Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bofinken sa:Fick svar av leverantören idag, 29" går men med 1,8 dojjer på och rekommenderas ej.
MatteXC sa:Bofinken sa:Fick svar av leverantören idag, 29" går men med 1,8 dojjer på och rekommenderas ej.
Vem fanken kör med 1,8" på MTB??? Kanske något über lerdäck isf...
MatteXC sa:Bofinken sa:Fick svar av leverantören idag, 29" går men med 1,8 dojjer på och rekommenderas ej.
JojjeM sa:MatteXC sa:Bofinken sa:Fick svar av leverantören idag, 29" går men med 1,8 dojjer på och rekommenderas ej.
29 minus kommer stort nästa år när folk ska piffa till sina föråldrade 27.5:or ;)
Kör själv uteslutande HT nuförtiden. Franskt stål med pyttesmå hjul.
/Johan
glitch sa:Heldämpat igår, HT idag, en bra cykelhelg :)
Testade 42mm offsetgaffel idag.
Kändes sjukt smidig i tighta passager samtidigt som det fortfarande var stabilt utför. Fick känslan av att jag fick mer tryck ner på framhjulet också vilket är positivt.
Kanske något sävligare styrning men bytte också från 780 till 760 styre så lite mindre hävarm kan också spelat in.
larsaw sa:glitch sa:Heldämpat igår, HT idag, en bra cykelhelg :)
Testade 42mm offsetgaffel idag.
Kändes sjukt smidig i tighta passager samtidigt som det fortfarande var stabilt utför. Fick känslan av att jag fick mer tryck ner på framhjulet också vilket är positivt.
Kanske något sävligare styrning men bytte också från 780 till 760 styre så lite mindre hävarm kan också spelat in.
Oj! Vart har du fått tag på den gaffeln?
Eller är det en 27.5's Yari?
Bofinken sa:Tänkte höra om det finns nån expert om hur geometrin förändras på en canyon grand canyon om man slänger dit en 130mm istället för nuvarande 110mm gaffel? Blir det bara konstigt ?
Du har stoppat in två gafflar och geo från aktuell eller eventuell cykel?Bofinken sa:Hur tolkas denna blir det konstigt nån dom kan detta? :)
Bofinken sa:Japp hardtail grand canyon trail 9.9 trail.
Tack för tipset. Måste titta närmare på deras Rootdown. Surface är tydligen svetsad av Chris Dekerf och hade en galen prislapp.Jilster sa:Cuprinol! Spana in Chromags HT. Jäklar vilka fina rackare ;-)
Bofinken sa:Ser fin ut, men vikt på den? Vill ha en lite lättare HT med 130mm gaffel :)
Cuprinol sa:Du har stoppat in två gafflar och geo från aktuell eller eventuell cykel?Bofinken sa:Hur tolkas denna blir det konstigt nån dom kan detta? :)
68.5 på reban låter lite brant.
Cuprinol sa:Vad är grejen med Bird? Prisvärda?
Jilster sa:Tack för tipset. Måste titta närmare på deras Rootdown. Surface är tydligen svetsad av Chris Dekerf och hade en galen prislapp.
Du råkar inte veta var de finns att få tag på i Sverige/EU?
Cuprinol sa:Känns som att jag dammsugit hela internet efter en bus-hardtail som täcker mina preferenser, och jag kan inte hitta en rimligare cykel än Ragley Bigwig. Den tickar alla boxar.
Stål
29"
31.6
Modernisch geo
Boost
Pris
Eftersom man är en sån som inte har bråttom och inte gillar att bygga cyklar utifrån lös ram så blir jag sjukt förvirrad av nuvarande utbud gafflar. Vad ska man ha i kategorin 29" boost trail/enduro ca 130-150mm slag? Vill inte betala 10k för en gaffel och då landar vi på Yari eller kanske någon Mattoc? Var väldigt sugen på X-fusion Revel (den inverterad knasgaffeln som äntligen ska börja säljas nu i höst) men den kostar runt 11k. Känns mer och mer rimligt att köpa en komplett cykel och få genomgående SLX och en Yari på plats för att sedan byta ut det man känner för senare. Grubblerier. Upplys mig.
Edit: typo
Jilster sa:Canfield EPO bofinken ??