Hatkontot Direktörscyklisterna!?

Åh nej. Någon är elak på internet. Något så originellt som att utan motivation tycka illa om folk som använder för ändamålet anpassade kläder.

Det är bara att sucka åt den stackaren som orkar hålla på och scrolla vidare. Internet 2016.

Ja, det känns som en balanserad och relevant jämförelse. Varför inte Daesh korsat med Goatse när vi ändå håller på?

Vem kan inte se det roliga i feta gubbar på lätta cyklar? Det är möjligt att kläderna ä endamålsenliga, samt att de är ute och försöker att bli av med krockkudden. Men det är kul!

Är det läge att kärleksbomba instagramkontot? Typ 200 pers som bara skriver snälla och positiva saker tills snubben bakom kontot tröttnar?

Någon av bilderna (och dess texter) kanske var lite fyndig men de flesta är rätt fantasilösa och verkar mest vara grundat i någon slags önskan om att göra sig lustig genom ogillande (eller t.om. hat) mot "lycracyklister" som grupp. Förvånansvärt många ryggsäckar, reflexvästar, pendlarjonnar + ANNAT i flödet för att det ska vara konsekvent.

Exempel 1: Vad är problemet med att man handlar annat än drivmedel på en mack?
https://www.instagram.com/p/BAVJKj_ti6U/

Exempel 2: OK, cykeln kanske ser lite kuf ut men var är lycran?
https://www.instagram.com/p/BBLr_e4ti1M/

Exempel 3: Det verkar vara något med färgerna som irriterar
https://www.instagram.com/p/7UTv2ati-r/

Så man är alltså direktör om man innehar någon slags cykel, och har någon slags kläder på sig?

Jag ska gå till chefen och be om en mer direktörsmässig lön.

Jag är nog lite mossig, men jag har svårt att se likheten mellan jerry-kontot och "direktörerna". Kanske om det hade varit en #fredoftheday grej.

Kontot innehas säkert av någon som fått sparken av en cyklande direktör.
Kontoinnehavaren är själv inte cyklist, utan ser cykeln som statusmarkör.
Kontoinnehavaren är sannolikt avundsjuk, låginkomsttagare och lågutbildad.
Instagramkontot gullegull1990 tycker jag gör ett fint jobb med att balansera upp negativiteten.

Senast ändrad:
Håller med om att inte alla bilder är träffande och underhållningsnivån sjunker lite pga det. Dock är kränktheten i den här tråden trots allt ganska underhållande, så allt som allt tycker jag det funkar. #meta

Jag är besviken, han/hon har inte fotat mig trots att jag är en blekhudad direktör i öfvre medelåldern som har 5+ cyklar, ännu fler färgglada tröjor och syns i city med en någon slags aeroliknande hjälm ibland......

Vanlig anställd med billiga hojar här. Ärligt talat var detta försök med att driva med folk under all kritik. Så trist att mina smilband känner sig kränkta över att någon kallar det humor. Skicka hen på kreativitetskurs. Den ovan nämnda länken till skidfadäser var klart mycket mer underhållande.

skrotfot sa:
Kontot innehas säkert av någon som fått sparken av en cyklande direktör.
Kontoinnehavaren är själv inte cyklist, utan ser cykeln som statusmarkör.
Kontoinnehavaren är sannolikt avundsjuk, låginkomsttagare och lågutbildad.
Instagramkontot gullegull1990 tycker jag gör ett fint jobb med att balansera upp negativiteten.

Tycker det verkar som om hen ser sig som en "cykelänka"...många bilder taggas #bikeb4wife.

direktorscyklister sa:
På stadens gator skrämmer han stackars promenerande människor halvt från vettet. I en annan del av stan sitter en stackars mor som bara vill få hem en far till deras barn och en man som ger henne den uppmärksamheten hon är värd. Men han kommer inte, direktörscyklisten. Inte än på några timmar. #respektlöst #bikelife #bikeb4wife

Selast sa:
Ser ju mest ut som vanliga svettopendlare... Pendlar direktörer?
IngvarW ett par inlägg ovanför ditt, gör visst det.
Jag har en direktör i bekantskapskretsen. Hen åker helst förmånsbil.

Även om det skulle vara så att direktörer i snitt cyklar mer än den vanliga Svenssons, så tror jag att "direktorscyklister" gett sig på en mycket liten minoritet.

Har aldrig haft Instagram förut, men blev tvungen att skaffa nu för att följa det där kontot. Helt sjukt vad kränkt skribenten verkar vara av att det finns direktörer som cyklar. Tycker egentligen mest synd om henne, men kan inte låta bli att skratta åt fenomenet.

byrådirektör HK Bergdahl

download.jpeg

garfunkel sa:
Trodde inte ens det fanns direktörer längre. Förutom den verkställande då.

I fallet med min bekanta, så är det en direktöversättning av dem utrikiska titeln "director", som nog finns i många företag som är verksamma internationellt.
Vågar inte svära på att det skulle bli "direktör" på svenska, men det låter ju skojigt. Man tänker ju lätt på limousin, cylinderhatt och monokel. :-)

Edit: Lade till citat för att ge sammanhang.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp