Happyrides i Huddinge (omdöpt)

Vilket jävla antiklimax. På väg till brandgatan stötte jag på någonting som gjorde att mittenklingan på vevpartiet böjde sig och kedjan blev rejält böjt också. Gick knappt att cykla, det var bara att vinka av de andra vid startpunkten.

DNS idag. Skit.

Hoppas ni andra fick en bra tur. Vädret artade sig riktigt bra till slut. Nä, jag är inte bitter.

Senast ändrad:
Var tur att jag inte stack iväg. Kände mig lite seg på eftermiddagen men tänkte att det släpper nog när man kommer iväg. Satt mig på trainern och körde lite men orkade knappt få runt pedalerna.
Känns som något skit på gång i kroppen.

Var det på vår genväg du körde på något?

PeterÄlvsjö skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Var det på vår genväg du körde på något?

Jepp, just där:)

PeterÄlvsjö skrev:
> Finns det så stora hinder där?

Stora och stora, jag vet inte vad som letade sig in i vevpartiet och kvaddade mellanklingan.

cohgren skrev:
> tack för i går kväll
> Evo hoppas du får ordning på sakerna :-)

Det hoppas jag med:)

Var ute i morse och körde en TT variant (körde bort mig lite på slutet). Det har INTE frusit än. Cykeln frös ihop rejält. Ekrarna var tjocka som varmkorvar när jag var hemma.

gps-spår:
http://connect.garmin.com/activity/428462996

stämningsbild:
gmmarengegga.jpg

Blir det något imorgon? Tänkte ev. köpa knäskydd också, om jag hittar nåt ställe som har annat än S i storlek.

Plattisar och kängor är väl melodin så här års antar jag. Inga som är sugna till morgondagen? Eller är det för kallt?

Skulle gärna köra men kan tyvärr inte :-(
Men tror det blir kanon i skogen i morgon kväll med nästan fullmåne

God tur så hoppas jag det fungerar nästa vecka
/Christer

Jag har ingen som helst koll men tänkte nog göra ett försök och följa gps-spåret på telefonen. Tyvärr måste jag nog ta turen rätt sent. Tänkte starta från brandgatan vid 20:00.

Den som vill haka på är mer än välkommen men gör det på egen risk:-)

Riktigt fint i skogen, vi körde TTL fast tog fel på slutet lite grann. Minusgrader några dagar till så slipper man sjunka in i pölarna under isen.

Perkeledäcken 294 fungerade hyffsat men uppför var det inte mycket till grepp man hade. Kanske ska man prova med dubbfria feta däck när mer snö har fallit.

evo skrev:
> Perkeledäcken 294 fungerade hyffsat men uppför
> var det inte mycket till grepp man hade. Kanske
> ska man prova med dubbfria feta däck när mer
> snö har fallit.

Dubbat har du bara nytta av när de snötrampade stigarna blivigt isiga.
Vänta en månad till så gör dom mera nytta ;)

// Larsa

Ja, eller ännu hellre till våren när all snö har omvandlats till isklumpar.

Fast på sina ställen var det rätt hårt packat, där kände jag att de gjorde nytta (placebo?).

Hej det händer att jag och en kompis cyklar i skogarna kring Gömmaren, vi kör oftast på den markerade svart/vita slingan. Vi var ute i helgen, stigarna är hårda och fina nu!
Blir det någon Happyride snart? Det vore kul att hänga med någon gång och lära sig lite nya spår.

Haft lite förhinder på sistone men om jag kommer loss ska jag försöka komma dit. Lovar inget dock så vänta inte på mig.

Det var bra på stigarna förra veckan, vet inte om idag...med vi ska försöka iaf. Vi sticker ut vid 19:00. Utgå från Tjädervägen spårcentralen igen... Mvh/Mike

Tänkte pröva på Gömmaren TT efter långt uppehåll. Min fråga är om det finns möjlighet att parkera bilen nära startpunkten eller måste jag parkera vid SEA eller Ekenshuset eftersom jag bor söder om Kungens Kurva.

Tänkte ta mig en tur i Gömmaren nu på torsdag förmiddag. Är ledig och tänkte passa på. Jag är morgonpigg så det blir nog ganska tidigt.

Lundberg skrev:
> Tänkte ta mig en tur i Gömmaren nu på torsdag
> förmiddag. Är ledig och tänkte passa på. Jag
> är morgonpigg så det blir nog ganska tidigt.

Glöm inte galon-brallorna o dubbdäcken.
Jag var ute i lördags, klar misärcykling :( men den halvfrusna sörjan på stigarna kanske har minskat något tills på torsdag.

Lycka till i allafall // Larsa

Det gick utmärkt utan dubb. Där det var is kunde man ta en alternativ väg. Blött var det och vilse åkte jag. Hittade en grym utförs singletrack men vågade inte stå på för jag hade ingen aning hur den slutade. Det var tur för längst ned var det ett hav av svallis.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    69.6 KB · Besök: 30
  • image.jpg
    image.jpg
    84.9 KB · Besök: 37
Tillbaka
Topp