Hardtaildrömmar - buskul bröt stigcykel, inspirationstråd

Bra kämpat ändå , mina hade gett upp å sagt vi vill bara hem?

Det kräver lite mental träning. Min son provar utan att klaga upp till 7 gånger att köra uppför en röttig backe till han får det till utan fotnedsättning. Sista gångerna dock utan att köra ner hela vägen. Det är bara att köra mer ;)

2022-08-24-21-08-02-280.jpg

Senast ändrad:
Jag körde en runda på hemmastigen på morgonen. Lite blötare, men fortfarande inte farligt och mycket höstfärg kvar. Mötte ett stort träd som, jag antar, har blåsits omkull. Vågade inte hoppa över det nudet var blöt.

2022-11-04-18-01-49-912.jpg

Platt i Skåne, så man får ta de backar som finns. Fästet är betydligt bättre sen jag bytte till Ground control T7 2,35.
20221105_160137.jpg

Senast ändrad:
Sett flera säga att ground control fäster bra, trodde det var typ ett xc däck, känns som på tok för lite mönster för höst/vinter?
Jag är nybörjare, så...
Läste vad som skrivits här, och ville ha lättare och smalare däck. Veetire 2,6 som satt på från fabrik, kändes tunga och breda. En San Quentin 2 är tung som det är ändå.

Sett flera säga att ground control fäster bra, trodde det var typ ett xc däck, känns som på tok för lite mönster för höst/vinter?

Skulle säga att Ground Control, framförallt i Grid T7 utförande, är en DC-däck. Jag är riktigt nöjd med den som bakdäck nu på blöta häller och lite gegga kring Stockholm.

Sonen hade ont i magen igår och jag behövde hämta honom från skolan och han var hem idag. Han hade just tillräckligt med energi för att skruva lite, så cykeln är nästan färdig. Vi väntar på en sadel och ramskydd. Och droppern, framdrev och pedaler behöver flyttas från gamla cykeln.

2022-11-10-18-41-12-042.jpg

Sonen kände sig nu tillräckligt bra för att köra wheelies:

2022-11-10-18-42-06-058.jpg

Cykeln funkar riktigt bra! Den verkar redan att passa honom. Enda problem är att växelreglaget slår i överröret.

Senast ändrad:
Sonen hade ont i magen igår och jag behövde hämta honom från skolan och han var hem idag. Han hade just tillräckligt med energi för att skruva lite, så cykeln är nästan färdig. Vi väntar på en sadel och ramskydd. Och droppern, framdrev och pedaler behöver flyttas från gamla cykeln.

Visa bilaga 592958

Visa bilaga 592959

Cykeln funkar riktigt bra! Den verkar redan att passa honom. Enda problem är att växelreglaget slår i överröret.
Snyggt :) Fast jag skulle gissa att ni borde byta till en sideloader-flaskhållare...
Och sätta en spacer till under styret då :D

Visa bilaga 592958

Visa bilaga 592959

Och korta bromslangarna ?

Snyggt :) Fast jag skulle gissa att ni borde byta till en sideloader-flaskhållare...

Sonens flaskan passerar recis.

Gaffelröret är redan kapad. Styret är redan för högt, så vill inte har den högre. Men jag kam just på att jag har en Block Lock styrlager kvar :)

Senast ändrad:
Ser supergött ut!
Vad kör du för kamera? Och vad för inställningar?
Hej!

Tackar! Jag kör en GoPro Hero 8 Black. Kör vitbalans 5000 - 5500k. 30 fps. Skärpa (sharpness) medel. Superview och boost på stabilisatorn. Ibland flat ibland gp color. Mest flat då jag använder LUT och korrigerar färg i Final Cut. Filmade denna i somras och rätt tidigt i min GoPro väg. Började i somras, lånade först en 6a men var inte nöjd med stabilisatorn, hörde det är GP 7 och uppåt man ska kolla efter. Super nöjd med 8:an! Kan inte tänka mig ngt bättre... ;-) Kör ett enkelt å billigt bröstband jag plockade upp på Amazon som hade fått bra recensioner.

Tre batterier, en laddare som kan ladda två och två minneskort 64 och 128.

Ungefär så men är ju bara en super nybörjare! :)

Senast ändrad:
Ja, såklart! 5000 - 5500 k. tack!

bit rate: high
shutter: auto
ev comp: -0.5
white balance: 5000k
iso min: 100 max: 1600
sharpness: medium
color: flat
raw audio: off
wind: auto
Tusen tack för detta!
Jag skaffade mig en 8 Black jag med för ett tag sedan och försöker lista ut bästa inställningarna. Antar att det kan variera lite beroende på väder, men ska testa angivna ?
Sista frågan innan jag lämnar tillbaka tråden; man borde filma i 4k va?

Tusen tack för detta!
Jag skaffade mig en 8 Black jag med för ett tag sedan och försöker lista ut bästa inställningarna. Antar att det kan variera lite beroende på väder, men ska testa angivna ?
Sista frågan innan jag lämnar tillbaka tråden; man borde filma i 4k va?
Japp, eller 2,7 (eller var det andra alternativet är). Endel schyssta drönare kör 2,7 och hade jag kombinerat med drönare hade jag kört 2,7 på go pro med. Tycker det blir smidigast i redigeringen. Men absolut 4k. Det skjuter jag i.

Bild från dagens runda. Bitvis halt, lerigt och blött men också många partier där både stig och rötter var förvånansvärt torra. Svårbedömt alltså ☺️. Måste fundera på bakdäck också. Tycker det är tungrullat och inte heller supergrepp i leran. Men förvånansvärt bra grepp på blöta hällar.
9285EDCA-F8AD-430D-87F5-04718460EA86.jpeg

Jag löste det faktiskt med en spacer mindre.
Jag vände på stammen. Lägsta styrhöjd med Block Lock styrlager är precis samma och då klarar växelreglaget överröret. Fint att slippa att byta lager och behålla lite utstick av gaffelröret. Jag var också nöjd med min första köp av en Cane Creek Slamset.

2022-11-12-18-44-41-316.jpg

Lite spännande att hoppa ut från trottoarkanten i vinkel och hög fart med 0,9kg fram. Alla tänder är dock kvar och däcket sitter fortfarande på fälgen ?

Annars en hetstur med ståtramp genom hela skogen. Det är inte mycket som slår det!

Lyckats kontaminera bromsen fram igen.
Jag äter belägg till frukost verkar det som.
9DDEB5A6-315F-4496-A1D2-3A366398A853.jpeg

24F7B1EA-B7C7-46F6-95B3-44E852C41F27.jpeg

Lyckats kontaminera bromsen fram igen.
Jag äter belägg till frukost verkar det som.
Lite sprit och eld fixar det ?

Lite sprit och eld fixar det ?
Vad bränner man lättast med?
03417D22-389C-4774-9E7B-B26A45E2BB4F.png

?

Tillbaka
Topp