Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
då jag har 140 slag så kör jag nånstans 15-20% sag, men väldigt proggresivt, tycker det är viktigast för min egen skull. Bottnar gaffeln varje gång jag är ute, och märker det aldrig.Nån särskild, ofta förbisedd, gaffel-feature som ni tycker är jätteviktig på bröt-HT?
- Antar att progressiviteten ska vara tweakbar, och att man vill ha inställning av low speed compression.
Nåt mer?
Hur mycket sag kör ni?
Hur stora bromsskivor?
Ni som nördat på Lee McCormacks fit-concept - var ligger ni i RAD-offset, RAAD och SHO?
Styrbredd? (Gärna inkl kroppslängd.) Hur mycket sweep?
Kör ni inserts i däcken och i så fall vilka?
Hur väljer ni greppdiameter, och hur mjuka/hårda grepp har ni?
Tweak for BRÖT!
26+ drömmer jag om! Vilken ram, och vilka hjul och däck?då jag har 140 slag så kör jag nånstans 15-20% sag, men väldigt proggresivt, tycker det är viktigast för min egen skull. Bottnar gaffeln varje gång jag är ute, och märker det aldrig.
Har även low speed compression men tror inte jag skulle sakna det.
780 styre, (chromag fubar osx, med de rätt så mjuka basis greppen) och då är jag 179 lång
203 skivor
26+ hittils utan inserts, får se om det ändras i framtiden
Sååå jäkla snygg färg på den ramen. ?Man blir smått ledsen över HTns skick just nu när man ser allt här ifrån.
Men som tur är så börjar det trilla in lite delar så den kan skruvas ihop snart igen.
Det som inte är bestämt än är 150mm eller 160mm gaffel och vilka bromsar man ska uppgradera till ?
Visa bilaga 491776
Säg inte så!! Funderar på att ta bort färgen och köra rå alu ??Sååå jäkla snygg färg på den ramen. ?
får göra det när den är sliten!Säg inte så!! Funderar på att ta bort färgen och köra rå alu ??
Har ju lyckats repa den lite redan.. ?får göra det när den är sliten!
Gaffel är väl helt upp till vilken typ av person man är. Personligen älskar jag så mycket inställningsmöjlighet som möjligt.Nån särskild, ofta förbisedd, gaffel-feature som ni tycker är jätteviktig på bröt-HT?
- Antar att progressiviteten ska vara tweakbar, och att man vill ha inställning av low speed compression.
Nåt mer?
Hur mycket sag kör ni?
Hur stora bromsskivor?
Ni som nördat på Lee McCormacks fit-concept - var ligger ni i RAD-offset, RAAD och SHO?
Styrbredd? (Gärna inkl kroppslängd.) Hur mycket sweep?
Kör ni inserts i däcken och i så fall vilka?
Hur väljer ni greppdiameter, och hur mjuka/hårda grepp har ni?
Tweak for BRÖT!
Det tycker jag absolut den gör, om du brötar och har kul på den. :-)Och jag håller helt med dig!
Enda problem jag har är om min helstel SS passar i den här tråden eller inte.
??Även jag var ute med min Stanton. Blev Vallåsen idag och det höll bra fram tills "näst sista" åket ?
Visa bilaga 491933Visa bilaga 491934
Hardtail Rider’s Desire to Be Counter-Cultural at Risk of Being Eclipsed By Back Pain
Taking the easy way is for suckers, and besides, it doesn't teach you the basic skills that you may never need again.
Ryan Lark, of British Columbia, today announces that he will get spinal column surgery if needed, but he’s never abandoning his hardtail.
“The hardtail is the perfect bike for the job. On it, you can feel the terrain. Every bump… every goddamn bump. All the time. It’s not painful, it’s fun and cool. Besides, since the epidurals it's way better”.
Lark, who also is known for eating his soup with a fork “for the challenge”, is convinced that a steel hardtail is the best tool for the job, even though when not on group rides, and under the cover of darkness, he often takes out his 170mm travel enduro bike.
