happyride örebro.

happyride örebro.
Japp. nu är det dax. Om söndagens vädergudar inte bjuder på en massa regn och stormarna håller sig på andra sidan atlanten så kör vi.

Var? Ånnaboda så klart, vid parkeringen vid restaurangen.

När? 10.00

Hur? med glatt humör och lagom fart i några timmar.

happyride örebro.
Tänkte också köra en runda i Kilsbergen i helgen. Kanske dyker jag upp på Söndag 10.00. Pga dålig form (har varit sjuk + är nybörjare) kanske jag kör en kortare runda på egen hand...Men ni kanske kan rekommendera någon bra tur på plats, jag har med mig kartor...

happyride örebro.
Äh häng på du. Det kommer att bli rätt lugnt skulle jag tro. De som har överenergi kan vi skicka uppoch ner en extragång för backarna. Detta är inte en "flåsride" enbart för xc-svetton ( fast jag själv varit en sån i sju år)utan för alla. Alla som fixar att nöta cykelhäck i tre timmar i alla fall.

Ska nog kunna gissa på lite stigar åt dig på karta också kanske även om det sagts om mig att jag har sämre lokalsinne än en brödrost...

Vi ses.

happyride örebro.
Nu har dessutom SMHI ändrat sig om aviserat regn och hela söndagen ska vara befriad från det.

Jag kommer!

Kan lova lagom fart men glatt humör 10 på en söndag, det vet jag inte om jag pallar men grinigheten går f-h-vis över när dagen gryr. :)

happyride örebro.
Hadde nog ställd upp om jag hadde en hoj som hadde vore anpassad till syftet, inte så kul och svettas runt på stigarna på en 20+ dh rigg..

Men återkommer när självklart när jag får ihop varberg Xc `n

Ha det så trevligt i skogen grabbar..

//sven

happyride örebro.
Hallå !!!

lite info bara kan vara mkt folk i Ånnaboda.

så här står det i NA.

Den idylliska miljön kring Ånnaboda kommer i dag och i morgon söndag att förvandlas till ett paradis för motorälskare. Ånnabodaloppet 20-års jubilerar och står värd för den sista deltävlingen i Back-SM.

Men det finns nog platts för några cyklister med :-)

happyride örebro.
Häpp.

Maasa fånar som kör upp för en backe. Ja ja vi får hålla oss åt andra hållet då. Hoppas bara att ingen får inspiration av tävlingen och kör "på egen hand" på andra grusvägar. Bäst att hålla öronen öppna på söndag.

Låter bra med vädret. Har inte hunnit titta så noga men dagens väder vill vi ju knappast ha.

happyride örebro.
Blev en bra tur idag, kunde ju varit lite torrare, men det var ju trevligt sällskap iallafall.
Dagens tur på pränt:
nnaboda2008-09-07.jpg ht=471

happyride örebro.
Ja nu är det ju så att när Tina drar i det hela så blir det inte så himla många pauser, varesig för foto eller andhämtning... :)

Av någon anledning stod vi dock stilla några minuter på toppen av Storstenshöjden:
(joakim_v var också med på rajden men var tvungen att sticka hemåt innan kameran hann fram!)

Jag tar inte ansvar för att 3/4 valde att tugga hemmagjord energikaka när kameran utlöste.
SANY2526.JPG ht=565

SANY2528.JPG ht=544

Eknors shorts nere till höger säger väl det mesta om vädret och underlaget. Blött och geggigt.
SANY2529.JPG ht=544

Det blev totalt 25 km avverkat på två timmar. Vi kryssade runt bland både Bergslagsled, mtb-banan och den gamla sm-banan. En dos av "best of Ånnaboda" kanske...

Kanon med en Happyride i Örebro (var det årets första?)!

happyride örebro.
Jag åkte med punktering sista biten visade det sig. Fick pumpa i och köra på så snabbt som möjligt till parkering för att undgå att få leda eller byta slang. Och jag orkade inte byta slang när jag var så nära Ånnaboda...

