HappyVR 2017 - SUB 8:30 - The Tråd! [Packat och klart - Nu kör vi]

Fick ett litet bakslag nu... spricka i tand, som jag försökte fixa i fredags, blev inte bra. Infektion och nu pencillin... Drar förmodligen ut tanden på fredag, dv s om pencillinet gjort jobbet så att jag kan öppna käften.... Känns tight att köra Siljan på lördag.

... så om någon i gruppen är sugen på Siljan så har jag en startplats....

Hej, ursäkta att jag tränger mig på, men om nån inte har fixat anständigt boende i Motala så finns det några platser kvar. PM:a mig!

Hej,
vilken tid startar ni i Subgruppen. Fick ett infall att åka igen och letar starttider.
Har åkt tidigare med Happys sub8 (7.44 blev sluttiden då) men är inte i lika bra form nu. Men kan nog ta ett par förningar....
Skulle det vara ok att hänga med i gruppen om det passar med startider?

Ok tack för info. Jag startar 06:12, så ni svishar väl förbi mig innan Vadstena. Lycka till alla

thomalin sa:
Fick ett litet bakslag nu... spricka i tand, som jag försökte fixa i fredags, blev inte bra. Infektion och nu pencillin... Drar förmodligen ut tanden på fredag, dv s om pencillinet gjort jobbet så att jag kan öppna käften.... Känns tight att köra Siljan på lördag.

Bumpar att jag har en plats till Siljan Runt, kostar 200 att namnbyta om du gör det idag.

Rätta mig om jag har fel, men återkommer många av Happy cyklisterna år efter år? Varför inte ta fram ett kit som håller i flera år? Jag antar att man skulle träna i kitet lite på våren och sen själva VR, men sen används den ju inte mer och då kommer att hålla ett antal år.

Jag är inte med i år p g a sjukdom, men jag har påbörjat comebacken inför nästa år. Jag kan ta på mig nästa år att ta fram ett kit i god tid, jag har riktigt bra kontakter så det behöver inte bli så dyrt.

Även om jag har verksamhet i branschen, så gör jag inte det i vinstsyfte. Det är bara jäkligt häftigt att se en stor klunga i samma kit :)

Jag har beställt tröjorna nu, tyvärr gällde bara rabatten till den 1/6 vilket jag missade, så priset är 471kr per tröja. Swisha till mig med ert happy-ID i meddelandet.

noll sju noll fem
133775

Arsozath sa:
Jeppe_E sa:
Jag har beställt tröjorna nu, tyvärr gällde bara rabatten till den 1/6 vilket jag missade, så priset är 471kr per tröja. Swisha till mig med ert happy-ID i meddelandet.

noll sju noll fem
133775

VA FAN! :(

Ja, wiggle hade lite märklig inställning till när veckan tog slut, tydligen så slutar deras vecka på torsdagar.

Jeppe_E sa:
Arsozath sa:
Jeppe_E sa:

noll sju noll fem
133775

VA FAN! :(

Ja, wiggle hade lite märklig inställning till när veckan tog slut, tydligen så slutar deras vecka på torsdagar.

Det blir nog bra ändå ska du se. Drog in lite på barnens veckopeng så det gick ihop sig ändå.

thomalin sa:

Update: Det går inge bra, första penicillinet funkade inte och infektionen växte och fick utökad penicillinkur... men fortfarande infektion i tand som inte kunnat dras ut pga svullnad. Jag får/bör ju inte träna med infektion i kroppen :/ ... förhoppningsvis drar jag ut tanden i slutet på veckan och kan beroende på det köra ett pass eller två innan VR. Men ärligt, tror inte jag grejar sub 8:30 under dessa förutsättningar. Kan iofs hjälpa till lite och sen klungsurfa eller vänta in sub 10... där ska jag isf nog kunna bidra på gamla meriter...

Enda positiva är att jag gått ner 4kg pga all flytande mat och fastande inför medicinering :)

Swishar till tröjan... så får vi se om den kommer till användning.

Thomas

Thomas, klart du ska med. du kan ju vara grindvakt ;)

Tråkigt med tanden. tandvärk är inget roligt alls.

Hallo folket!

Jag har precis kommit in i tråden och ska vara med och köra sub 8.30 iår. Jag har haft svårt att komma i kontakt med julgus och därför inte fått information om att denna tråden fanns. Men kändes skönt att jag har fått lite vetande om hur ni tänker lägga upp rundan och vad allas ambitioner ligger.
Jag hörde att det fanns snack om att ses i Motala på fredagen kvällen innan loppet. Skönt att få ett ansikte för de man ska köra med och snacka ihop oss lite. Är det fortfarande så att det är planerat eller ses vi i fållan innan start?
Hör av er.
/Martin Breider - en Växjöcyklist

Jag kommer förmodligen inte hinna skicka iväg tröjorna till er, men oavsett så tycker jag att det är en bra idé att träffas i parken, utanför VR-tältet, i närheten av fontänen (som tydligen skall/har rivits)

Ni har väl alla mitt nummer, men jag räknar med att vara på plats kl 19:00. Glöm inte att skriva ut deltagarbeviset och ta med er till motala :)

Tröjorna har kommit. Plats för tempomage... ehhh jag menar undertröja..

Modellen är 183 cm / 77 kg och har Medium

IMG_0237.JPG

MartinBreider sa:
Hallo folket!

