Stigen som börjar vid Nybygget ni tänkt köra är också påverkad av skogsavverkning. Körde där för några veckor sedan och då hade de precis börjat avverka där stigen ansluter till nästa stig (innan backen ner mor grusvägen). De hade då blockerat stigen totalt med fällda träd + kört sönder den helt sådär 50-100 meter. Med lite flyt så blev det inte mer än så, men jag vet inte hur långt de tänker fortsätta.
Stigen som XC-Mankan skriver om var sist jag körde cykelbar från Getsjötorpvägen ca 500 meter. Sedan försvinner den bara. Helt bortskövlad. Så jag svor, gav upp och vände där. Riktigt trist då den var en favorit.
Men om ni skippar den och kör vänster vid Stocksjöns västra spets istället, så finns det en hyfsad grusväg som ansluter till sträckningen enligt kartan. Om de nu inte skövlat bort den också...
Verkar som de avverkar efter vilka stigar som ännu är orörda på Kolmårdsbikebanan. :-(
Första stigen vid Getsjön är också "förstörd" i början (om man kör som banan går). Gick dock att ta sig fram sist...