Tack för turen...

happyride örebro.
^^^ Kul att du hakade på Joakim! Kanske därför du "gick tungt" om du hade dåligt med luft!

Tar du med kameran på någon framtida tur för lite grymma mtb-action-foton?! :)

happyride örebro.
ginnfilt skrev:
-------------------------------------------------------

> Tar du med kameran på någon framtida tur för
> lite grymma mtb-action-foton?! :)

Vadå Mtb-action, kan det bli mer action än 4 cyklister står högst uppe på storstenshöjden ätandes hemmagjorda energikakor!

happyride örebro.
Visst var det kul. Fast jag måste komma igång med träningen igen. Värre kyckling har sällan skådats på de hala stigarna. Klart vi ska köra mer happyride. Förslag på datum?

happyride örebro.
focusforever skrev:
> Visst var det kul. Fast jag måste komma igång
> med träningen igen. Värre kyckling har sällan
> skådats på de hala stigarna. Klart vi ska köra
> mer happyride. Förslag på datum?

Vad sägs om nästa söndag den 14/9?

happyride örebro.
Att jag gick tungt beror nog på att min kondition inte är på topp, men det är ju därför man tränar, för att bli bättre. Punkteringen gav sig till känna först när jag kom ut på asfalten (det var lite svajigt i kurvorna).

happyride örebro.
focusforever skrev:
> Visst var det kul. Fast jag måste komma igång
> med träningen igen. Värre kyckling har sällan
> skådats på de hala stigarna. Klart vi ska köra
> mer happyride. Förslag på datum?

Vad finns det för roliga ställen att glädjerida på? Av praktiska skäl vore det fint med cykelavstånd* från stan men då kanske det bara är Marka som bjuder bra åkning?

Söndag morgon/fm tycker jag var en bra tid i alla fall, då får man lite kvar av dagen!

*) inom milen...

happyride örebro.
Söndagar är bra dagar. Ev kör jag en sväng redan nu på söndag...
I stället för att ses däruppe kan man köra från stan och via lite stigar och grusvägar ta sig bort. kortare tid i kuperad terräng men roligare än att bara köra vägen rakt på.

ses utanför olaus petri-kyrkan kl 10?

happyride örebro.
focusforever skrev:

> ses utanför olaus petri-kyrkan kl 10?

på söndag, Rad, jag är på med reservation för att jag kommer vara hyfsat bakis då det är kalas på lördag.

men jag bangar inte en liten Happyride
/albin

happyride örebro.
ginnfilt skrev:

> Tina, läste din blogg...
> Hur elak happyride skissar du på egentligen? 2
> mil till bergen, 2 mil där och 2 mil hem? Tar en
> del kraft och tid i anspråk? Jag har halkat efter
> lite med min elitträning... Närmare bestämt i
> 31 år.

Äh fasen lite motion har väl ingen dött av

happyride örebro.
Asså. Det ÄR inte två mil till bergen, (snarare 17km) å så tar vi lite skog på vägen å lite lättåkt banvall på hemvägen. Blir så bra så. Vi kör i fin fart, fotografitagningsfart. Om vi känner för det så bli det fika i Ånnaboda på mitten. Det är LUGNT. Kom an bara. Sist var det ju jag som var sist upp för backarna så jag fattar inte vad ni är nervösa för...

Att inte cykla är att gå för långt.

happyride örebro.
hmm Söndagens dielmma;

Happyride i Ånnaboda men Tina och company eller Fika hemma hos svärmor med tillhörande släkt.....

finns en viss risk för minuspoäng hos svärmor här

/albin

happyride örebro.
Jaha är det bara 17 km, men dåså, jag som trodde att det var två mil! :)

Jag är på, bara jag får gnälla innan och undertiden...

Men, hur nära passeras Mellringetrakten? Jag hakar gärna på där nånstans så slipper jag ta mig in till OP...

happyride örebro.
Måste tydligen få ihop mtb`n så ingen av er behöver åka sist ;)
Låter jätte trevligt, fast man är orolig för och dö på vägen då min kondis enbart är gjord för och åka fort nerför....