“Hardtails reward you more, and that’s a fact. Now, I have a deeply rewarding relationship with my physio and I’m in a rewarding relationship with my local cafe where I go for a nice sit down between runs. Christ alive, the pain is just… fine. It’s not a big deal and I look cool”.
Börja cykla ht med spd eller flats, vad säger ni?
Flats och ett par Five Ten Pro Freerider så glider fötterna ingenstans ?Jag är rädd att jag min fötterna skulle ramla av pedalarna i stök, men har aldrig provat plattisar. Min son överlever dock bra utan SPD på sin HT.
En fråga från en som aldrig testat spd. Hur bailar ni cykeln om något går fel? Eller ni är körda och sitter fast? ?
Funderat länge på att fastna men mina funderingar får mig att inse att jag nog fan hade slagit mig mer ?
Inte för ofta men det händer ju tyvärr. Räcker ju att man lyckas hoppa lite snett på något när man börjar bli trött för att behöva sätta ner en fot vid landning ibland också. ?Baila i luften är väl inte superenkelt....men hur ofta göra man det? Ska man träna slopestyle så får man byta pedaler
Antar att du aldrig har kört SPD. Skorna lossnar själva när något händer utan att du behöver göra något. Enda undantaget är när man kör manual och ramlar bakåt, för att fötterna inte vrider då. Att lera manuals är enda anledning för mig att fundera på att också köpa plattisar.
Sen är ju plattisar snyggare också! ?Började med spd, bytte till plattisar när jag ville börja öva wheelies och manuals. Tycker det funkar utmärkt i stök på ht, kräver kanske lite mer teknik än fs och eller/spd men det är ju lite av charmen också.
Om jag tävlade och att fokus var att vara absolut snabbast så kanske jag skulle snegla på spd igen, men jag har mer respekt för folk som kör snabbt på plattisar.
Började med spd, bytte till plattisar när jag ville börja öva wheelies och manuals. Tycker det funkar utmärkt i stök på ht, kräver kanske lite mer teknik än fs och eller/spd men det är ju lite av charmen också.
Om jag tävlade och att fokus var att vara absolut snabbast så kanske jag skulle snegla på spd igen, men jag har mer respekt för folk som kör snabbt på plattisar.
Ett par riktigt höga strumpor till så har man ju fixat stilen! ?
Ett par riktigt höga strumpor till så har man ju fixat stilen! ?
har sett några riktiga prakt-bails även med spd, men det tar ett bra tag innan det sitter så i ryggmärgenFast baila som Blake är inte inte helt smidigt. Hoppa över styret och annat han tycker är lämpligt. Det får man nog skippa.
Annars är det träna manuals som är surt som berk säger
Håller med. Jag vill dock minnas att man kunde ha problem att klicka i spd i fart/stök också om man av någon anledning hade lossnat.Problemet med flats i stök är att det kan vara svårt att få foten tillbaka på ”rätt” ställe efter man varit av pedalen. Tycker det är halv krångligt att flytta position när det är stök.
Och du ser många i EWS på aggro-ht?Håller med. Jag vill dock minnas att man kunde ha problem att klicka i spd i fart/stök också om man av någon anledning hade lossnat.
Men jag är tror nog att spd över lag är något snabbare/mer effektivt, annars skulle inte tävlingsfältet i EWS köra nästan uteslutande spd. Förutom den absolut bästa då. :-)
Och du ser många i EWS på aggro-ht?
Tyvärr inte. Men det är nog som med V-stilen i backhopp, bara nån vågar testa så är det nog bättre. :-)Och du ser många i EWS på aggro-ht?
Skulle iof vara rätt kul att se hur stor skillnad tidsmässigt det skulle bli.Tyvärr inte. Men det är nog som med V-stilen i backhopp, bara nån vågar testa så är det nog bättre. :-)
Har alltid haft suget efter en chameleon, funderar på att kränga min fs och skaffa en framöver. Har du provat både Alu och plasten?
Har alltid haft suget efter en chameleon, funderar på att kränga min fs och skaffa en framöver. Har du provat både Alu och plasten?
Edit: Uppenbarligen har du provat på åtminstone kolfibern :)