Happyrides i Huddinge (omdöpt)

Blir det något så blir det på förmiddagen men prognosen är osäker.
Dels på grund av middagen ikväll och dels på grund av att en stor del av söndagen
går åt till Henriks tur så jag vet inte om det fungerar att cykla imorgon också.
Får nog med mig en jobbarkompis på söndag.

Ska man anmäla sig någonstans till långturen på söndag eller är det bara att dyka upp? om, ja, anse det gjort. om nej, glöm att det var något och så syns vi där!

Jag måste hoppa av långturen på den 31'a, min axel är inte redo för ett sånt äventyr ännu :(
Ha det så kul ni som rullar!
// Larsa

mtbfan skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har tänkt komma om inte regn.

Prognosen ser ju helt OK ut för morgondagen, perfekt cykelväder!
Tanken är att vi tar en lite längre paus/vila på toppen av backen, Snickers/smörgås/bulle i ryggsäcken rekommenderas!

Väl mött imorgon!

PeterÄlvsjö skrev:
> Ajdå, det lät inte bra.
> Hur mår du nu?

Ja verkligen, är det allvarligt? Hjärtproblem är INTE att leka med!

BTW, ha en skön tur alla ni som kör Henriks långtur i morn.
Under tiden ska jag mjuk-köra mitt nya projekt som kommer att blir ett litet event i Gömmaren framöver...
Nu har ni fått ngt att fnula över när ni sitter i era sadlar imorn ;)

Cheers // L

Bra trampat! Sju tappra blev vi. Utöver en Reverb som laga sig själv gick allt galant, vare sig cyklar eller personer skada sig nå nämnvärt. Det är ju Iofs. inte så #enduro...

Tack för idag!

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    78.4 KB · Besök: 103
Senast ändrad:
Mådde pyton lördagkvällen men idag känns det bra. Pulsklockan visade ett max på 195 när jag borde ha 150. Troligtvis hjärtflimmer som gav så höga värden. Nitroglycerin hjälper! Tack för omtanken, ser fram mot Larsaws Gömmarevent, gillade vårens variant trots att jag kom sist.

Stelt i kroppen idag efter gårdagens 5-timmars tur.
Kul att man kunde sätta personligt rekord med 21 sekunder på sista delen av svart/vita, Brandvägen till Cykelbanan, efter 4,5 timmes cykling.

Men det intressanta var att Torkel cyklade in i sektionen alldeles bakom mig men cyklade ur sektionen alldelse före mig men ändp fick jag 1 sekund bättre tid.

PeterÄlvsjö skrev:
> Men det intressanta var att Torkel cyklade in i
> sektionen alldeles bakom mig men cyklade ur
> sektionen alldelse före mig men ändp fick jag 1
> sekund bättre tid.

Strava i ett nötskal!
// Larsa

Nog känns allt gårdagens runda i både ben & armar! Men det blir en sväng i Gömmaren innan mörkret anfaller. Spårcentralen 18:15 om nån ska med?

Tänkte inviga min nya Camber runt gömmaren imorrn ca 1300.
Tänker "go all in" Allt över 70min är en skam.
Lust o kränka?
Har kompis som jobbar på 112 och som kan va redo m hjärtstart

lidalooparn skrev:
> Tänker "go all in" Allt över 70min är en skam.

Hur svårt kan de va? De är ju ba' trampa! :-)
Själv har jag precis slutat leva på konstant kaloriunderskott (-500kcal/dag). Pasta ikväll, riktig lunch imorgon & sen ska jag klippa timmen på hela 15km. Ju mer man trampar ju fortare måste det gå!

Senast ändrad:
greblleM skrev:
> Är det någon som vill hoja i Visättra på
> onsdag? vid 17-snåret?

Jag kan vara i Visättra vid 17.30 ca.
Brukar parkera nere vid utegymmet när jag tar bilen.

Aj då, missade att kolla tråden.
Testade en avstickare i Visättra till ett spår som är märkt med grönt. Det var ett otroligt fint och roligt spår som ledde ner till Sundby men väl vid den parkeringen (stallet) så tog spåren slut. Är det någon vet vart den tar vägen?

