Happyrides i Huddinge (omdöpt)

Nu är "hönsnät" kirrat, storleken blev en meter bred och 25m lång, så ja tänkte kapa den på jobbet, i två 50cm bitar, det borde väll räcka på både bredd och längd?

Senast ändrad:
Jsmacko skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu är "hönsnät" kirrat, storleken blev en meter
> bred och 25m lång, så ja tänkte kapa den på
> jobbet, i två 50cm bitar, det borde väll räcka
> på både bredd och längd?

Underbart! Då ser jag till att "familjeplanera" in lite stigvård till helgen, vilken dag passar bäst?
// L

larsaw skrev:
> Jsmacko skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nu är "hönsnät" kirrat, storleken blev en
> meter
> > bred och 25m lång, så ja tänkte kapa den på
> > jobbet, i två 50cm bitar, det borde väll
> räcka
> > på både bredd och längd?
>
> Underbart! Då ser jag till att "familjeplanera"
> in lite stigvård till helgen, vilken dag passar
> bäst?
> // L

För mig passar söndagen bäst, tanten och jag ska iväg på lördagen..
Om det funkar för dig/er?

Ska kolla lite med förrådaren om det finns häftpicka att låna hem, annars var det ngn annan som hade va?

Hur ser det ut med spik och dyl?
Jag har fri tillgång på 4" med dubbelskalle om det är intressant?

Spik funkar alltid till det mesta, själv har jag tänkt svänga förbi en bygghandel för inhandling av lite mera skruv.
Min spikpicka har blkivit ledsen och sprungit iväg, så det saknas fortfarande.
Ev kan vi skruva fast nätet med småskruv :/

// L

Jsmacko skrev:
>
> Ska kolla lite med förrådaren om det finns
> häftpicka att låna hem, annars var det ngn annan
> som hade

Jag har häftpistol. Ingen värsta modell men funkar säkert till hönsnät! Så kan jag få bidra med nåt i alla fall också trots att jag inte hinner va med ut i skogen o snickra. .
:)

Nya bud, glöm denna helgs snickeri, jag ska o spana DH SM på söndag! Skogen lär stå kvar vilket inte DH SM i HBB lär göra...

Vi kanske kan få bättre uppslutning tills nån gång nästa helg, är vi flera (gärna med skruvdragare) går denna punktinsats på ett "kick" ;)

// Larsa

larsaw skrev:
> Nya bud, glöm denna helgs snickeri, jag ska o
> spana DH SM på söndag! Skogen lär stå kvar
> vilket inte DH SM i HBB lär göra...
>
> Vi kanske kan få bättre uppslutning tills nån
> gång nästa helg, är vi flera (gärna med
> skruvdragare) går denna punktinsats på ett
> "kick" ;)
>
> // Larsa

Låter bra för min del också!

Någon som är sugen att köra lite MTB i kväll? Start kanske runt 17:30 -> man kan köra ett tag innan det är dags att tända panlamppan.

Jyrki

greblleM skrev:
> Jag tänkte ta en riktigt glassig tur i
> flemingsberg imorgon mitt på dagen. Inget
> seriöst, mest snurra runt och njuta :)

Jag kan tänka mig att följa med imorn, är det visättra du tänker på?

Hej!
Tog en snabbtur på TTL igår, fortfarande relativt torrt o fint.
Upptäckte att den snälla stigfixar-fen varit i farten... Den branta nerförsbacken ner mot grusvägen (som leder till Gömmar-sjön) är nu röjd och gran- och björkskogs leden (efter droppet) är också röjd.
Dessutom hade fen varit så snälla ett dumpa byggmaterial till förstärkning av spången, detta under en gran i anslutning till spången. (PM'a mig för exakt plats ;)
Detta var bra eftersom undertecknad inte kan medverka på någon spårfixar-aktivitet dom två närmsta helgerna...
Fen hade däremot inte haft kraft nog att röja bort det nyligen fallna trädet i början av "polisspåret".

För övrigt har jag börjat reka för att kunna sätta ihop ett SBR i skogen till våren!
Hjälp med detta uppskattas om race'et ska bli en verklighet, PM'a så sätter vi ihop ett team.

Ciao! // L

SBR vid gömmaren låter skoj. Stod inte du med på listan till racet i södertälje en stund?
Jag hjälper gärna till och rodda om det är möjligt inför ett evenemang.
Bra initiativ.

