Hardtail i 20 klassen!

• Trådstartare Trådstartare Vingen
  • Start datum Start datum
V

Vingen

Guest
Hardtail i 20 klassen!
Tjena allihop!
Jag vet att den simpla men ändå så svåra fråga kommer då och då men då jag är ny inom cyklingen så vill jag inte förlita mig på endast försäljare.
Jag har 20 000 kr att kasta på en ny hardtail är det någon som kan säga vad jag ska kolla på?
Och då tänker jag mest på kvalitè, säkra kort. Att stl och geometri ska stämma vet jag att det är viktigt. Är inte så sugen på carbon, såg att Scott kommer med en Scale 35 till -07 vad tror ni om den?

Tacksam för svar, desto fortare man får lite kunskap desto fortare ses vi i skogen....

Hardtail i 20 klassen!
1.999 euro på www.s-tec-sports.de

Finns fler att välja på i samma prisklass!

xtc_hybrid_large.jpg

Hardtail i 20 klassen!
För att ytterligare förvilla:
Den här är jag själv mycket nöjd med:http://www.evanscycles.com/product.jsp?style=60565
..och den obligatoriska prisvärda canyon:http://www.canyon.com/mountainbikes/ausstattung.html?b=52#ausstattung
//Kristofer

Hardtail i 20 klassen!
Gewicht 10,2 kg

Det var lite lågt det där att koppla in Canyon. Rent av lite taskigt faktiskt. 10,2 kg med en riktig dämpare.....
Skall Canyon få hela pappas månadspeng i år??

Hardtail i 20 klassen!
teabag skrev:
-------------------------------------------------------
> Gewicht 10,2 kg
>
> Det var lite lågt det där att koppla in Canyon.
> Rent av lite taskigt faktiskt. 10,2 kg med en
> riktig dämpare.....
> Skall Canyon få hela pappas månadspeng i år??

För att inte tala om dom otroligt porriga hjulen med DT 240 nav. Jag tycker att valet är självklart, bara att slå till på den...

Hardtail i 20 klassen!
Hej, är också sugen på en Scale 35 -07. Någon som kan säga något om den hojen, verkar det något för en nybörjare? Jobbigt med första riktiga köpet...

Hardtail i 20 klassen!
teabag skrev: Gewicht 10,2 kg

Det var lite lågt det där att koppla in Canyon. Rent av lite taskigt faktiskt. 10,2 kg med en riktig dämpare.....
Skall Canyon få hela pappas månadspeng i år??

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Jo, men även om det var ganska lågt så var det ju inte lika lågt som glocalnet.

:D

Hardtail i 20 klassen!
Det verkar som att Canyon bygger alla hardtails på samma ram. Finns det någon här som kör på Canyon och har något intressant att säga? Hur funkar den? Funderar på en GrandCanyon Elite, känns grymt prisvärd.

Hardtail i 20 klassen!
Ifall du letar efter en cykel att ha skoj med i skogen så får du för 20kkr en custombyggd(välj komponenterna själv, bygg ihop själv) Cotic Soul. Tar gafflar upp till 130mm och kan se ut så här, här min variant:

cs.jpg ht=544

/Leo

Cotic Soul

Tillbaka
Topp