Jag har precis kommit in i tråden och ska vara med och köra sub 8.30 iår. Jag har haft svårt att komma i kontakt med julgus och därför inte fått information om att denna tråden fanns. Men kändes skönt att jag har fått lite vetande om hur ni tänker lägga upp rundan och vad allas ambitioner ligger.
Jag hörde att det fanns snack om att ses i Motala på fredagen kvällen innan loppet. Skönt att få ett ansikte för de man ska köra med och snacka ihop oss lite. Är det fortfarande så att det är planerat eller ses vi i fållan innan start?
Hör av er.

Martin,

Eftersom Thomalin inte kommer att köra, så finns det en tröja i Medium. Hade varit jättebra/kul om den passade och om du ville ha den. I så fall så kommer alla i teamet att ha samma tröja. Men det är förstås upp till dig.

Hej,

Det beror helt på om den passar mig. Brukar vanligtvis köra L, men vi kan väl testa den i Motala på fredag kväll kl.19?

/Martin

Ser ut som det blir kanonväder i Motala på fredag och lördag. Varmt, inget regn och svaga vindar.
Capture.PNG

Senast ändrad:
Jeppe_E sa:
MartinBreider sa:
Hallo folket!

Hör av er.

Martin,

Eftersom Thomalin inte kommer att köra, så finns det en tröja i Medium. Hade varit jättebra/kul om den passade och om du ville ha den. I så fall så kommer alla i teamet att ha samma tröja. Men det är förstås upp till dig.

Nu har jag inte meddelat det tidigare, men gör det nu. ? Jag ska köra, men då med lägre ambition.

Vill också passa på att förtydliga att tröjan är till salu, jag har ju faktiskt betalt för den.

thomalin sa:
Vill också passa på att förtydliga att tröjan är till salu, jag har ju faktiskt betalt för den.

Ja, den detaljen glömde jag att nämna. Om den passar Martin, (vilket jag tror den gör) så är priset 471kr

Risken är ju att det är kyligt på morgonen när vi startar och man vill ju helst inte ha vindjacka/väst över vår fina tröja. ?
Så tänkte höra om ni har något bra tips på någon bra undertröj/linne att ha under?

MrFocus sa:
Risken är ju att det är kyligt på morgonen när vi startar och man vill ju helst inte ha vindjacka/väst över vår fina tröja. ?
Så tänkte höra om ni har något bra tips på någon bra undertröj/linne att ha under?

Jag kommer att köra med craft mesh undertröja, tröja, armvärmare, korta bibs, ev knävärmare. Enligt prognosen kommer det inte att vara kallare än 10 grader någon gång under lördagsdygnet och upp mot 20 grader på em.

Jag kör ofta med tunn merinotröja under, det är grymt eftersom ullen inte blir så svettig om/när de blir varmt. Dock tror jag inte på nån undertröja på lördag som prognosen ser ut nu...

Jeppe_E sa:
MrFocus sa:

Jag kommer att köra med craft mesh undertröja, tröja, armvärmare, korta bibs, ev knävärmare. Enligt prognosen kommer det inte att vara kallare än 10 grader någon gång under lördagsdygnet och upp mot 20 grader på em.

Ungefär som jag tänkt då. Ska kolla upp Craft mesh tröjan . Men över 10 gr så är det väl knappt man behöver undertröja.

MrFocus sa:
Jeppe_E sa:
MrFocus sa:

Ungefär som jag tänkt då. Ska kolla upp Craft mesh tröjan . Men över 10 gr så är det väl knappt man behöver undertröja.

Jag tycker tvärtom att det är skönt. Den transporterar ut fukten till cykeltröjan så att man känner sig torr, även om meshtröjan egentligen är blöt. Jag cyklar alltid med en sådan tröja.

Jag kör med en tunn merinotröja under cykeltröjan. Sen armvärmare, kortbyxor och skoöverdrag. Det blir kanon! Få se om man börjar med en tunn vindjacka i början som man kan stoppa ner under loppets gång.

Är det 10 grader å uppåt så blir det nog kort-kort för min del. Less is more! Dock inte riktigt bestämt mig än :)

me.I.am sa:
Håller med Jeppe_E (och flera andra i andra trådar), har alltid en mesh under cykeltröjan, känns bättre när det är riktigt varmt, och dessutom skönt när det är lite kallare. Framförallt slipper man den klibbiga känslan av svettig cykeltröja mot huden.

Har en Bontrager: https://www.trekbikes.com/se/sv_SE/...ll/bontrager-b1-sleeveless-baselayer/p/11700/
M sitter bra och tight på mig, 180cm/86kg

Den här är da shit
https://www.santinisms.it/en/men-base-layers/mesh-short-sleeve-baselayer-11.html
Min är 10 år men som ny, nästan :)

Lycka till!

PEPP! 33h till start! Glöm inte ert startbevis.

Vi ses utanför anmälningstältet/fontänen kl 19:00 i morgon.

Frågor på det?

Tack för alla tips angående undertröja. Sökte av varenda sportbutik i jönköping igår men ingen hade nåt i sortimentet alt. slutsålt.
Men såg nu att checkpointbutiken uppe i Motala hade i sitt reklamblad så ska kika in det tänkte jag.

Syns om 10,5h :)

Man kan väl köpa i princip allt man saknar i Motala om man är beredd att betala premiumpriser.

Tillbaka
Topp