Hardtaildrömmar - buskul bröt stigcykel, inspirationstråd

En fråga, visst borde denna kunna lösa en konvertering till ss utan kedjespännare på min ragley marley..? Skulle nämligen lösa min längtan efter en ssht som en rätt simpel hoj som kan göra det mesta (utom klättra brant, men det undviker jag ändå)

En fråga, visst borde denna kunna lösa en konvertering till ss utan kedjespännare på min ragley marley..? Skulle nämligen lösa min längtan efter en ssht som en rätt simpel hoj som kan göra det mesta (utom klättra brant, men det undviker jag ändå)

Ja.

Verkar bra, men om jag har förstått rätt kan man inte byta lager på den.

Nån som testat hur stor klinga man får in i en scout 275? gillar 36 och lyckades få det att funka bodgeat med det jag tror var ett icke boost vevparti, men nu när jag har ett boost på riktigt så ser det trångt ut med större än 34.

Ja.

Verkar bra, men om jag har förstått rätt kan man inte byta lager på den.

Hittade den här med, halva priset ändå. Men tveksamt om man kan byta lager på den heller.

p5pb21428184.jpg

inte för att man på nåt sätt behöver en ny cykel, men nya metan ser ju smaskig ut. behöver inte vara budgetprylar på bara för att det e ht.

p5pb21428184.jpg

inte för att man på nåt sätt behöver en ny cykel, men nya metan ser ju smaskig ut. behöver inte vara budgetprylar på bara för att det e ht.
Third Quarter 2022
så egentligen släpper de MY 2023 lite tidigt

Jävlar vilken gammal och aktiv tråd, vet inte om jag kommer hjälpa någon men;
jag körde en trek x-caliber 8 2021, kastade på en 140mm fox dämpare, dropper samt schwalbe hans dampf 2.4 fram o bak, blev en stört rolig stigcykel även om originalsyftet var en ingångs-xc. ?

Jävlar vilken gammal och aktiv tråd, vet inte om jag kommer hjälpa någon men;
jag körde en trek x-caliber 8 2021, kastade på en 140mm fox dämpare, dropper samt schwalbe hans dampf 2.4 fram o bak, blev en stört rolig stigcykel även om originalsyftet var en ingångs-xc. ?
Intressant! vill man ju se hur den ser ut

Någon som har nått på den nya Nordest bardino ramen?

Visste inte att den fanns en nya.

Ända ändringar verkar var 0.5 grad brantarw och 10 mm kortare sadelrör, 5 mm högre vevlager och 5 mm kortare styrhuvudet. Hjulbas är mycket kortare, vet inte om det stämmer. Finns nu också en förstärkningsrör vid styrhuvudet.

Jag kör Bardino 1 med 130 m gaffel som ger brantare vinklar och jag skulle inte ville har brantare sadelrör. Men om man kör med 160 mm är nya kanske bra.

Hittade den här med, halva priset ändå. Men tveksamt om man kan byta lager på den heller.
Nån som vill sambeställa? Om man beställer för över €100 så får man €20 rabatt, så inkl frakt (€15) så landar det på €81.50 per person om man är två, plus frakt inom Sverige då om personen inte råkar bo i Göteborg som jag (den frakten kan man ju dela på dårå). Blir iaf ca 150kr billigare än att beställa själv.

Nån som vill sambeställa? Om man beställer för över €100 så får man €20 rabatt, så inkl frakt (€15) så landar det på €81.50 per person om man är två, plus frakt inom Sverige då om personen inte råkar bo i Göteborg som jag (den frakten kan man ju dela på dårå). Blir iaf ca 150kr billigare än att beställa själv.

Har du hittat en recension på den? Verkar vara lite av en chansning. Trickstuff är troligtvis bra, men mycket dyrare.

Rapportera gärna hur bra den funkar!

Återkom gärna med recension, dvs hur lättmekat det var och kvalitetsintryck.
Ett första intryck.
Snabb leverans.
Tung men stabil konstruktion.
Standardkullager som är lätta att lossa, enkelt att byta men risk för knak och slitage pga toleranser.
Bra monteringsanvisning och enkelt att montera.

Provade en liten cykeltur idag utan missöden.
Lite justering i morgon och sedan en riktig tur.

Fortsättning följer, troligen i en egen tråd..

Första lite riktiga turen utan problem. En liten backe bröt jag mig uppför utan att cykel protesterad.
Så jävla gött att cykla med snigeln i mörker.

Årets bästa uppgradering, 180mm skiva bak. Och förvånansvärt torrt i skogen (åtminstone bitvis) ;-) En bra förmiddag helt enkelt :-)

Bilagor

• IMG_20211120_113112.jpg
    IMG_20211120_113112.jpg
    420.9 KB · Besök: 108
  • IMG_20211120_113203.jpg
    IMG_20211120_113203.jpg
    1.4 MB · Besök: 113
Nice! Känner igen det där bygget. :-)

Är inte AM2 rätt tungt? Har för mig jag kollat på det nån gång, verkar schysst i övrigt.
Ja det är nog dina banor ?

980g, för mig var det att gå ner i vikt då mitt gamla väger 1250g. Så inte övertygad om det det håller helt ännu, men känns som en bra kompromiss hittills ?

Ja det är nog dina banor ?

980g, för mig var det att gå ner i vikt då mitt gamla väger 1250g. Så inte övertygad om det det håller helt ännu, men känns som en bra kompromiss hittills ?
Gott, du får återkomma med recension om nån månad då. Hade för mig att det var betydligt tyngre, men sub-1000 är ju godkänt.

Alltid kul att se nån annan köra, särskilt betydligt bättre än jag kör dem själv. Eller tja, jag hade ju gärna kört dem "bäst"/snyggast, men men.. man får se det som inspirerande istf att bli bitter. :-D

Gott, du får återkomma med recension om nån månad då. Hade för mig att det var betydligt tyngre, men sub-1000 är ju godkänt.

Alltid kul att se nån annan köra, särskilt betydligt bättre än jag kör dem själv. Eller tja, jag hade ju gärna kört dem "bäst"/snyggast, men men.. man får se det som inspirerande istf att bli bitter. :-D
Haha ja, det är upp till dig :P slottskogen ser jag? :)

De har black friday med 20€ rabatt på köp över 80€, vilket det blir med Sverige som destination.

Tillbaka
Topp