Hata DHL!

Zooltrix

Aktiv medlem
Hata DHL!
Fy f*n vilka besvärliga j*vlar.

De har min låda här i Göteborg men vägrar att köra den någon annan stans än till min lägenhet. De kräver att jag är hemma mellan kl 10 och 13 för att de skall släppa ifrån sig lådan.

Alternativet är att jag hämtar den i andra änden av stan under kontorstid.

J*vligt smidigt...

Hata DHL!
Ja, men tänk om du egentligen vore nån annan - med oärligt uppsåt. Skulle du inte vilja ha lådan levererad nån annanstans då? Du borde ha uppgett en annan leveransadress från början. Sorry, har svårt att se att detta kan vara DHL:s fel.

Hata DHL!
Det kvittar ju fullständigt, det viktiga är ju att de kolla id på den som plockar ut lådan.

Efter ytterligare ett surt samtal så kan de tänka sig att lämna lådan hos grannen, är det så mycket säkrare?

Hata DHL!
Hmm, jag har inte haft några problem med DHL. Däremot har jag haft problem varje gång med TNT, de är det värsta inkompetenta leveransföretaget som finns, de är slöa, oflexibla och otrevliga. Usch, jag blir förbannad bara jag tänker på det.

Hata DHL!
håller med soulbrorsan. DHL ska kunna leverera när man bestämmer mellan 8 och 17 om de vet de innan 12. TNT däremot är det sämsta företag ja vet. Sen vet jag inte hur DHL får sköta saker med legitimation eftersom de egentligen inte vet mer än ditt namn och adress så om du har legg där det står att du heter samma så vet inte de att du är den personen som beställt varorna.

Hata DHL!
Nu har värsta ilskan lagt sig och jag kan andas igen, hoppas att ingen jobbar på DHL och tar illa upp :-)

Får väl berömma DHL för att de faktiskt fick lådan till rätt stad hyggligt snabbt, att det sedan är lite svårt att få ut den är kanske smällar man får ta när man inte jobbar hemma eller sätter Volvo (jobbet) som leveransadress.

Hata DHL!
DHL är ju asbra jämfört med andra bolag! Har fått mitt paket från taiwan nu idag och det skickades i fredags... Nä tummen upp för DHL, dom gör ett suveränt jobb!

Hata DHL!
zooltrix: jag har jobbat där ;)
de har ganska pressat schema. Lastbilarna har rätt många ställen de skall hämta upp och lämna av sina paket på. Man kan inte bara ändra routen sådär.... då blir ju allting helt kajko. Visst tycker man att de kanske kunde hitta någon bil som kan ta en annan tur, men det är lättare sagt än gjort.

när jag jobbade där lyckades folk "tappa bort" ett kolli på 1000kg :D

Att flytta saker mellan punkt A och B verkar vara svåraste man kan arbeta med!!

Hata DHL!
Distribution är som mycket annat en budgetfråga. Det går att leverera till vilken plats som helst när som helst så länge kostnaden inte tas med i beräkningen..

Hata DHL!
Hmm... när jag gjorde min senaste beställning från Tyskland (musikprylar, dock) gick paketet med UPS. Just den dag då leverans var utlovad jobbade jag hemifrån, delvis för att kunna ta emot paketet. Vid typ 16:00 går jag ut för att kolla om katten är hungrig. Döm om min förvåning när det står ett kubikmeterstort paket mitt på trappan. Fyllt med musikprylar för tusentals kronor.

Hata DHL!
Jag har beställt från Tyskland/England ett antal gånger och om jag haft turen och varit hemma så har dom faktiskt kommit förbi och knackat på utan att meddela först. Är man inte hemma så har dom lämnat in paketet på affären i byn som är postombud, och så har det kommit en lapp i brevlådan dagen efter. Det tycker jag funkar perfekt. All heder åt DHL!

/Mats

Hata DHL!
Nu har dhl varit i farten igen!
Påstår dom har försök lämna sakerna igår och att ingen kunde ta emot, ringer och beställer ny tid. Sitter och väntar hela dagen, ringer nu på kvällen och då får man reda på att dom tydligen försökt lämna ut igen men ingen var hemma...härligt dom kan ljuga en rakt i ansiktet...

Lovar dom ska se om dom kan se om någon "kan vara snäll nog" att ta med paketet från Malmö till nån servicepoint i Helsingborg. Annars verkar det som man måste köra ner och hämta det i Malmö nånstans...är det någon som vet var man ska hämta isf?

Och var kan jag läsa att dom tydligen bara gör ett oanmält utkörningsförsök, sen ett till när man beställt ny tid? Och vad som gäller sen?

Hatar fan transportföretag...

Hata DHL!
DHL (i Malmö) hittar du antingen på Flygfältsvägen 1 vid OKQ8 macken vid inre ringvägen tpl Valdemarsro, eller för stooora paket på Terminalgatan 7 i hamnen

Senast ändrad:
Hata DHL!
Jag tyckte de var riktigt smidiga senast, fick ett sms med föreslagen tidpunkt för leverans och kunde gå in på webben för att välja annan tid eller helt enkelt välja att hämta själv på terminalen.

Med bekräftade tider känns det som att utkörning borde funka bättre. Win-win.

Hata DHL!
jomper skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tyckte de var riktigt smidiga senast, fick ett
> sms med föreslagen tidpunkt för leverans och
> kunde gå in på webben för att välja annan tid
> eller helt enkelt välja att hämta själv på
> terminalen.
>
> Med bekräftade tider känns det som att
> utkörning borde funka

Något sånt sms dök aldrig upp. Bara ett när dom tydligen "hade" varit här med ett nummer man kunde uppge för att boka ny utkörning. Men det enda besked på tid dom kunde ge var någon gång efter 10, och det säger väl inte så där jätte mycket.

