Happyride Ockelbo 10:e maj

MTB_Johan

Ny medlem
Jag skapar en egen tråd för det här då det lätt försvinner i andra trådar.
Lördag 10:e Maj. Klockan 10.00 i Ockelbo.
Boka in det datumet, då blir det minst 4 timmars härlig cykling på underbara och mindre underbara stigar, och några grusvägssträckor.
Här finns lite bilder för er som inte sett dom tidigare. http://happymtb.org/forum/read.php/1/839492

Hoppas ni blir riktgt sugna på o hänga med, tänkte avsluta med korvgrillning i Rönnåsen för dom som hänger med hela turen runt, det finns möjlighet att hoppa av tidigare på flera ställen om man känner att det blir för långt. Jag ska försöka ordna så dom som vill duscha efteråt kan göra det i Ulvsta Friluftsgård, tror det kostar en 10:a. Ska även kolla om det går att öppna toan i Rönnåsen, gissar att det finns dom som kan behöva dit :)
Apropå korvgrillningen så tänkte jag att om alla som är med lägger 20 spänn så täcker det mina utgifter för korv, kaffe mm. Min Kattis har nästan utlovat nybakade bullar till den dagen.
Vi beöver inte släpa med nåt runt, jag har redan ordnat med markpersonal. Obligatoriskt gruppfoto kommer att knäppas före. Alla är välkomna att ta med kamera för att knäppa actionbilder, sånt är skoj. Vi måste ju ha en RR efteråt. Anmälan sker här i tråden, via inlägg på min blogg, mail, pm eller tel. samtal till mig. Senast torsdag 8:e maj. Mailadress och mobilnummer finns på min blogg under kontakt. Jag kommer att hålla uppdaterat här med vilka som kommer.
Nu har jag även fått min nya hoj, kika in på min blogg för bilder. Kom till Åbyvallen i Valbo den 7:e maj och kör Gästrikecupen så får ni se den eller kom till Ockelbo den 10:e, den som är riktigt snäll kanske får ta en liten provtur :)

/Johan

Här kan ni kika på lite bilder. http://happymtb.org/forum/read.php/1/839492
Vi samlas kl 10 vid Ulvsta Friluftsgård. Ska försöka ordna så det är öppet där för ombyte och dusch efteråt.

Anmälda hitllis är:

MTB_Johan
Joacim
Staffan Hagström
Jimmy Hammarlund
Fredrik168
Roger G
PPTG (Tomas)
Ola Persson
Anders Hallman
Sikkel (Ulf)
Adam7125
per.e

Ciao
Johan

Senast redigerad av en moderator:
Ni kan väl höra av er till mig här i tråden eller ringa mig på mobilen 0736508700 om ni inte hittar till Ulvsta så ska ni få vägbeskrivning redan nu. Ni som kommer på Gästrikecupen i Valbo kan få mer info där oxå. Kommer skriva en utförlig vägbeskrivning här om önskemål finns på det
Jag slänger in en bild på nya hojen till er som inte sett den redan :)

IMG_3834.JPG ht=544

/Johan

Najsig hoj.Själv kommer jag åka Giant Reign. AM hoj m.a.o så det kommer inte att gå så fort (iaf uppför),men det kommer väl fler som inte tänker åka svettotempo hoppas jag:)Har cyklat lite där förr men man får säkert lite nya stigtips i helgen.

Tänkte locka med att min Kattis har bakat kanelbullar idag. Dom måste jag nog hålla hårt i på lärdag, får spänna fast en kasse på camelbaken, så inte våran markpersonal(Stig) käkar upp alla innan vi hinner till Rönnåsen :D
Har uppdaterat deltagarlistan oxå, hoppas det blir några fler.

/Johan

Tjena. Jag måste avboka tyvär...Jag manikyrerade mitt högra långfinger med en motorsåg idag,så det blir ingen cykling på nå`n vecka:( Men jag ska dit och åka i sommar så är det bara.Lägger ut turen på den här tråden då kanske.Ha så j-la kul då allihop! (är bara lite sur på mej själv) :)

Jag kommer på lördag (har skickat PM till johan).

Jag har plats för 2 cyklister med cyklar om någon vill åka med från Gävle-Valbo.

/Ulf

Aj, klippa naglarna med motorsåg är inget en gammal skogshuggare skulle rekomendera.

Är själv förkyld så det blir åka soffa och kolla på Girot.

Ta ett extra varv i Rönnåsbacken åt mig.

PPTG skrev:
-------------------------------------------------------
> Vart ligger egentligen Ulvsta friluftsgård?
> Ulvsta hittar jag på Eniro, men inte
> friluftsgården.
>
> //Tomas

Ulvsta Friluftsgård ligger vid den svarta punkten på kartan, där strecket börjar i andra änden är vid kyrkan i Ockelbo, följ skyltning mot Rönnåsen.

Ulvsta.jpg ht=531

Johan

Här kommer lite bilder från Ockelbo.