Efter mycket om och men så har jag äntligen köpt nytt däck och slang till min cykel. Är nästan lite stolt att jag dessutom lyckades tråckla ihop det hela själv med..! Så nu är jag sugen på att cykla lite. :) Har ni några speciella appar för kartor i området? Eller om man tar sig till start så är det någorlunda utmärkt vars rundorna är någonstans? :P

Vart nån stans vill du köra?
Rund Gömmaren finns Gröna (10km), Svart/Vita (15km) uppmärkta, liknande finns ju vid Visättra och vid Flottsbro finns två uppmärkta MTB-leder 2 resp 4 km som kan kombinareas ihop (dock lite rörigt).
Om du har en smartfån kan du ladda ner ViewRanger eller Motion-X som har möjlighet att följa en GPX-fil, dessa kan du ladda ner antingen här på Happy's Turtips, Stigoteket eller opentrailmap.org.
Själv får jag väl passa på att slå ett slag för MTB-(varv)banan vid Brantbrinks IP http://happymtb.org/forum/read.php/1/1948527/2263312#msg-2263312 samt "mina" två spår vid Gömmaren TT och TTL: http://happymtb.org/turtips/388/ resp. http://happymtb.org/turtips/394/

Den långsammare men trevligare varianten att lära sig stigarna är så klart att hänga med på HappyRajdsen som dyker upp titt som tätt ;)

// Larsa

Jag får testa dessa appar då. :) Ja, tanken är väl att man i slutändan ska kunna hänga med när andra kör.. MEN.. Är som sagt sjukt ur form så misstänker att alla aktiveteter som jag skulle vara med på skulle ta minst 3 gånger så lång tid. :D Misstänker att folk har bättre saker för sig. ;)

Also... http://www.dn.se/sthlm/skolelever-hittade-dod-i-skogen/ <- "En avliden person hittades i ett skogsområde i Huddinge, söder om Stockholm, under torsdagseftermiddagen."

.. Vad har ni gjort nu? :O

Denna gång var det vid Visättra Sportcenter.
Happy-spåret "Visättra Runt" som jag själv kört ett par gånger passerar där tvärs över deras frisbeegolfbana.

lovet skrev:
> harom hittat mördaren eller ska man hålla sig
> borta från gömmarn?

Misstankarna om mord är avskrivna. Med andra ord, dom har inte hittat mördaren.

Hej

Såg att några här ska åka enduro i södertälje på lördag, jag har plats för en medresenär i bilen om intresse finns.
Om ni inte anmält er så gör det, jag har kört lite i det område där sträckorna går, det är riktigt fint.

PeterÄlvsjö: menar du i södertälje på lördag?
Jag har inte koll på alla tänkta etapper, men de som jag tror jag har koll på är blandade, både delar med grymt flow på snygga hällar och ganska stökiga steniga passager. Jag tänker att det är ett kul och socialt tillfälle att testa nya platser.
bild13.JPG

En (oskarp) kollega på en stig i den skogen som jag tror vi kommer köra i på lördag.

bild15.JPG

En snygg lövsal.

PeterÄlvsjö skrev:
> Hur avancerad är terrängen?

Teräng är väldigt varierande, men borde inte vara för avancerad för nån som har lite erfarenhet av MTB. Svåraste delar av stigen finnes i sydöst sidan av Kvarnsjön, man måste lyfta/leda cykkeln nåra gånger.

jlehtinen skrev:
> PeterÄlvsjö skrev:
> -----
> > Hur avancerad är terrängen?
>
> Teräng är väldigt varierande, men borde inte
> vara för avancerad för nån som har lite
> erfarenhet av MTB. Svåraste delar av stigen
> finnes i sydöst sidan av Kvarnsjön, man måste
> lyfta/leda cykkeln nåra gånger.

Är leden uppmärkt på något sätt? Ligger ju runt hörnet där ja bor, tack för tipset! =)

Tja!

Nån som har lust och hänga med på en stigletar-tur i Gömmaren.
Har kollat ut ett enl kartan relativt led-fritt område som måste undersökas.
Tilläggas bör att det här handlar om utförsterräng med en hel del pushbike'ande för att prova ut optimal stiglinje.
Behöver jag påpeka att denna expedition kräver en 4x/Trail/AM/DH...

Siktar på att genomföra denna tur söndag em den 3/11 men är än så länge inte "familjeförankrad"...

// Larsa :D

lovet skrev:
> jlehtinen skrev:
> -----
> > PeterÄlvsjö skrev:
> >
>
> > -----
> > > Hur avancerad är terrängen?
> >
> > Teräng är väldigt varierande, men borde inte
> > vara för avancerad för nån som har lite
> > erfarenhet av MTB. Svåraste delar av stigen
> > finnes i sydöst sidan av Kvarnsjön, man
> måste
> > lyfta/leda cykkeln nåra gånger.
>
>
> Är leden uppmärkt på något sätt? Ligger ju
> runt hörnet där ja bor, tack för tipset! =)

Vissa delar av leden är markerad, men inte så att man kan bara följa markeringar, lättast är att ha gps / telefon som kan visa gpx spår. Annars kan jag köra visnings runda, kanske i söndag, om intressen fins?

funkar de me söndag klockan 1300? ja vet inte hur man får in såna där filer i telefonen har testat men inte fått till de, vilken app använder du?

Planerar ni att köra jlehtinens stig imorgon? Jag är sugen både på att hänga på och på att slippa leka pushbike med larsaw i blött blåbärsris.

Är det Vidjavägen 13 någonstans vid farsta? Jag tror det skulle passa helt ok för mig. Har ska däremot försöka mig på att byta fjäder i min gaffel i kväll och även om jag tror att detta ska gå bra kan sådana saker alltid gå illa.

Tillbaka
Topp