happyride Säter

happyride Säter
MTB Gubben skrev:
-------------------------------------------------------
> Tack själv Kenth och Timo för alla härliga
> turer under 2015. Gott Nytt År på alla tokiga
> MTB:eare.
>
> /Steven

Ja du gubben och det kommer inte att bli sämre under 2016,

Vi startar i morgon och kör in året med en blandad tur på grus och stig.
Vi samlas bakom Apoteket kl: 10.00
Välkomna! / Timo & Kent

happyride Säter
Hej på er alla cykelentusiaster!
Det är lugnt på Happyride Säter nu och det är ju klart, det är ju för fa_ svinkallt ute.
Eller är det! beror på vart man befinner sig, he he.
Hur som helst, våren är snart här å då gäller det att vara i form, det tänker jag vara.
Så just nu befinner jag mig i Spanien för att hålla Häcken varm, eller hur Taisto! eller få lite mil i benen bara.
Ja men hur som helst kan ni kommentera mina inlägg på cykelsugen.swecarp.se
Å ha de så jä__a gött de går å ha i vintermörkret så ses vi snart på upploppet,"Magnus"

IMG_1181.JPG

happyride Säter
Dagens tur var kanske ingen Happyride i dess riktiga bemärkelse, men det var en Happy Ride i omgivningarna kring Säter så jag tänker att det kan passa med ett inlägg ändå. Om inte annat för att balansera Eddiemannens inlägg ovan, ser nämligen alldeles för varmt ut.

Dagens tur bjöd på det mesta, motvind, medvind, sidvind, sol, regn, snö, plogade vägar, ej plogade vägar, dåligt plogade vägar (sämre än de vägar som ej var plogade).

Trötta ben blev det också, vilket ju är det allra viktigaste!
DSC_1783_50.jpg

happyride Säter
IMG_1464.JPG
Hej!
Tänkte lägga in lite info bara.

Det gäller att ligga i nu med träningen för den 14/5 bär det av till Skövde och Billingeracet.
Licensen är klar och anmälan är betald och klar, likaså till Mellsta mtb marathon den 21/5

Hoppas det blir fler som hakar på, det är långloppscupen som närmar sig.

Så här ser det ut för tillfället.
Ha de alla mtb tokar

happyride Säter
I helgen kommer jag att ta med cykeln till Säter och prova era fina stigar. Vi har sett att det finns en led som går upp mot Bispbergs klack. Men jag hittar ingen karta på nätet. Finns det eller har någon möjligen en gpx-fil att dela med sig av? Jag tar gärna emot tips om det finns särskilt bra ställen att cykla på också!

happyride Säter
Hej! jag tror det är dåligt med kartor men om du har garmin så kan du söka dig in på Timomannen och granska, ladda ner våra turer. På Lördag är det ju långa lugnet, annars hade du fått en guidning men det finns nog kanske någon annan som ska ut. Vilken dag funderar du på?
Med vänlig hälsning,. Timo

happyride Säter
Jag kan verkligen rekommendera att hänga med gruppen vid tillfälle. Det dröjde alldeles för länge innan det passade för mig, fastän jag bor i Säter, men jag kommer definitivt göra om det. Ska bara bli frisk först...

Tillbaka
Topp