Snack innan avfärd 11 tappra Cyklister. 100möh cirka

P5100178.jpg ht=300

Gruppen väntar in de långsammare mao mig.

P5100180.jpg ht=300

Uppe vid slalombacken i Rönnåsen. 280m har jag för mig

P5100183.jpg ht=300

Per.e crusar på grusvägen. ner till ca 150möh

P5100185.jpg ht=300

Kort paus ute i den sommarvackra skogen.

P5100186.jpg ht=300

Adam7125 suger i sig en Koff (den stod på bordet)

P5100190.jpg ht=300

Äntligen uppe på Häståsen , vi tog en lite längre paus. 292möh
P5100191.jpg ht=300

P5100192.jpg ht=300

P5100194.jpg ht=300

Åter på Rönnåsen efter ett jättekul downhill och en ny klättring.
Korvgrillning och kaffe med äkta hembakade bullar ,Tack Johans fru du är dagens favorit.
P5100195.jpg ht=300

Ja man får tacka för en utomordentligt anordnad tur, många tack till markpersonalen.

Lite trött i benen är man allt. Men ruskigt vilka fina stigar och backar, vädret var inte mycket att anmärka på heller.

//Tomas

Det var en skitkul tur det där, mycket roligare med lite folk än att köra ensam.
Lite tråkigt att jag körde sönder växelörat i slutet, tur att jag var på "hemmaplan" så jag fick hämtning hyffsat snabbt, ska dra in till stan och inhandla nytt imorgon ;)

Mycket cred till Johan och markpersonalen för en fin tur också!

//Jocke

Här kommer utlovade bilder från våran härliga tur i Ockelboskogarna i lördags. Jag kommer skriva lite mer senare när orken kommer tillbaks, jag har åkt på en förkylning så det är lite dåligt med kraft för tillfället.
Hoppas all är nöjda med dagen, det är jag i alla fall.

IMG_3863.JPG ht=544

IMG_3864.JPG ht=544

IMG_3865.JPG ht=544

IMG_3866.JPG ht=544

IMG_3867.JPG ht=544

IMG_3868.JPG ht=544

IMG_3869.JPG ht=544

IMG_3872.JPG ht=544

IMG_3873.JPG ht=544

IMG_3875.JPG ht=544

IMG_3876.JPG ht=544

IMG_3877.JPG ht=544

IMG_3878.JPG ht=544

IMG_3879.JPG ht=544

/Johan

Attans vad avundsjuk jag är på er som fick vara med i Lördags.Provade att hoja lite idag,men det funkar inte än att köra i skogen:-(

OjOj vilket elände, nästan lite tur i oturen att jag har blivit förkyld och slipper vara ute och härja i snön =)

MTB_Johan: Du har inte lusta att guida en tur inom de närmaste två veckorna?
Jag kan tänka mig allt ifrån en riktig långtur till en tvåtimmarstur.

Det vore kul att beta av fäljande sträckning på ett par etapper.
Kungsfors (Fäboleden?) till Finnäs fäbodar. Vidare in på Lenåsleden. Upp till Mårtensklack. Vidare till Brattfors-> Gästrikeleden till Rönnåsen-> Ett varv runt Rönnåsen-> Gästrikeleden till Jädraås->
Järdraås-> Kungsberget-> Kungsbetgert-> Kungsfors.

Någon som vet ifall det är cykelbart hela denna sträckningen?
Vilka delar bör undvikas?
/Peter

PeterA skrev:
-------------------------------------------------------
> MTB_Johan: Du har inte lusta att guida en tur inom
> de närmaste två veckorna?
> Jag kan tänka mig allt ifrån en riktig långtur
> till en tvåtimmarstur.
>
> Det vore kul att beta av fäljande sträckning på
> ett par etapper.
> Kungsfors (Fäboleden?) till Finnäs fäbodar.
> Vidare in på Lenåsleden. Upp till Mårtensklack.
> Vidare till Brattfors-> Gästrikeleden till
> Rönnåsen-> Ett varv runt Rönnåsen->
> Gästrikeleden till Jädraås->
> Järdraås-> Kungsberget-> Kungsbetgert->
> Kungsfors.
>
> Någon som vet ifall det är cykelbart hela denna
> sträckningen?
> Vilka delar bör undvikas?
> /Peter

Jag har nog tyvärr ingen tid över för en sån tur, jag har tränigen fullplanerad inför Mörksuggan och SM som går v. 29, ska försöka hitta så mycke toppform det går inför SM, sen är det massor med övertid på jobbet nu sista veckorna innan semestern och så är jag bortrest nästa helg.

/Johan

Synd. Turen borde vara 6 mil. Tänkte försöka köra så långt som möjligt på en en etapp och avbrtyta hyffsat nära en väg. (Och be att bli hämtad...).
Troligen gör jag ett försök någon av de närmaste dagarna.
Eftersom jag endast cyklat max 25% av sträckningen antar jag att det kommer att bli både positiva och negativa överraskningar på resterande sträckning. Tar med en kamera och dokumenterar bäde de +/- delarna.
/Peter

Tillbaka
Topp