// sven

happyride örebro.
En happyride är ju ingen tävling!

man ska vara happy!, så det blir nog inget världsmästartempo

klart du ska hänga på MR hyde/Sven

/albin

happyride örebro.
Å vad jag hatar tekniken. MItt inlägg försvann just.

Jo altså vi tar oss via karlslundsstigarna till mellringe så om man vill kan man haka på vid Karlslund (motionscentralen). Det är svårt att säga precis när vi passerar mellringe men vi kommer på cykelbanan som går förbi golfbanan NÅN gång.

happyride örebro.
Jo, det är alltid tekniken... :D

Kan inte du rigga en turlinje då, om så bara för min skull, och säga Karlslunds MC kl 10.20 för påstigande åkare?

Senast redigerad av en moderator:
happyride örebro.
Vädret blir bättre och bättre!

Och Tina verkar taggad i sin blogg, vet inte om det är bra eller dåligt för undertecknad dock...

Var är alla Örebroare? Blir det bara jag och Albin på söndag? :)

PS. Jag hänger vid motionscentralen i Karlslund vid kl. 10.20.

Senast redigerad av en moderator:
happyride örebro.
Hade gärna hakat på, men på lördag är det först Norasjön runt, sedan inflyttningsfest i Karlstad på kvällen. Så jag kommer förmodligen inte ens vara körbar kl 10 på söndag...

happyride örebro.
Jag har inte ork för 6 mils-pass ännu. Jag kommer nog att ta bilen upp och köra en egen tur i Kilsbergen. Dessutom har jag begränsat med tid på söndag, måste vara hemma 12.30, min dotter fyller år...

happyride örebro.
Tack för en supertrevlig tur, även om jag tyvärr inte hade förhandlat till mej tillräckligt med tid för att hänga med hela vägen! Himla kul att se att det finns trevliga happyrides även i "Öret".
"Have no fear - Happy is here!" :-)

Försökte hitta stigen ner från grustaget där vi skildes åt, men den jag fann ledde tillbaka till grusvägen. Körde tillbaka samma väg och resten gick (lite ensamt på asfalten) utmärkt och vädret var ju grymt fint!

Hoppas ni fick en fin tur uppåt bergen oxå.
Jag hänger på en hel tur när jag får tillfälle!
/Per

happyride örebro.
Tack för turen indeed.

Kul att du hängde på Perra-G! Ser fram emot fler turer.

Det är inte utan av att men känner sig lite trött idag, det blev ju några mil igår(några extra för Tina inte kan läsa kartan).

jaja, upp med lite bilder nu, så ses vi imorn vid Karslund 1800

/albin

happyride örebro.
Ja nu skulle vi behövt Eknors GPS och kartpresentation över historiens längsta happyride(?).

Plankar Tinas beskrivning av trippen:

OP Kyrkan > Karslund (stigar) > Frösvidal > sandtagen > Blackstahyttan > förbi Ullaviklint > Klockhammarbacken (fy fan) > Blankhult (etapp 9 av Bergslagsleden) > Kilsbergsstugan (fortsatt etapp 9, vi vek av strax efter Stora dammsjön) > sandtagen igen > Uvberget > Ånnaboda > finstigen ner till Garphyttan > Banvallen > Karlslunds herrgård > hem.

Min trippmätare stannade på 6,5 mil och då hoppade jag på i Karlslund. Övriga lär ha landat närmare 7 mil. Liiiiiiiite för långt för min kapacitet och Banvallen gick på ren vilja i någon form av hallucinerande yrsel. Jag tror jag såg en pizzeria med ölrättigheter i en hägring nånstans längs de aldrig sinande raksträckorna. Helt slut.

Slänger upp lite bilder (de få suddiga bilder jag hann ta i farten) ikväll om orken och tiden finns.

Tillbaka
Topp