[Happyride] Växjö, Torsdagar 18.00

hej! jag får be om ursäkt att jag inte hörde av mig. men mitt Internet började strula på eftermiddagen. sen begav jag mig ut med motorcykeln en runda och glömde helt enkelt bort att jag skulle ut och cykla. Men skulle gärna vilja hänga på någon annan gång.

förresten, vad för sorts terräng cykla ni i, är det mest stig eller grusväg?

mvh Alexander

Någon som ska ut på runda idag? Tänkte kanske dra till Sigfridsleden om ca: 2tim.
Undviker asfalt så mycket det går, cyklar helst kuperat/stökigt.

Några som cyklar nu längre, verkar dött här! Är sugen på en runda ikväll, ha rustat mig med lyse så jag kan när som.

Någon som vill guida?

Hej, jag är på tillfälligt hembesök nästa vecka och är sugen på mtb-cykling. Kan i stort sätt när som helst, med eller utan lys. Kan vi planera in en dag?

/Håkan

Blir tajt med 13 för min del, har föreläsning till 12. Men 14.00 funkar, var ska vi träffas, Shell Dalbo eller Preem vid Fagrabäcksrondellen?

Hittar lite risigt fortfarande, men tar GPS med mig!

Cyklar en runda imorn! Startar runt 13-14 vid fagrabäcksrondellen för att slippa regnet som ska komma runt 16!

Kan någon annan vid denna gruvliga tid så skicka ett PM till mig så ser jag det på mailen!

/Marcus

Blev en bra runda igår, hittade denna spången någon stans mellan VAISstugan och Högstorp. Den måste vara den farligaste och mest obehagliga spång någonsin klarade knappt gå upp för den hehe!
DSC00046.jpg ht=544
DSC00052.jpg ht=544
DSC00054.jpg ht=544

Du kan ju alltid lägga in dem på www.gpsies.com brukar spara mina rundor runt Åseda där
eller tala om dem och när på FB måndagsturen Växjö som fn är rätt stillsam

Senast redigerad av en moderator:
HenrikM skrev:
-------------------------------------------------------
> Någon som stigcyklar med pannlampa eller?

Det har väl hänt!

Hoppsansa vad snö det var... Men min obstinata inställning är att ge mig ut ändå, även om det kanske inte blir så långt som jag trodde innan. Vi är två som ska ut. Nån mer? Kl 19 i Ulriksbergsrondellen. Men posta ett svar så vi inte missar någon.

Någon som är sugen på lite vintercykling? Med eller utan lyse, utgångspunkt Växjö. Jag kan i stort sett när som helst hela veckan.

Nja, det kanske var lite optimistiskt. Halkade runt på grusvägar istället. Idag blev det ett par timmar på soltorkad (!) asfalt.

Såg en optimist vid 11-tiden vid brandstation idag och blev lite sugen, men visade sig vara för mjukt i snön och för rassligt med dubbar på asfalten. Kanske dags att sko om?

Tog ett varv runt S Bergundasjön både i lördags och idag. Det går utan dubbdäck, även om sånt underlättar. Skaren håller inte riktigt, så man får hålla sig till barmark eller där snön är nertrampad. Eller så får man ha bättre kondis än vad jag har...

Söndag kl 9.30 utanför Bike Brothers på Smedjegatan (vid smedjans kiosk). Ca 2-3 timmar mtb på grus, asfalt och stig. Välkomna!

Jag väntar mig en utförlig avhandling om det går att skogscykla utan dubb =)!

Körde klubbmästerskap i torsdags kväll i Enduro ute i Tunatorp och där hade jag inte tagit mig 1km utan dubbdäcken!

Hej,

Jag har jobbat lite på en karta med alla "stigar" jag brukar köra i Växjö trakten som jag tänkte dela med mig av.. Det är ganska mycket "work in progress" just nu, så ha lite tålamod.. Jag har gjort en gradering av stigarna (som man gärna får ha åsikter om).

Gröna stigar - Mer eller mindre grusväg.
Gula stigar - Lätt stig.
Blå stigar - Medelsvår stig.
Rosa stigar - Svår stig.
Grå stigar - Passar inte mountainbike.

Den grova, gröna och sträckade slingan är "Växjö Runt" spåret.

Kartan finns här: http://www.bellander.net/mtbmap.html
(Just nu går det inte att zooma ut eller in)

Mvh Johan

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp