[HappyRide] Sandsjöbacka södra 22/9 18:45 med Mini RR

PeterA

Aktiv medlem
Ola och jag körde en lite senare kvällstur i södra Sandsjöbacka. Lägger ut en liten RR eftersom det troligen blir flera i framtiden.
Startade med en relativt ny och ovanlig stig samt körde en helt ny stig i närheten av Shellmacken vid E6.(Den var kanske ingen jättehöjdare)

Dagens tur gick lite i snackistempo. Ola körde på rätt bra och så stannade vi och snackade när jag kom ifatt. Jättetrevligt.
Vi såg en orm, ett gäng med får, några kor och en del stora fåglar (antagligen rovfåglar). Ola såg en räv.

Tackar för Olas goda initiativ och givetvis för sällskapet!

Så här körde vi:
Sandsjbackasyd20090922.jpg ht=672

det ser härligt ut! jag skulle gärna hänga med på en tur där nere nån gång. har dock ingen lampa, så jag håller mig till dagsljuset.

Fredrik

Det kommer bli några fina helgturer nere i Sandsjöbacka snart, var ett tag sen sist. Vi kör oftast från Shell Sandsjöbacka rastplats, 3-4 timmar på de finaste stigarna. Nu till helgen blir det dock Våffelturen i Paradiset... :-)

/Leo

Ja, det blev lite halvspontan kvällstur här i hemmastigar, lite lyx att slippa transport.

IMG_0613Large.jpg ht=544

Massa djur träffade vi idag, inga bilder på andra, men den här filuren träffade vi, snok är den nog och visar tungan till oss! Det var massa får och kossor som undrade oss i mörkret, leden går ju via betesmark.

IMG_0619Large.jpg ht=544

Peter på Sandsjöbackaleden efter One moss

IMG_0620Large.jpg ht=544

Ht med lite mindre växlar, rätt kul faktiskt

IMG_0621Large.jpg ht=725

Lite höstaktig i skogen...

IMG_0622Large.jpg ht=725

Peter kollar om det finns stig bakom dom där stora stenar som ligger vid röda slingan runt Sandsjön.

Kul med nya stigar som jag har inte provat innan, en var rätt ihopväxt, men man ska prova då och då...

Kommer säkert lite flera rundor för oss som bor här runt Mölndal/Lindome/Kungsbacka

Ola

Edit, vände en bild...

Senast redigerad av en moderator:
Sedärja. Ser nice ut! Funderade ett tag på att sticka ut med lampan, men det blev ett tråkpass i löpspåret istället... Nästa gång kanske.

Beppo: Vi bestämde rätt sent att vi skulle sticka ut. Nästa gång kommer Ola eller jag att lägga ut turen officiellt. Då kan du haka på.
/Peter

Tillbaka
Topp