Happyride Norrköping 12:e sept

Tänkte kolla intresset för att göra en gemensam mtb-tur i Norrköping den 12:september med start vid parkeringen vid lillsjön kl 10:00. Förra året gjordes en sådan tur som jag tyckte blev mycket lyckad! Även i år tänkte jag att en fika vid sörsjön skulle sitta fint!

Så här körde vi förra året:
namnls.JPG ht=548

Så här kul hade vi då: http://happymtb.org/forum/read.php/1/971187/page=1

Ja, det funkar ju att köra samma runda. Hade själv inte funderat så mycket på det än. Annars har jag en runda på ca 3,6 mil med delar av loop 1 & 3 från Kolmårdsbiken.

Fredrik_s666 skrev:
-------------------------------------------------------
> Ja, det funkar ju att köra samma runda. Hade
> själv inte funderat så mycket på det än.
> Annars har jag en runda på ca 3,6 mil med delar
> av loop 1 & 3 från Kolmårdsbiken.

Vi får snacka i hop oss... Har du ngn karta på din runda?

Kul att intresset för en gemensam tur finns även i år!

Så här ser startlistan ut i dagsläget:

undertecknad
ambientzz
desmo
xc-mankan
Enis
elna
thowre

Ska försöka snida ihop en karta över mitt förslag på tur. Annars var förra årets tur bra med mycket stig som jag gillar!

Uppdaterad startlista:

undertecknad
ambientzz
desmo
xc-mankan
Enis
elna
thowre
danne f
pp

ambientzz: Förra årets runda har jag för mej var 3-4 mil om jag inte minns fel. Vi kör i lugnt tempo så det går att snacka. Sen brukar det ju grupperas lite i olika hastigheter. Man får ju ha uppsamlingsstopp också.

Det går bra för mig i alla fall. Skapligt med mil så jag kör kanske Finnmarksturen i helgen.
Är det på delar av Kolmårdsbiken vi ska cykla eller?

Ludenben skrev:
> Boka Söndag 4/10 oxå!!
> Då är det xc-Mankan som håller i trådarna!
> =====>

Shit! måste blivit ngt fel på ck.se. Det där var en gammal tur...

12:e sept gäller!

Uppdaterad startlista:

undertecknad
ambientzz
desmo
xc-mankan
Enis
elna
thowre
danne f
pp
DS

Karta på förslag till tur kommer under veckan! Måste komma underfund men kartprogrammet Kartex ;-)

Måste lägga in en varning om att jag kanske uteblir.. det var tydligen tid för kräftskivor. Men inget bestämt ännu. Se mig som osäker.

Så här kan kanske turen se ut den 12:e!
Den är snarlik förra årets tur med lite justeringar ;-)
Ca 25 km till fikastopp vid sörsjöns fritidsområde och sedan ca 15 km tillbaka till parkeringen där vi startade vid lillsjön. Som det framgår av kartan är det mestadels stig i varierad svårhetsgrad.

Bilagor

• Happy.JPG
    Happy.JPG
    174.6 KB · Besök: 55
Fredrik_s666 skrev:
> Är det den här stigen du menar Mankan??

Den stigen körde jag för ett par veckor sedan och då var den fullt åkbar. Den var defintivt inte sämre än stigen från Ämtetorp till Stocksjön även om den var lite påverkad av "skogsbruket".

Hur är det med stigen som går från Getsjötorpsvägen och norrut? Jag försökte åka den söder ifrån men hamnade i en plantering och fick ta mig ut till Getsjötorpsvägen på något som kan ha varit en stig för länge sedan.

Glömde lägga dit det viktigaste på kartan...Fikapausen! Sen start/mål och vilken riktning vi kör!