Ser ut som det där eländiga spåret jag hamnade på första gången jag cyklade i Visättra och cyklade fel på ett ställe. Jag kom fram till Lännavägen strax innan avfarten mot Gladö Kvarn.

Jag tror ni pratar om olika avslut på samma stig, typ.
Den som går från grönvita i visättra via orange(sörmlandsleden) till gröna delar sig har jag för mig.
Den som går ner till Lännavägen är en riktigt kul runda, tror det är en ridstig.

Jag är lätt på att cykla Visättra någon annan gång.

Har själv försökt hitta spåret från Sundby utan att lyckas.
Är det så illa att man får cykla tillbaka samma?

Väl i Rudan så stötte jag på Tobias, Mats, Nina och Bugge som tog mig under sina vingar och visade mig 8, 4-slingan.
Tack för grymt trevligt sällskap och är ni inte Happyiter så borde ni vara det! Kul!

Hmm det gröna jag körde på tror jag inte är något man rider på. Extremt kuperat och galet mycket spång (nya fräscha).
Det kom ner vid Lännavägen precis vid tunneln som är vid infarten till Sundby.
Om man tar det spåret och sedan kan leva med typ 2km asfalt tillbaka så kan man ju vika in vid den där privata grinden innan bron så kommer man tillbaka till grönvita.
Kan ju kännas lite konstigt att köra samma sträcka två varv men då kan man fortsätta som vanligt på varv två. :)
Det skulle ge en bra bit över två mil superfin stig. Tänker nog testa det i helgen!

(Ber om ursäkt för olika konton, håller på att avveckla mitt gamla greblleM pga mailstrul och annat). :)

@TM det är den jag menar. Från strax efter ödegrunden på sörmlandsleden och ner. Man kan ju fortsätta runt stallet och in på Lidavägen 1km till parkeringen och dra upp på orangea till husgrunden igen.

Aha ok. Men då är det här spåret som utgår ifrån stigen i Visättra ingen sluten runda? Då verkar det som att den börjar i skogen och slutar vid Sundby? Eller är jag ute och snurrar än? :) i början var det märkt 9,5km och jag cyklade nog absolut max 5 innan jag var nere vid kanotklubben och vimsade.

Hur som helst så ska jag knyta ihop en riktigt schysst runda av allt det här i helgen. :)

Medsols eller motsols? Jag cyklar nämligen medsols men jag har mött folk så det verkar vara lite lotto. :)

https://www.strava.com/activities/189308762
Där är rundan jag tog. Det vanliga spåret morsols (observera tredjeplatsen på segmentet uppför den långa backen till Fornborgen iförd plattisar och gympadojjor, hehe) och när jag kom fram till vad jag tror är första spången så vek jag tvärt vänster istället för höger. Det är längst ner till vänster. Den stigen som slutade på lännavägen var superskoj.

Senast ändrad:
Tjena
jag brukar köra en del i Visätra. Finns många fina kombos som man kan köra där.

Oftast så kör jag den gröna från Visätra mot Björnkulla för att snabbt gå över till det gula spåret. Därefter blir det grönvita motsols tillbaka mot det gröna.
Då kommer man ner där ThomasHuddinge säger. Jag brukar dock vika av höger i botten precis där rotväldet tar över. Då får man en grym klättring upp på åsen i "nordväst" och kan komma ner på fresbee golfen.

Jag skulle kunna tänka mig att ta en tur lö morgon. Jag har lös jycke.

Göran

Hej

Istället för att svänga upp till "Ormåkern" mycket orm där :-)
Så kan man gå rakt fram där och ansluta till din stig gult sträck.
Dock lite svårt att hitta mellan dom gröna sträcken :-)

/Christer

Vistra.JPG

Vi är ett glatt gäng som kommer att köra en rejäl runda på söndag.
Möte snäckan 10.00 och Storängshallen 10.05 och sen upp till Visättra och snurra runt i buskarna ett par timmar. :)

Jag undersökte den gula snutten och den var rätt så utmanande och skoj!
Ironiskt nog så hittade jag en stor orm på den. :D

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    155.5 KB · Besök: 103

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp