Hardtaildrömmar - buskul bröt stigcykel, inspirationstråd

Längs med stupet är det fint, men man fottar ju inte surhålen när kameran åker fram ?‍♂️
Ok, kan väl bara hålla med om jag tittar på dagens tur.
Trort underlag, blöta däck :p

20221020_163035.jpg

Köpte oxå en sån och klippte ned den till 30cm. Den satt på ca 15min innan den flyttades till fullgunget. Där funkar den lite bättre till utseendet.

Funderar på en SKS Mudrocker i år. Den är lite mindre ful, väl?
SKS är Mindre ful, i mitt tycke för mjuk och flamsig för studsig stig. Har den på en fullgung och testat olika monteringar. Märker och hör den när den går ner i däcket, först vek den sig rakt ned. Böjde då ihop den till V-formad längsgående, då viker den sig snett nedåt in i däcket.
På jämna stigar eller lugna cyklister är den bra, bra infästning och längd bak/framåt.

Mudhugger är ful men man märker den inte när man cyklar ?

Bilagor

• 5CFDDB43-1BEC-417F-A8B3-9FBFC1A762EE.jpeg
    5CFDDB43-1BEC-417F-A8B3-9FBFC1A762EE.jpeg
    2.1 MB · Besök: 111
  • D0EB1012-A800-4D10-AD76-3235FCB4B9EA.jpeg
    D0EB1012-A800-4D10-AD76-3235FCB4B9EA.jpeg
    1.1 MB · Besök: 110
SKS är Mindre ful, i mitt tycke för mjuk och flamsig för studsig stig. Har den på en fullgung och testat olika monteringar. Märker och hör den när den går ner i däcket, först vek den sig rakt ned. Böjde då ihop den till V-formad längsgående, då viker den sig snett nedåt in i däcket.
På jämna stigar eller lugna cyklister är den bra, bra infästning och längd bak/framåt.
Fan. Tack för varningen.

Får bli ett liv i celibat med mudhugger då.

Mudhugger är verkligen sanslöst ful, men inget snack om att den fungerar bra.

Ingen som har provat att böja ner den med en värmepistol eller så?

Den där gaffeln vad tycker du om den? Jag ska kasta min i sjön snart ?
Jag kör så mycket stök så den gör väl varken till eller från. ?
Nä jag är sjukt nöjd med den och hur den presterar för vad den är.
Man kan ju fingaffla en ht hur mycket man vill men rent krasst i slutändan? Som att sminka en gris ?

C1FF758B-C944-4A31-943D-FEC37395D3BA.jpeg
EC4685B1-F12F-40B8-819D-92A5C97DE586.jpeg
A16EC173-E98A-439B-98A7-40659B2D3EC8.jpeg
Riktigt rolig dag i flottsbro idag. Var ett år sen jag var där sist. Märkte av att jag blivit bättre på cykeln senaste året, även om fokus idag främst låg på att utveckla hoppandet. Blev många varv i grävet, lagom stora hopp för mig att utvecklas i ?

Har höjd min Pike från 130 till 140 mm slag. Det är fortfarande en DebonAir B1, så närmare 130 än 140 mm slag. Gjorde det framförallt för att 76,5 grad sadelrörsvinkeln (vid sag) är lite för brant för mig på platten. En halv grad flackare känns perfekt! Byte till en mindre distans så styren är ungefär lika hög ovanpå vevlager. Några mm extra avstånd till styret är också trevligt. Och en halv grad flackare gaffelrörsvinkeln och lite mer slag gör Bardinon ännu bättre utför. Bra nu jag framförallt kör helstel och använder min stig-HT "bara" på snabbare, stökigare rundor.

Glömde att tar en bra bild, men har korrigerat en storvinkel bild så att styret är lika lång på båda sidor:

20221030_zoom.jpg

Verkar inte som att ragley moddat geo iår heller vilket gör att min marley fortfarande är uppdaterad rent geomässigt. Vill hellre ha en stålis med sliding drops och pga platsbrist tänkte jag kolla intresset om nån är sugen på att ta över den? Ram, gaffel, headset isåfall. Sitter en 140 mm pike på den. Kanske inte är ok med intressekoll så här i tråden men då kanske nån mod får plocka bort inlägget?

Tillbaka
Topp