Ytterligare 2 åkare har anslutit! :-)

Uppdaterad startlista 2/9:

undertecknad
ambientzz
desmo (kanske)
xc-mankan
Enis
elna
thowre
danne f
pp
DS
ason
HåkanL

Bilagor

• Happyride 12 sept.JPG
    Happyride 12 sept.JPG
    167.9 KB · Besök: 65
xc-mankan skrev:
>
>
> ason, vilken menar du?

Om du tittar på Fredriks karta så är det där man viker av från Getsjötorpsvägen och kör norrut mot Gölmossarna.

Stigen som börjar vid Nybygget ni tänkt köra är också påverkad av skogsavverkning. Körde där för några veckor sedan och då hade de precis börjat avverka där stigen ansluter till nästa stig (innan backen ner mor grusvägen). De hade då blockerat stigen totalt med fällda träd + kört sönder den helt sådär 50-100 meter. Med lite flyt så blev det inte mer än så, men jag vet inte hur långt de tänker fortsätta.

Stigen som XC-Mankan skriver om var sist jag körde cykelbar från Getsjötorpvägen ca 500 meter. Sedan försvinner den bara. Helt bortskövlad. Så jag svor, gav upp och vände där. Riktigt trist då den var en favorit.

Men om ni skippar den och kör vänster vid Stocksjöns västra spets istället, så finns det en hyfsad grusväg som ansluter till sträckningen enligt kartan. Om de nu inte skövlat bort den också...

Verkar som de avverkar efter vilka stigar som ännu är orörda på Kolmårdsbikebanan. :-(
Första stigen vid Getsjön är också "förstörd" i början (om man kör som banan går). Gick dock att ta sig fram sist...

Det är helt sjukt vad skogsmaskinerna har förstört den senaste tiden! Måste de köra MITT på stigarna när de alla gånger kan köra bredvid! Samma sak med fällda träd...måste de placera dem MITT på stigen! Suck... ar tänkt att stanna och fråga dem vid ett flertal tillfällen men då får man väl en utskällning att de bara gör sitt jobb eller nått!!...

HojHoj!
Jag tycker ni ska förlänga och köra höger vid S:t Olai Scoutstuga.........då har ni ju blivit pigga
efter kaffe pausen........;-)
Som avslutning kör ni "backtempo" uppför Jakobsdalsbacken!!!!!!!!
Lycka till!

Den backen är ju sjuuukt jobbig. Dessutom har nog kaffet runnit ut ur kroppen när det är dags för den backen. Hursomhelst,jag hänger med. Vi ses!

Fast Fred skrev:
> Stigen som börjar vid Nybygget ni tänkt köra
> är också påverkad av skogsavverkning. Körde
> där för några veckor sedan och då hade de
> precis börjat avverka där stigen ansluter till
> nästa stig (innan backen ner mor grusvägen). De
> hade då blockerat stigen totalt med fällda träd
> + kört sönder den helt sådär 50-100 meter. Med
> lite flyt så blev det inte mer än så, men jag
> vet inte hur långt de tänker fortsätta.

Jag var ute och körde stigen idag och den var helt OK. Det blev nog inte värre än dom där 50-100 meterna. Om dom nu inte ger sig på den i veckan...

>
> Stigen som XC-Mankan skriver om var sist jag
> körde cykelbar från Getsjötorpvägen ca 500
> meter. Sedan försvinner den bara. Helt
> bortskövlad. Så jag svor, gav upp och vände
> där. Riktigt trist då den var en favorit.

Körde även denna idag. Inga problem att ta sig fram förutom ett par vattenhål ungerfär halvvägs.

>
> Men om ni skippar den och kör vänster vid
> Stocksjöns västra spets istället, så finns det
> en hyfsad grusväg som ansluter till sträckningen
> enligt kartan. Om de nu inte skövlat bort den
> också...

Den fanns kvar idag på förmiddagen ivarje fall ;).

Ska se om jag inte kan haka på en liten bit...
...måste fixa med barnkalas också.

Finns jag inte på parkeringen 10:00, så vänta inte på mig.

Tillbaka
Topp