läget efter helgen./J :)
*Garv!* Den där hunden i förarsätet ser lite skyldig ut, för vad vet jag inte, buskörning? =)
Undrar hur många som kan stå ute på spetsen på stenen innan den börjar vicka? ;)
Såg ju klart mer crazy ut från kameravinkeln än när man stod där på stenen.
Treviga bilder....mera bilder? Jag vill se bilder från när Kiwi studsade ner i branten, blev det något resultat av fotograferna som siktade med kameran vid det tillfället?
42Hz skrev:
-------------------------------------------------------
> Det var för jäkla fint väder!
>
> Verkar som det går att ta bilder lite
> smådragen.. ;)
>
> JoMenSåAtt lattjar med fiskögat:
>
>
> Men nu skall jag sova...
the_TnT skrev:
> Har Kiwis vurpa på film. :)
>
> Har kommit en tredjedel i redigerandet,
> fortsätter imorgon.
Synd! Hultsfred imorgon... kanske vi kan få ett smakprov till??? vet att alla är så nyfikna :-)
Här kommer några gomretare för er som inte fått nog av kullen.
Eknor
Vindskyddsbacken bjöd på dammrök och jämfört med ett normalår ett underskott av marksyningar.
Nåväl någon form av underhållning kom förväntansfulla åskådare tillgodo.
Det är inte bara cyklister som kan uppleva problem med bakpartiet. Här sågs en krabat som kliade och kliade utan hjälp av överprissatta apoteksprodukter.
Du där ge hit kameran tog du nyss kort på mig!!??
Här gjordes en spännande upptäckt. Ett genomsvettat cykelplagg i lycra hängde på lampskärmen. Cykelstället var helt oförstört men lampskärmen gick att forma efter behag.
Den obligatoriska bilden från utsikten på kullen hänför.
Tjällossning sadelmuff av.
Efter ca 1,3 mils färd är det tajm för en stunds lekande, Tnt visar vägen.
He he secret spot. Närå det är ca 200 m söderut på asfaltsvägen som vi korsar alldeles i inledningen av ett motursvarv. Ovanför "säteriet" där det finns kafé och lite ditt o datt verksamhet.
Hej
cactuz: "..ska det inte bli en tur mot slutet av sommaren då alla som inte var med denna gången kan vara med?"
Kanske att man skulle satsa på en Happy KK Early Autumn Ride nån gång i september. Leran som bildas i höstregnen skiljer ut riktiga cyklister från fjollorna... Riktig pannlampetur i riktigt mörker kan sannolikt också erbjudas. Cykling bland höstfärgerna på Kullen har bjudit på några av mitt cyklistlivs highlights.
Men om "alla som inte var med denna gången" kommer blir det tufft att hitta boende - Hur många Happyiter finns det?
Kanske 19-21/9?? Finns det någon som har koll på om Campingen fortfarande är öppen då? Vandrarhemmet finns som alternativ men då blir det lite omständligare att rigga logistiken.
Jag arrangerar bara junicyklingar på kullen, så det där lämnar jag åt er andra. :)
Tack för berömmen för filmen också, gör det värt jobbet. Filmen ligger på YouTube nu men de håller på med sin underliga efterbearbetning så jag törs inte länka in den än.
the_TnT skrev:
> 117 MB för de som vill "tjuvkika":
> http://tnt.happymtb.org/film/2008/080607-08 Kinn
> ekulle.wmv
>
> Kommer på YouTube imorgon.
Mäktigt! Det gav ju en viss tillbakalängtan, milt utryckt..!
Känner mej lite förförfördelad att bara ha 3,5 mil till kullen hemifrån, men å andra sidan är ju halva upplevelsen hela upplägget med folket runt omkring.
Vad sägs om en skolstartstur i andra halvan av augusti? :)
Om någon är sugen under hösten eller kanske en vintertur....och campingen är körd, så kanske jag kan ordna bra övernattningsmöjligheter, dock av det lite primitivare "sova-i-klunga-på-luftmadrass-stuket". Dock finns kök, samlingslokal, 4 st dusch och bastu att tillgå.
Vintertur har jag varit sugen på länge. Vandrarhemmet på Falkängen har en "familjelägenhet" man kan hyra för ganska små pengar under lågsäsong. Funkis.