larsaw skrev:
-------------------------------------------------------
> Henrik83 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Säg till när det blir åka av! Jaga KOM är
> > alltid kul. Hade jag bara vetat sträckningarna
> > hade jag plockat TTL/TTXL för länge sen ;-)
>
> Yez I will, du verkar ju ha både lungor o pannben
> för det. Kan vi ju använda varandra som hare ;)
> // L
Två-tre veckors intensivt internethetsande brukar göra susen när det väl är dags att prestera, då har man ju liksom inget annat val än att trampa tills det blöder. Pedal damn it!
Sen är det sjjuuuukt viktigt att hålla andan vid alla ev. pauser så ingen hör en flåsa! Drick heller inget vatten vid pauserna, då framstår man bara som svag. Effektivt psykande av ev. motståndare smäds med fraser som,
- Jaha, jag som alltid trott att (insert:cykelmodell) var lite av en XC-raket, den verkar gå tungt?
- 27,5tum verkar inte riktigt passa i den här skogen, eller vad tycker du?
- Har du kollat så inte beläggen ligger an? Du verkar tappa fart uppför..
Sen när man verkligen insett att man kommer förlora & MÅSTE få sitt motstånd att bryta drar man till med,
- Det flexar som f-n om hela din sving, eller om det är hjulet? Det ser inte alls bra ut när man ligger bakom. Nånting måste va alldeles skevt på din cykel.
Resultat? Motståndet kommer bryta direkt, i ren nervositet, att cykeln faktiskt är trasig. Vederbörande kommer sen & åka hem för att starta en tråd på Happy,
- "Svingen flexar, kan Shimanos XT-bromsar va lösningen?"
Första svaret i tråden kommer vara "Köp en Radon, dom är prisvärda"...
Men tillbaka till det inledande internethetset.. Jag sätter en riktigt stor & riktigt kall öl på att när jag väl hittar runt TTL eller TTXL så kommer jag va minst 1min snabbare än nån annan här i tråden! Japp, MINST en minut, förmodligen fyra-fem...