Happyrides i Huddinge (omdöpt)

Är tillbaka från semestern och är gräsänkling. Kan hänga med nästan vilken dag so helst på eftermiddagen. Blir det något den här veckan?

evo skrev:
-------------------------------------------------------
> Är tillbaka från semestern och är
> gräsänkling. Kan hänga med nästan vilken dag
> so helst på eftermiddagen. Blir det något den
> här veckan?

Också tillbaka åtminstone från första delen, tänkte cykla lite i veckan. LVG, MTB el CX spelar mindre roll.

Försöker också komma om vädret innehåller.
Vi har dock en middagsgäst (till min fru) så jag vet inte exakt när jag kommer loss.
Är jag inte där 19.45 så vänta inte.

evo skrev:
> Kommer! Med reservation för regn. Regnar det
> ställer jag nog in.

Samma här, loggar in vid 19:15 så får vi se hur vädret ser ut.

Ska ställa mig i eftermiddag och pula lite med min låna utcykel så att jag kan köra den igen(favorithojen har fått lite stryk och är inte i skick). Är jag klar i tid så kommer jag till spårcentralen 19:45 annars kör jag gärna onsdag eller torsdag kväll i Gömmaren.

Jag hittar inte den där spårcentralen på kartan. Går det att vara tex. prick åtta på brandgatan där svart/vita går in skogen söderut och komma med ändå?

Polarbear skrev:
> Jag hittar inte den där spårcentralen på
> kartan. Går det att vara tex. prick åtta på
> brandgatan där svart/vita går in skogen söderut
> och komma med ändå?

Kolla tjädervägen på valfri karttjänst, precis där vägen slutar är det en stor grusplan/parkering, det är spårcentralen.

image.jpg

Senast ändrad:
Jag tror Polarbear kommer ha mer känningar i benen imorgon än vad jag kommer ha ;-) Men kul ride i helt fantastiskt väder!

Om det är nån som behöver förbränna den där chipspåsen från i helgen så tänkte jag ta en ny sväng imorgon vid samma tid. Spårcentralen eller bänken på brandgatan kvittar.

någon som ska köra svartvita imorgon kring lunsj säg 1300typ?
måste tråka ut mig på rullskidor idag då mina kolfiberdojjor står o härdar efter lagning..

lidalooparn skrev:
> någon som ska köra svartvita imorgon kring lunsj
> säg 1300typ?
> måste tråka ut mig på rullskidor idag då mina
> kolfiberdojjor står o härdar efter lagning..

Min plan är att jobba till 11 imorgon & sen ta en sväng. Spårcentralen 12:30?

Jag & Polarbear tar en sväng ikväll, 19:45 från bänken på brandgatan är tanken.

lidalooparn skrev:
> Blir LVG istället

Blir lätt så när man ska skilja agnarna från vetet ;-)

Om någon är sugen på en mer flowig tur som omväxling till Gömmarens rötter och stenar så kan jag rekommendera denna tur i Visättra, Visättra Runt:
http://happymtb.org/turtips/106/
Terrängen är rätt lik Gömmaren men enklare och med mer snabba partier.
En och annan jobbig backe finns också men dom går att ta sig upp för.
Nackdelen är att det är en hel del träd som blåst omkull över spåret.

Senast ändrad:
Tycker iof Gömmaren s/v är "flowig" med mitt enkla vapen 26tum Ht stumpy m purgatory fast du har eg rätt för tisdagens 3timmars nötande vore d inte helt fel o kombinera LLoop2 med Visättra!
Hur hittar man runt, typ av särskild färgmarkering på träd?

Nån som har lust att guida runt på några stigar ikväll? Provrullade en del stigar bakom kungens kurva igår efter att ha tittat på några turförslag.. Men det visade sig att jag startade på fel ställe, hade dåligt minne, och mest bara trampade runt på måfå. Men kul var det..

Det kommer nog inte gå så fort, det var ett par år sedan jag höll på med sån här cykling senast..

Jag åker ner till starten i mitten på ryttarhalsvägen och väntar till halv åtta..

Tja everybody!

Måste berätta något roligt, stötte på några snubbar som grovjobbade i Gömmarskogen idag, dom hade plöjt upp en helt ny nedfart till höger om TTL's "dödshopp", så den visar jag er gärna vid tillfälle. Än så länge är det en sträcka med skaplikt flow, men om jag tolkade herrarna rätt så finns det risk att det kan komma upp ett eller annat hinder eftersom de båda körde med 160-180 slag's hojar...
// L

Kunde inte somna om i morse, så det fick bli en spontan röjarrajd i Gömmaren!
Denna lilla stigsnutt är alltså "skapad" av två herrar ifrån Huddinge (dock fick jag aldrig deras namn) cyklandes på dubbelkrona-cyklar. Allt jag gjort är att lägga ut lite fallna grenar så att de markerar ut vägen...

Har inget GPX-spår att presentera men dock ett STRAVA-segment: http://app.strava.com/segments/7817350 — Gömmarravinen rev 01

För att hitta dit kör ni som TTL men istället för att köra höger mot "dödsdroppet" (efter lilla bron), så tar ni vänster tills ni ser denna glänta...

image.jpg

... eller från andra hållet...

image.jpg

Sen bär det uppför mot en tänkt SBR-start...

image.jpg

(Här går det också att ta till vänster och komma upp till starten för Gömmar-SBR'ets SS5)

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Härefter är det rock-n-roll och jag har inte hunnit fota nedfarten, så det är bara att utforska :D

Salut!

// Larsa

Vilken km tider håller ni efter regnet i gömmaren?
Ligger själv runt 10,5km/h när jag halkar runt så bra att veta innan jag segar till det för andra :-)

Tillbaka
Topp