Hata DHL!
Vad som retar mej är att det finns ett utlämningsställe i centrumet av området där jag bor. Jag tycker det vore enklast om DHL dumpade prylarna där så jag fick knata ner dit. Hela områdets paket vid ett stopp istället för ett stopp vid varje adress. Men det är tydligen en annan "produkt". Nu får jag ta mej till terminalen som ligger en bit bort och som i praktiken kräver bil eftersom jag inte kan vara hemma dagtid. Görbart men bökigare.

Hata DHL!
Haft samma problem med DPD som sköts av Posten i Sverige.
Läst på hemsidan att paketet är ute för leverans sedan en minut senare har dom "försökt" leverera men kund ej anträffbar.
Värst var ett paket från Bike Discount som dom skickade tillbaka på grund av att min adress inte fanns. Har dock bott här i tio år...

Hata DHL!
Såhär kan det se ut när man får sin cykel levererad med DHL...

Bilagor

• kartong.jpg
    kartong.jpg
    50.1 KB · Besök: 25
Hata DHL!
Alltså, jag tycker att man ska kunna välja ett default officiellt utlämningställe hos typ skatteverket eller nåt, och sen om något (vilket som helst) fraktbolag misslyckas med hemleverans så droppar dom det bara på detta officiella utlämningsställe. Hur svårt kan det vara? Då skulle man slippa gå och vara orolig för att man ska behöva åka ut till Arlanda eller liknande ställe om dom inte lyckas leverera hem.

Hata DHL!
Appel skrev:
> Alltså, jag tycker att man ska kunna välja ett
> default officiellt utlämningställe hos typ
> skatteverket eller nåt, och sen om något (vilket
> som helst) fraktbolag misslyckas med hemleverans
> så droppar dom det bara på detta officiella
> utlämningsställe. Hur svårt kan det vara? Då
> skulle man slippa gå och vara orolig för att man
> ska behöva åka ut till Arlanda eller liknande
> ställe om dom inte lyckas leverera hem.

Det tar dom tillbaka till deras lokala kontor och utelämningsställe.. (Därifrån budbilen utgår)
Det är bara ringa och säga att du kommer och hämtar upp det själv om du inte var på plats när de skulle leverera hem till dig, annars får du vänta till nästa arbetsdag för ett nytt försök..

Hata DHL!
Jag beställde en cykel åt sambon i somras, hade väntat mig ett samtal för att boka en leverans, eller en avi i lådan för att hämta upp paketet på något utlämningsställe men helt plötsligt när jag kom hem från jobbet en dag så satt det en lapp på dörren att cykeln står i carporten. Vem blir den skyldiga när dom bara ställer av paketet utan att få en leveranspåskrift av mottagaren?

Hata DHL!
jaså, jag gillar DHL. Har bara bra erfarenhet, de brukar ringa och fixa eller så droppa det hos lokala ombudet om jag inte är hemma (vilken man ju aldrig är normalt).

(OT: UPS däremot gillar jag inte, grymt oflexibla)

Hata DHL!
NLC skrev:
> DHL (i Malmö) hittar du antingen på
> Flygfältsvägen 1 vid OKQ8 macken vid inre
> ringvägen tpl Valdemarsro, eller för stooora
> paket på Terminalgatan 7 i hamnen

Nä det gör du inte alls det, för Flygfältsvägen är endast för expresspaket.
På innerdörren på samma ställe sitter ett kult anslag på knagglig engelska underskrivet av direktören för hela jävla klabbet, Herr Doktor osv Nånting, som påstår sig få jätteont i magen om någon enda DHL-kund någon enda gång skulle känna sig missnöjd med DHLs fina tjänster. Jag förmodar att kar'n härvidlag har avlidit i våldsamma magsmärtor.
Återgå till postmonopolet! Då kunde man åtminstone räkna med att få sitt paket på närmaste postkontor om nu någon minns vad det var, även om med visst besvär.

Hata DHL!
DHL i Malmö är kalasbra. Dom kommer förbi mitt jobb och lämnar mina paket som är adresserade till min hemadress, samma chaufför på båda ställena och han har lärt sig var jag jobbar och att det inte är lönt att köra hem och knacka på min dörr dagtid. Service.

Hata DHL!
Enda gången jag har haft minsta strul med DHL eller Posten är under semestertider då "sommarplantorna" rycker in & kör deras bilar som om de hade stulit dom ;)

Då kan det strula lite på så vis att ngn sändning kan bli fördröjd med ngn dag eller så.

I övrigt funkar både Posten & DHL klockrent där jag bor! :-D

Hata DHL!
Spacekitty skrev:
> DHL i Malmö är kalasbra. Dom kommer förbi mitt
> jobb och lämnar mina paket som är adresserade
> till min hemadress, samma chaufför på båda
> ställena och han har lärt sig var jag jobbar och
> att det inte är lönt att köra hem och knacka
> på min dörr dagtid. Service.

Låter mer som en stalker i mina öron :)

Hata DHL!
garfunkah skrev:
> Spacekitty skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > DHL i Malmö är kalasbra. Dom kommer förbi
> mitt
> > jobb och lämnar mina paket som är adresserade
> > till min hemadress, samma chaufför på båda
> > ställena och han har lärt sig var jag jobbar
> och
> > att det inte är lönt att köra hem och knacka
> > på min dörr dagtid. Service.
>
> Låter mer som en stalker i mina öron :)

Tror du? Kanske. Han kommer till mitt jobb för att lämna av annat gods också, han har sett vad jag heter när jag signerar (ovanligt efternamn) leveranserna.

UPS chaffisen gör samma lika.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp