HappyVR 2016 - SUB9 gruppen 06:20 [UPPDATERING - Racereport]

Sista turen.
Tänkte ta en längre tur imorgon eftermiddag/kväll för att testa att mitt knät håller efter vurpan förra veckan.
Startar i Skogås och sedan blir det Velotonbanan till Nynäshamn och tillbaka, ca 120 km.
Min tanke är att starta vid 16:00 med det blir säkert först vid 17:00, rullsnitt på ca 30 km/h om benet fungerar och liten matpaus i hamnen.
Någon som är sugen att hänga på?

Optimal uppladdning. Jag hade 38,1 innan jag tryckte i mig piller i morse...
Ser verkligen fram mot skitväder och motvindsförningar.

Fjärdebrunn sa:
Optimal uppladdning. Jag hade 38,1 innan jag tryckte i mig piller i morse...
Ser verkligen fram mot skitväder och motvindsförningar.

Jag har ont i knäna efter förra veckans raid på 520 km. Börjar få lite småångest inför detta. #HTFU

Det här blir en rejäl utmaning, sitter själv och käkar alvedon och hoppas på att bli frisk till helgen. Hur många är vi egentligen som startar 6.20?

Nänä nu får vi sluta nojja, det här kommer gå skitbra!
Väderprognosen ändrar sig flera gånger om dagen nu så än finns möjlighet till bättre väder i helgen.

j_nilsson sa:
Det här blir en rejäl utmaning, sitter själv och käkar alvedon och hoppas på att bli frisk till helgen. Hur många är vi egentligen som startar 6.20?

Jag ska skicka ut mail i kväll till mailgruppen och fråga hur många som kommer att stå i startfållan. Några har avvikit, några har tillkommit.

Men nog ska vi bli en klunga på 20 pers. Förhoppningsvis orkar merparten dra. I värsta fall får vi dela klungan om tempot blir för högt. Det är fortfarande SUB9 som är målet, det är ju det som vi anmält oss till!

Jaga har inte kastat in handduken än. Vädret ser ju ut att gå från rekordbra förra året till rekorddåligt i år, men... del är långt kvar till lördag.
Skulle det bli så mycket regn som det ser ut att bli så kommer vi få det svårt. Visst går det att cykla fort även med regn men det går fan inte att bromsa så man kommer automatiskt hålla längre avstånd och det kommer att kosta på vid de hastigheterna vi måste hålla.
Ser ut att vara medvind ner till Jönköping vilket inte heller är optimalt.

Hur som helst så fortsätter jag att träna, tänka positiva tankar, kanske offra en eller annan get åt vädergudarna och försöka att undvika att få flashbacks från 2012 års Vätternsim.

Nu ser ju vädret ut att bli ett rent skämt. Man blir ju nästan religiös..någon högre makt måste ju finnas och låta sig roas av att belasta 20000 stollar med rent pissväder... Håller prognosen framstår nog 2012 som enkel i jämförelse..

slice me nice sa:
nadderf sa:
Frågan är cross eller lvg, skivbromsar känns bättre i spöregn

Förstår din tanke, men då uppstår problemet att vi andra i klungan har fälgbroms, så det riskerar bara att bli farligare

Gissar att någon av oss 20 redan planerat att köra med skivor? Kommer dock köra lvg med träningshjulen om de regnar :)

Coolt...

Motala 06:00: 6mm regn + 6m/s N/NV. Det kommer att gå undan till Jönköping. Medvind alltså.
Jönköping 08:00: Samma väder som vid start.
Hjo 10:00: 3mm regn + 6m/s N/NV motvind....

Det här kommer att bli helmysigt!

Klart.se har fått för sig att det skall regna 35 mm under lördagen i Jönköping.
Nu kan prognoserna bara bli bättre. :)

DNS!
Det blir tyvärr inte någon start för mig på VR16. Vridning i knät från min MTB-vurpa förra veckan tar längre tid att läka än vad jag vill inse. Körde 10 mil lugnt igår, gick ganska bra så länge jag inte stod upp men sista 3 kändes. Idag är jag stelare än en kylskåp i benet och knät har svullnat upp lite igen. Nästan så jag funderar på att ta fram kryckorna, för att gå normalt går inte. Får ta nya tag till SUB9 nästa år. #htfu

Tråkigt att höra! Krya!

Angående klädsel så har jag precis inhandlat Castelli Misto jacka (är det en bra jacka?), nya vattentäta skoöverdrag och seglarhandskar i neopren från Biltema. Bring it on!
Tänkte att, om jag köper allt så lär det inte regna. Får se om det funkar. BTW så hade XXL en drive så jag fick 25% rabatt om jag tecknade mig för deras nyhetsbrev. Katschiing! Hasplade ur mig en mailadress på måfå och sparade 250 pix.
Cykelbyxor och eventuella benvärmare har jag inget annat än standard så det får väl bli dom om ingen har nåt bra att komma med på den punkten?

Däremot står jag i valet och kvalet om jag ska köra på Reynolds högprofilarana eller Shimano C24 alu hjulen.
Lutar åt C24orna just nu.

Tittar man på SMHI så är risken för att prognosen som ligger ska gå in ca 55%. 40% stor chans att det blir mulet utan regn och 5% chans att det spricker upp bitvis. 5% chans för fan! Det är ju rätt bra ändå. *halmstrå*

Tråkigt att höra Pinhead! Mtb är ett sattyg, det är ju helt uppenbart ;)

Svårt att klä sig för att vara ute så här länge i regn, men tar nog också med mig neoprenhandskar även om de riskerar att bli för varma. Jag använder dem runt fem grader plus och regn och ändå blir man nästan för varm...

Jag greppar efter samma halmstrå: prognoserna för lördag går från fullständig misär till bara lite lätt misär. Jobba jobba!

RedDevil sa:
Tråkigt att höra! Krya!

Angående klädsel så har jag precis inhandlat Castelli Misto jacka (är det en bra jacka?), nya vattentäta skoöverdrag och seglarhandskar i neopren från Biltema. Bring it on!
Tänkte att, om jag köper allt så lär det inte regna. Får se om det funkar. BTW så hade XXL en drive så jag fick 25% rabatt om jag tecknade mig för deras nyhetsbrev. Katschiing! Hasplade ur mig en mailadress på måfå och sparade 250 pix.
Cykelbyxor och eventuella benvärmare har jag inget annat än standard så det får väl bli dom om ingen har nåt bra att komma med på den punkten?

Däremot står jag i valet och kvalet om jag ska köra på Reynolds högprofilarana eller Shimano C24 alu hjulen.
Lutar åt C24orna just nu.

Tittar man på SMHI så är risken för att prognosen som ligger ska gå in ca 55%. 40% stor chans att det blir mulet utan regn och 5% chans att det spricker upp bitvis. 5% chans för fan! Det är ju rätt bra ändå. *halmstrå*

55% när man pratar prognoser och Meteorologi är typ 100%! Kan man ta av sig diskhandskarna under rundan är det en ren bonus ;)

Inte inhandlat något regntåligt plagg än. Kanske kör man i solskenskläder och låtsas att solen skiner :) mina skor har mycket ventilation under så skoskydd hjälper inte.

Blir spännande det här :)

Spelar ingen roll. Blöt blir man om det regnar enligt prognos. Men, det gäller att hålla värmen. Fötterna o händerna är värst. Blir att botanisera i Motala innan start. Passade ganska bra:

Bilagor

• IMG_3037.JPG
    IMG_3037.JPG
    170.3 KB · Besök: 63
Åk C24 du, jag körde 15 mil i regn runt Siljan förra året med kokoshjul, fick ligga och hålla bromsarna lite småvarma mest hela tiden och det skrapande ljudet av grus/sand mellan belägg och fälg skar i hjärtat.

nadderf sa:
Inte inhandlat något regntåligt plagg än. Kanske kör man i solskenskläder och låtsas att solen skiner :) mina skor har mycket ventilation under så skoskydd hjälper inte.

Blir spännande det här :)

Strumpor-Sko-plastpåse-skoskydd. Om det blir mycket regn.

Kommer förmodligen att köra med min Craft Active Convert jacka. Egentligen en vindjacka av karaktären vattenavstötande. Återstår att se om ärmarna åker av eller förblir på. Eller så kör jag bara på craft mesh undertröja och VR-tröjan, samt armvärmare (ja och så bibns med knävärmare förstås ;))

Eller så hittar man något skitdyrt i marknadstältet i Motala....

Jag åkte 2004, 30 mil i regn och hagel med bibs, knävärmare, skoöverdrag, underställ, långärmad tröja och vindväst. Funkade vädermässigt trots vätan, var mellan 10-15 grC. Som tidigare sagts; man blir blöt hur men än klär sig. Men ta inte på er så mycket att ni blir överhettade. Rullade in på 9:18 med start 04.00,ni får ju sova ett par timmar till så sub 9 borde vara möjligt.

Ja! Nu ser ju vädret betydligt bättre ut.
Det är bara för att jag dels köpte regnkläder och dels meckade iordning C24orna igår.
Fan va gött om det här står sig eller blir ännu lite bättre!

Jag slänger in handduken. Flunsan har inte släppt så jag har inga som helst krafter kvar :(

Vill någon köpa min tröja (XL eller L) går det mycket bra. Den är ouppackad och kan levereras av Strakka.

Satsar på internetcykling istället.

slice me nice sa:
Tråkigt att höra Pinhead! Mtb är ett sattyg, det är ju helt uppenbart ;)

Fast LVG är värre, bröt lårbenet för två år sedan i Nice. Höll knappt styrfart när en trottoarkant angrep mig.
Blev inget VR det året heller. :(

Tyvärr så får jag också kasta in handuken, en förkylning som inte släpper. Så jäkla trist när man laddat ett år för att köra sin 5:e och sista runda. Bara att ladda om till nästa år, blir väl någon happygrupp man kan hänga på då.

Har även jag en tröjja, storlek xxl om någon är intresserad.

Lycka till ni som är kvar!

Hej,

Är det nån i gruppen som saknar boende så hojta till, har ett rum i villa över, 300:-

Centralt, sängkläder ingår!

//Henrik

Några här som är sugna på en grupp till Stockholm Velothon i höst, eller några andra lopp?
Tänkte att man kanske kunde få användning av tröjan + ANNAT.

Tillbaka
Topp