[Happyride] Växjö, Torsdagar 18.00

Jag kan bara varannan tisdag, dock ej i morgon. Ska vi kanske ena oss om en stående tid och rent av byta namn på tråden? I så fall syns vi kanske om ett par veckor.

Jbella; tack för tipsen. Jag körde en variant på mtb1.kml igår morse. Trevlig tur.
/R

Om jag blir frisk tar jag gärna en runda rubricerad tid. I så fall blir det mjukt tempo för mig eftersom det hostats en vecka.

Tänkte föreslå en annan tur..Start i fylleryd.. Nere vid kludden finns lite trevliga stigar som man kan köra efter tycke..

tur.png ht=725

Vi kan väl ses vid Preem macken.. den är ju lätt att hitta..

Edit: Vilka blir vi? RST, Lostsoul, Snoogans? Så vi vet vilka vi ska vänta in..

Senast redigerad av en moderator:
Nix, inte jag. (Så dags att säga det nu...) Men om jag är frisk på torsdag hänger jag gärna på ifall det blir en runda då. Bra initiativ med openstreetmap. Jag ska komplettera.

Jbella, tack för påpekandet av bra stigar i Fylleryd (borde verkligen fattat det själv...) Var bra att utgå ifrån trestuge spåret och sen ta vänster resp. höger från den stigen!

Jag och en till tänkte köra en runda kl 16.00. Kronobergsåsen och Hissö. Träff vid Residenset på Stortorget om det är någon mer som är sugen att hänga på.

// Johan B

Hej Hej! Nu när vädret börjat visa sig från sin goda sida så har jag varit ute och kört några rundor senaste veckan. och jag tycker mig möta flera cyklister ute på stigar och vägarna. och om det är någon som är lite mer sugen på xc-svetto cykling så hänger jag gärna på ibland. kan även tänka mig lite stigcykling om det vore så:)

Nu ska jag iaf ut och cykla en liten runda runt södra bergundasjön:)

//Alexander

Någon som är intresserad av att möta upp vid korsningen N Esplanaden/Linnégatan kl 19 ikväll? En tur runt Lövsjön, om ingen annan har något bättre förslag.

Jag skulle gärna köra.. men jag har lite problem med ett knä, plus att jag precis har flyttat så har lite för mycket att pyssla med (typ flyttstäda, kul!)...

// Johan B

Vad synd. Är det någon som kan lägga/ge förslag på någon teknisk utmanande runda i Växjö?
Kommer att köra BST 50km så vill träna lite teknik bland stenar och rötter.
Har semester 2 veckor nu så jag kan köra närsomhelst om någon är sugen.

Ikväll blir det sannolikt Växjö Runt för min del, men senare i veckan skulle jag kunna tänka mig Kronobergsåsen/Hissö eller Lövsjön runt, som båda innehåller rätt mycket rötter.

jbella skrev:
-------------------------------------------------------
> Om det är någon som är intresserad så jag jag
> lagt upp alla stigar jag känner till här:
> http://www.openstreetmap.org

Hur ser jag spåren i openstreetmap?
Är det någon som har testat stigarna vid Hoppet(Gårdsby) senaste tiden, jag tänkte cykla ut och kolla status på slingan därute.

Det är bara att surfa in på openstreetmap (stigar är grå streckade, grön streckade är lite mer preparerade stigar/gångvägar).

Vad inte var Hoppet ligger, men jag har kört lite vid det gamla mc-spåret.

I morgon bitti, kring kl 8, ämnar jag dra iväg på en runda. Antingen över Kvälleberg mot Gemla-hållet, eller Hissö/Kronoberg.

Väster. Säg rondellen Storgatan/Ulriksbergspromenaden kl 8. Eller föreslå annan plats. Jag är förändringsbar, men måste iväg tidigt i morgon pga andra åtaganden senare i morgon.

skulle kunna tänka mig en runda då. men kan inte säga något till 100% fören om ett par timmar när jag vet mer om kvällen.

(skriver här lite senare och säger hur det blir)

//Alexander

Tillbaka
Topp