Hardtail budget ~20k

Hardtail budget ~20k
Ser väldigt trevliga ut, försökt att söka runt lite men hittar ingen återförsäljare. Är det direkt från UK man måste köpa? Vart köpte du dina?

Jag köpte min ena via brittiska CRC/wiggle. Och den andra köpte begagnad.

Jag vet att dans cykel i Leksand säljer ragley .

Hardtail budget ~20k
Grattis till förändringen! Den livslånga. Jag tror, oavsett vad du köper, att du av flera skäl vill byta om något år och några kilon. Då vet du vad du vill ha, så spar lite till det redan nu. Maxa inte budget, är mitt tips. Kan inget om ht men funderar på att skaffa mig något enkelt sådant framöver så denna tråd var inte så tokig.

Hardtail budget ~20k
Köpt cykel!
Blev en begagnad Bird Zero 29 M/L 2024 här via forumet för 16k, axplock komponenter för er som är intresserade:
Marzocchi bomber z2 140mm
Shimano mt420
Sram x1 vevparti 170mm
Sram XX1 11 delat reglage och växel
Sram gx 11 delad 10-42 kassette
Sram XX1 kedja
TranzX dropper 170mm

All in all med gear, tillbehör & nya pedaler så landade jag på 19 700kr för att ta upp MTB igen. Tack för all input i tråden, guld värt.

För andra i liknande situation, så här såg min shoppinglista ut i slutet:

NYA (i prio ordning)
  1. Bonero 3/2
  2. MB31 Rescue
  3. Roscoe 8
Begagnade (ingen ordning)
  • Bird Zero 29 (Mk2)
  • Roscoe 9/8 (2022/2023 resp)
  • Ragley Big wig/Blue pig/mmmbop 1.0
  • Nukeproof scout 275/290
  • Bonero 3/2
  • Marin san quentin 2/3

Hardtail budget ~20k
Nu när jag går in och läser om Järvsö så står det faktiskt att framdämpad cykel krävs, men att heldämpat rekommenderas. Är ganska säker på att det var ett krav med heldämpat i somras.
Körde hardtail i somras i Järvsö. Enda kraven de har är framdämpare och full face hjälm. Hopplinjerna fungerar utmärkt med hardtail, det är stöket som blir lite jobbigare.

Tillbaka
Topp