Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vad för ram är detta? =)glitch sa:Rastade Transmittern idag efter att de sista smågrejerna kommit.
Röda Oury grepo, en guld sadelklämma för att match guld top capen och en 60 mm styrstam istället för 40. Blev mycket bättre.
Vart nåt slags Tysklandstema med guld svart och rött =)
Svedjemo sa:Nu har den kommit! Blev en kort tur ikväll och det kändes lovande!
Jo men då får det väl vara en 29" ram som tar breda 29" däck =)glitch sa:Tror det är väldigt få plusramar som tar så brett som 29x2.4 däck.
De flesta brukar väl säga 29x2.1-2.2 eller så.
desmo sa:desmo sa:Då har jag äntligen fått cyklat lite på Honzon. Utifrån hur den levererades så har jag monterat en dropper (Brand-X), fått den tubeless, tagit bort skyddet bakom kassetten, monterat flaskställ, spd-pedaler och garminfäste.
Igår var jag bara nära hemma och trixade runt i en liten skog, idag var jag i Flottsbro. Det är helt klart svårare med ht. När baken studsar så är det svårt att sikta ordentligt med framhjulet. Jag åker omkring med för högt tryck i däcken just nu så det påverkar såklart. Men det är roligt att cykla skog igen och det är det viktigaste.
Jag vill bara skriva av mig lite mer!
Idag var jag i Gömmarskogen som jag anser vara min hemmaskog och cyklade svart-vita. För att förstå lite vad jag skriver om så vill jag bara berätta om mina tidigare mtb. Första riktiga var en Nishiki SRI-team 26" HT från 2007. Sedan Banshee Phantom 29" FS med 120/105. Och nu Honzon.
Den stora revolutionen när jag bytte till Bansheen var hur bra den klättrade. Att de tekniska klättringarna gick så mycket enklare än min gamla Nishiki. Att den var stabilare utför var liksom ingen överraskning. Därför var jag lite orolig att gå tillbaka till HT. Att jag skulle få leda cykeln runt större delen av Gömmaren. Men idag gick riktigt bra. Jag klarade alla klättringar jag gjorde på Bansheen, och jag klarade någon som jag aldrig har klarat tidigare! Just nu har jag lite pulver i benen vilket underlättar, men den klättrade ändå bättre än vad jag hade förväntat mig! Skitkul!
Utför så studsar det och far. När bakhjulet tappar kontakten så blir det svårt att sikta med framhjulet. Och försöker jag trycka ner bakhjulet i marken så kan det bli väl hårda smällar ibland. Jag sänkte trycket något idag, och fick något genomslag så att det tjongade om fälgen. Så jag får nog lära mig att cykla med lite högre tryck i däcken på Honzon än vad jag hade på Bansheen.
Överlag så är jag mycket nöjd med cykeln. Jag tror den kan leverera det jag behöver. Möjligen att jag inte kommer kunna köra xc så bra som jag önskar, men det är sekundärt.
jilister sa:Att hoppa partier där FS cykeln bara plöjer igenom eller att välja en linje vid sidan av stigen för att få en bättre slätare kurvtagning.
LDG sa:Hittade en Big Wig =)
LDG sa:Hittade en Big Wig =)
Nope. Iaf inte den ramen jag köpte.glitch sa:LDG sa:Hittade en Big Wig =)
Fast den har väl 135 qr spacing bak?
glitch sa:Bra paco! Kasta upp en fräsig bild nu också ;-)
Jo. Fanns en kvar i min storlek så hoppas det blir bra.glitch sa:... Så jag antar att du fick tag på fjolårsmodellen eller så?
Konvalj sa:Om du vill ta dig an Grimsta igen så kan jag visa dig lite flowigare stig än vildmarksspåret. Det finns mycket fint där, även om det är lite litet.
Konvalj sa:Jo, det är en del lite väl branta uppförsbackar på sina ställen. Framförallt är det 3st som är svåra (omöjliga? Nåja, mer trial än trail), inte sett någon annan klara dem heller.
Den finaste hällcyklingen går på åsen från maltesholmsbadet till Kanaan. Spåret går närmare vattnet men man kör parallellt med det.
EST sa:Nån som är sugen? Vill testa nåt annat
https://happyride.se/annonser/ad.php?id=34868
ceel sa:EST sa:Nån som är sugen? Vill testa nåt annat
Du glömde skriva "Perfekt för cykelvasan"... ;)
EST sa:ceel sa:EST sa:Nån som är sugen? Vill testa nåt annat
Du glömde skriva "Perfekt för cykelvasan"... ;)
Hehe not??
Perfekt för lek å bus däremot! Väldigt tålig
EST sa:Japp så vad ska man ha nu? Sick bikes , Nordest, bfr eller vad??