glitch
Aktiv medlem
Hardtaildrömmar - buskul bröt stigcykel, inspirationstråd
ceel sa:Den här verkar rolig:
http://nordestcycles.com/en/
Uj! Det där var en vacker ram!
Ser bra ut verkar låååång.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ceel sa:Den här verkar rolig:
Oskar sa:160 mm slag fram och 0 mm bak, vad är det som är så bra med det?
Oskar sa:160 mm slag fram och 0 mm bak, vad är det som är så bra med det?
glitch sa:Oskar sa:160 mm slag fram och 0 mm bak, vad är det som är så bra med det?
Spelar det någon roll??? Har du sett hur ramen ser ut? Den kan man ju köpa bara för utseendet :)
Men nej någon 160 mm HT vill i alla fall inte jag ha. Tur att det inte fanns en 130 mm variant annard hade jag fått börja spara.
Makten sa:Oavsett är det helt jävla omöjligt att inte dregla över BTR:s fina cyklar.
Konkret sa:Oskar sa:160 mm slag fram och 0 mm bak, vad är det som är så bra med det?
Vad tror du själv?
glitch sa:Oskar sa:160 mm slag fram och 0 mm bak, vad är det som är så bra med det?
Spelar det någon roll??? Har du sett hur ramen ser ut? Den kan man ju köpa bara för utseendet :)
Oskar sa:glitch sa:Oskar sa:160 mm slag fram och 0 mm bak, vad är det som är så bra med det?
Just den cykeln är verkligen sjukt snygg! Den som Makten postade här ovan ser däremot ut som en gammal damtralla. Min fråga kvarstår hursomhelst, men det är väl ingen som kan svara på den.
Konvalj sa:Oskar sa:glitch sa:Oskar sa:160 mm slag fram och 0 mm bak, vad är det som är så bra med det?
Just den cykeln är verkligen sjukt snygg! Den som Makten postade här ovan ser däremot ut som en gammal damtralla. Min fråga kvarstår hursomhelst, men det är väl ingen som kan svara på den.
Svaret är väl helt enkelt: för att det är kul. Jag hade en TransAm med 140 i fram och 0 i bak, och den var hur kul som helst. Hade gärna haft lite mer i fram för att kunna köra ännu hårdare utför. På en sån hoj står man ändå mest upp så det gick bra med 0mm i bak.
EST sa:Fast ska man ha en snabb å kvick ht ska man kanske kolla på annat än stål am ht hojar min väger: 14,5 kg så 140 eller 160 spelar nog mindre roll..
EST sa:Jo det går men det blir dyrare om det ska hålla. Å man vill ju inte behöva vara rädd om en sån hoj. Polarens gott var lätt men gick på ca 30 papp...
ATG sa:Idag kom den... :)
ATG sa:Idag kom den... :)
mats412 sa:Har en Stanton Switchback, den förra generationen, hur kul som helst. Så länge du inte ska cykla upp för en alp så bry dig inte om att den inte är en bergsget, för den är sjukt kul i övrigt. Jag är 192 cm och kör med 70 mm styrstam, funkar bra.
Jag delar Switchbacken med en kompis eftersom vi båda har var sin fs-förstahoj också, bra sätt att köpa cyklar man egentligen inte behöver :) Rekommenderas.
H. sa:Ståcykling för att ta mig till olika platser är inget problem, dels för att jag lär åka bil, och dels för att jag är van från BMXen. Ståcykling i skogen är nog betydligt jobbigare men där tänker jag att det är bra träning.
Vad gäller cykeltyp så är jag övertygad om att typ en 456 är mycket bättre i skogen men efter att ha provat luthmans, visserligen för stora, 456 i en skatepark måste jag säga att det kändes extremt oinspirerande... å andra sidan måste inte cykeln ersätta BMXen. Och som vanligt vet jag inte ens vad jag vill egentligen. Då hade jag väl inte frågat. :)
glitch sa:Jaha hur går det här då?
Ganska bra.
Har råkat köpa ett par hjul som behövde nya lager. Boots fram och bak så nu är i alla fall standarden bestämd.
Sönder Transmitter finns nu i uppdaterad aluvariant i lager. Velar nog mest mellan den och NS Eccentric Djambo.
Blir 2.8 or, frågan är vilka däck man ska satsa på. Jag hatar supertrögrullat men ser helst en däck kombi som funkar hyfsat året runt. Tanken med Htn är ju att det ska bara vara sticka ut och cykla.
Paco sa:glitch sa:Jaha hur går det här då?
Ganska bra.
Har råkat köpa ett par hjul som behövde nya lager. Boots fram och bak så nu är i alla fall standarden bestämd.
Sönder Transmitter finns nu i uppdaterad aluvariant i lager. Velar nog mest mellan den och NS Eccentric Djambo.
Blir 2.8 or, frågan är vilka däck man ska satsa på. Jag hatar supertrögrullat men ser helst en däck kombi som funkar hyfsat året runt. Tanken med Htn är ju att det ska bara vara sticka ut och cykla.
Har du boost hjul så kan du räkna bort Djambon direkt. Jag valde den för att slippa just boosten.
Maakus sa:Åhhh här sitter man och drömmer om en schysst bröt-hardtail och dricker öl.
Lite såld på den här, fast den har 9mm QR...
http://www.last-bikes.com/products/complete-bikes/fastforward-650b-plus-versions-2017.html
glitch sa:Paco sa:glitch sa:Jaha hur går det här då?
Ganska bra.
Har du boost hjul så kan du räkna bort Djambon direkt. Jag valde den för att slippa just boosten.
2017 Djambo boost enligt hemsidan.
wobblie sa:Maakus sa:Åhhh här sitter man och drömmer om en schysst bröt-hardtail och dricker öl.
Lite såld på den här, fast den har 9mm QR...
http://www.last-bikes.com/products/complete-bikes/fastforward-650b-plus-versions-2017.html
Dessutom en assymetrisk bakända så att inga standardhjul passar utan att man dishar om hjulet.
Paco sa:glitch sa:Paco sa:glitch sa:Jaha hur går det här då?
Ganska bra.
2017 Djambo boost enligt hemsidan.
Aha, då har dom ändrat det;)
Jag är jävligt nöjd men min iaf, även om den kommer hamna på k&s inom en snar framtid...n-1....